Ovulatietesten tips en tricks

@ninaapie 
Ik vroeg me toch af want ik heb woensdagavond geklust en donderdagochtend had ik een positieve ovulatietest. Nu hebben wij geen tijd meer om het gezellig te hebben kan het zijn dat het deze maand niet lukt dan? Volgens de gynaecoloog zei dat je al moet zorgen voor de ovulatie gemeenschap hebt dat dan de zaadcellen alvast kunnen wachten tot mijn eissprong is gesprongen. Kan deze specifieke vragen nergens op internet vinden. Heb trouwens vanaf gister middag al pijn in mijn buik en mijn borsten doen zo pijn echt niet normaal. Wil het nu dan zeggen dat ik mijn eisprong heb gehad? Net nog ovulatietest gedaan en die was nu negatief. Ik hoop dat er iemand mijn vragen kan beantwoorden.
 
groetjes Vrouwke 
 
@ninaapie 
Ik vroeg me toch af want ik heb woensdagavond geklust en donderdagochtend had ik een positieve ovulatietest. Nu hebben wij geen tijd meer om het gezellig te hebben kan het zijn dat het deze maand niet lukt dan? Volgens de gynaecoloog zei dat je al moet zorgen voor de ovulatie gemeenschap hebt dat dan de zaadcellen alvast kunnen wachten tot mijn eissprong is gesprongen. Kan deze specifieke vragen nergens op internet vinden. Heb trouwens vanaf gister middag al pijn in mijn buik en mijn borsten doen zo pijn echt niet normaal. Wil het nu dan zeggen dat ik mijn eisprong heb gehad? Net nog ovulatietest gedaan en die was nu negatief. Ik hoop dat er iemand mijn vragen kan beantwoorden.
 
groetjes Vrouwke 
 
Hey vrouwke, je gynaecoloog heeft gelijk dat je beter voor je ovulatie seks kunt hebben. Jij zat nu alleen een dag voor je positieve ovulatietest en wellicht 2 tot 3 dagen voor je daadwerkelijke ovulatie. Er zijn nog wel kansen, maar ze zijn misschien iets kleiner deze maand. Dat is afhankelijk van wanneer je ei daadwerkelijk sprong
 
@Liesle, 
Mijn ovulatietest was pas donderdagochtend pas positief en woensdagavond gemeenschap gehad daar zat dan 11 uur tussen. Als ik dan reken zou ik op zijn laatst morgenochtend mijn ovulatie krijgen en dan zou het maar 2,5 dag tussen zitten qua gemeenschap en ovulatie dan zit ik denk ik toch gewoon goed? Of reken ik nu echt verkeerd? Ben echt zo onzeker hoop zo dat ik weer snel zwanger raak naar mijn miskraam van oktober. Wil trouwens buikpijn en piknlijke borsten niet zeggen dat je ovuleert?
 
Buikpijn is vaak de laatste groeispurt van je eicel. Dus vaak komt de buikpijn inderdaad vlak voor je eisprong. Het zou inderdaad 2,5e dag kunnen zijn en dan valt het wel mee. Maar ovulatietesten kunnen ook weer een tijdje positief blijven. Het allerbeste is seks hebben op de dag dat je een positieve test hebt, maar je kunt er nu toch niet veel meer aan veranderen dus probeer het voor deze maand wat los te laten. Wie weet heb je straks gewoon een positieve test in handen
 
Hai Vrouwke, ik geb in augustus maar liefst 2 dagen voor mijn positieve ovulatietest seks gehad en mijn eisprong was ook nog eens vrij laat. Hartstikke zwanger. Je timing is dus eigenlijk perfect. De zaadcellen liggen te wachten op het eitje, om het zo maar even te zeggen haha.
 
[quote quote=10266134]Hoi allemaal, Ik gebruik ook ovulatietesten (van 2-besure) in de hoop dat ze wat meer duidelijkheid geven, maar moet zeggen dat ze nu vooral voor verwarring zorgen haha. Heel wisselende cyclus nog, ben begonnen op cyclusdag 11 met testen. Ik test meestal tussen 17.00 en 18.00 ’s avonds (ivm werk niet eerder), laatste 2-3 uur daarvoor drink ik minder en ga ik ook niet naar de wc. Willen jullie eens meekijken? Ik was in de veronderstelling dat ik mijn piek nog niet heb gehad, maar nu lijkt hij juist weer af te nemen… https://www.mupload.nl/img/kdepxs11.jpg [/quote]
 
Na deze eerdere testen heb ik netjes doorgetest en inmiddels op dag 33 maar alles is minder donker dan die dag 18 zoals hier op het plaatje. Laatste week zijn ze écht heel licht. Ik denk dus dat ik mijn eisprong toch al heb gehad (al merk ik dat ik er wel een beetje zenuwachtig van word, straks heb ik helemaal geen eisprong gehad bij mijn toch al onregelmatige cyclus). We klussen ondertussen maar verder, is natuurlijk niet per se een straf haha. 
 
Terug
Bovenaan