overgewicht en zwangerworden

Hoi meiden,

Ook ik zit boven de 100 kilo en ben zwanger geraakt toen ik een paar keer mijn pil ben vergeten in mijn vruchtbaarste week...
Ik ben nu 33 weken zwanger van de eerste...

En ik ben in de eerste 4 maanden van mijn zwangerschap 15 kilo afgevallen...
Ik zit nu ook nog net onder mijn beging gewicht...
Het enige wat je moet als je zwanger bent is een keertje extra bloed prikken omdat je kans op zwangerschaps suiker hoger is...

En de kans dat het in de eerste 3 maanden fout gaat is iets hoger en het enige wat ik daar over kan zeggen is luister naar je lichaam als dat aangeeft dat je rustig aan moet doen doe dat dan ook...
Dat is bij mij heel belangrijk geweest....

Geef de moed niet op...

Gr Annelies

Hier gaat het ook goed. Gisteren boodschappen gedaan met mijn oma en ze wou nog ergens een ijsje gaan eten, maar ik heb gezegd dat dat voor mij niet hoefde. Maar ze wou me graag wat geven zei ze. Ik heb uitgelegd dat ik in paar dagen al 1 kilo ben afgevallen en die er niet weer bij wil.  Vandaag is mijn moeder jarig en bruiloft van een vriendin, morgen mijn opa, dus zal ff op de proef worden gesteld hoe ik me overal aan hou. Maar ik sta er zelf achter dus, dat is het belangrijkste hè. Vandaag nog geen gebakje gehad. Gewoon vanmorge yoghurt met musli, vanmiddag 2 plakjes brood (1 met 30+ kaas en 1 met Light jam) en een meergranen cracker met 30+ kaas. Vanmiddag moet ik werken dus dan maar ff een appeltje meenemen. Vanavond moeten we ff kijken hoe we het doen met het eten. Heb het zo druk vandaag dat ik niet eens tijd heb om te koken eigenlijk. En tja wat moet je dan eten???? Iemand tips (kweet niet of ik die nog kan lezen voordat ik moet eten, hihih)

Meiden zet hem op. En leuk om meiden te lezen die al zwanger zijn, die ons hart onder de riem steken.

Liefs Nathalie

Hoi,
Hier gaat het vandaag ook goed. Bij mij duurt het altijd eventjes voor ik de draad helemaal kan oppakken, moet er altijd eventjes inkomen, maar het gaat steeds beter en beter.

Nathalie, misschien een salade maken? duurt over het algemeen niet echt lang.

liefs

hallo allemaal ,

annelies:    ben je afgevallen dmv een dieet ? of omdat je zo beroerd was? Mij is altijd verteld dat je beter voor de zwangerschap kan afvallen dan de eerste 3 maanden. ook omdat het kindje dan alles is aan het aanmaken en dan heeft het veel voedingstoffen nodig. terwijl jezelf veel afvalstoffen hebt omdat je aan het lijnen bent. of klopt dit niet?

Voor de rest ik heb gisteren mijn eitje gehad. (gemeten met de test) de dag ervoor hebben we goed geklust dus hopen nu maar. gisteren is het helaas niet gelukt het klussen maar ze zeggen dat het ook niet goed is om elke dag te klussen. ik had gisteren nl avonddienst en toen ik thuis kwam lag mijn mannetje al in diepe coma haha. hij moest tenslotte vandaag weer vroeg uit bed. hopen maar dat het gelukt is. mag wel eens na 9 pogingen....

ik ben denk ik ook het weekeinde niet zo veel op het forum. ik heb nu nachtdienst. ja en als ik er ben liggen jullie lekker te slapen....

succes allemaal met lijnen en met de verjaardagen.

groetjes joke

hoi joke,
ik ga duimen voor je, na 9 pogingen mag het wel eens raak zijn.
Het mijne komt er volgende week aan, maar al wel aan het klussen hoor, hihi. nooit erg he.

liefs. x

@ joke...

Ik was niet aan een dieet en was ook niet beroerd...

Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagt omdat ik het toch wel raar vond dat ik met 20 wkn nog mijn eigen kleren aan kon...
Maar het is geen probleem omdat (wij) ik genoeg reserves heb(ben) voor het kindje om van te groeien...
Wat je wel moet doen is vitamine slikken voor zwangeren vrouwen... Omdat als je afvalt je niet genoeg vitamine binnen krijgt...
Maar het is geen probleem dat je afvalt je mag alleen geen dieet volgen als je zwanger ben...

Gr Annelies

Vergeet te vertellen dat het waarschijnlijk kwam door het gebrek aan eetlust...
Want sinds dat ik zwanger ben heb ik helemaal geen trek meer in eten...
En als ik wil kan ik rustig de hele dag leven op een bordje brinta in de ochtend...
Alleen is dat niet goed voor de kleine dus eet ik ook in de avond maar het is echt veel minder dan eerst...
Zelfs bami wat ik heel graag eet is maar een klein bordje geworden inplaats van rustig 2 keer opscheppen...
Maar het is geen probleem zolang je maar niet aan een dieet doet want dat mag echt niet tijdens je zwangerschap...
Omdat een dieet vaak een voedingstof weglaten is(suikers, vetten, kolidraten)...
En die heb je juist nodig tijdens je zwangerschap...

En ik zit nu nog steeds onder mijn begin gewicht...   en ben nu 33 weken zwanger...
Maar de kleine groeit heel goed en zit ruim op schema...

Gr Annelies

Wou ff melden dat het bami is geworden, nu hahaha
*Nathalie neemt een hap bami en typt weer verder, hihih*

Ik kom zeker dit weekend nog ff bij kletsen. Moet nu alweer gaan!

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan