Paar vragen aan alle mama's hier...

Hoi,

Ik ben 29 jaar, woon samen met Pieter (ong. 10 jaar bij elkaar) in Amsterdam (ruim appartement). Onze zoon heet Wolf, hij is anderhalf jaar.
Ik werk 32 uur per week met dakloze jongeren, Wolf gaat 2 dagen naar de creche en verder is mijn vriend thuis.

We willen graag over een tijdje een paar maanden reizen met Wolf.

Groetjes,

Lein
 
Dag mamaLina!
Wat een leuk idee van je om zo de mama's een beetje te leren kennen.
Hier zijn mijn antwoorden.
- Ik ben 31 jr oud.
- We hebben 1 meisje van 1 1/2 jaar oud.
- Ik werk 15 uur in een verzorgingshuis als bejaardenverzorgende. ik werk 2 avonden in de week van 15.30 t/m 23.00. Dit is mooi te combineren met een oppas. Mijn man is meestal rond 16.30 thuis.
- We hebben 21-10 de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. We hebben ons oude huis verkocht aan mijn zwager. Het is de bedoeling dat we voor de kerst in ons nieuwe huis wonen. We zijn dus nu, zo goed en kwaad als het, bezig met klussen en verbouwen.    We wonen nu nog in een middenwoning van een rijtjes huis.
Straks wonen we op een hoekwoning, met 's middags de zon in de tuin. Dit hebben we nu niet.De woonoppervlakte  IN huis is straks net zo groot als de oppervlakte van ons huis met tuin die we nu verkocht hebben.
We hebben straks lekker de ruimte als er nog eens een tweede kindje komt.
- onze dochter heet Ilse (ze noem haar eigen ïetie" haha).
- We zijn 15 januari '04 getrouwd. Mijn man is 2 jr jonger dan mij.
Vriendelijke groeten van Susan!
 
Wie zin heeft mag beantwoorden. Ik ben gewoon nieuwsgierig en het lijkt me wel leuk voor meerdere mama's om van elkaar te weten.

-Hoe oud ben je?
-Hoeveel kids heb je?
-Werk je ernaast, zo ja Hoeveel uur en wat voor werk?
-Ben je tevreden of wil je wat verbeteren aan gezinssituatie? (ander huis, minder uren, nog een kindje enz enz)
-Waar woon je en hoe groot woon je ongeveer?
-Wat is/zijn de naam/namen van de kind(eren)?
-Zelf nog wat toe te voegen hieraan?....


- Ik ben 25
- Heb 1 dochter, Daniëlle, 14-3-2005
-  Werk 4 dagen, 24-32 uur per week op de planning van de thuiszorg. Mijn vriend werkt momenteel ook 4 dagen, ouderschapsverlof. Dus 3 dagen naar de oma's.
- Ik wil heel graag nog een kindje. Qua werk wil ik graag een paar dagen thuis gaan werken, want ik wil   niet 4 dagen per week een beroep doen op de oma's. Ook voor de continuiteit vind ik dat niet prettig. Zit er soms ook over te denken om als gastouder te gaan werken, maar wij wonen heel klein, dus er zijn nogal wat praktische bezwaren, zeker als er een tweede kindje mag komen... Op dit punt dus nog wel wat te verbeteren!
- Ik woon in een klein dorpje boven in friesland. We hebben een heel klein huisje met twee kleine slaapkamertjes (direct onder het schuine dak, dus er kan niet eens een kledingkast staan.) We hebben plannen voor een aanbouw, dan kunnen wij beneden slapen (met een kast in de slaapkamer!) en hebben we boven een extra kamertje vrij voor een broetje of zusje... We hebben wel een hele grote tuin, veel gras, dus veel ruimte om te spelen. We zijn nu bezig een stalletje te bouwen, zodat er een paar dwerggeitjes, konijnen en kippen in de tuin komen, onze eigen kleine kinderboerderij dus. We hebben ook 2 katten (die elkaar niet kunnen luchten of zien, dus gaat er 1 bij mijn zus wonen, snik) Geen idee of die de kippen gaan opeten trouwens. misschien valt het mee als de kippen groot genoeg zijn?
- Leuk onderwerp! Was zelf ook al nieuwsgierig, maar had niet verwacht dat veel mensen zich zo bekend zouden maken. Ben trouwens geboren in Hardenberg en mijn broer in Almelo, zag deze plaatsen ook al eens voorbij komen.
 
Hallo allemaal,

Leuk initiatief en leuk om te lezen!

    Ik  ben  bijna  29 jaar (18-11) en samen met mijn vriend (33jr) hebben we een zoontje van 14 maanden. Stan is geboren op 04-09-04. Tijdens de ontknoping van de gijzeling in Beslan zat ik mijn weeen weg te puffen. Een dag die ik dus nooit zal vergeten.
    Ik werk 16 uur als logopedist in een instelling voor ouderenzorg waar ik  met name verpleeghuiscliënten in behandeling heb. Zowel revalidanten als long-stay cliënten.
    Als geboren Groninger ben ik in 2001 in Zwolle gaan samenwonen met mijn vriend. Sinds 2,5 jaar  wonen we in een eengezinswoning op een hoek met 3 slaapkamers en mogelijkheden voor een vierde kamer op zolder. Maar dan moeten we wel een dakkapel laten plaatsen en het dak een meter door laten trekken. Dit gaan we doen als we plannen voor een tweede hebben. Voorlopig willen we eerst lekker van Stan genieten. Als hij ongeveer 2 a 3 jaar is zien we of we voor een tweede gaan. Hier hebben we risico op een tweeling (mijn moeder en zijn vader zijn één van een tweeling en bij mijn moeder komt het in de familie voor). Daarom nemen we er nog even de tijd voor.
    Ik ben wel tevreden over mijn leven op dit moment. Sinds een tijdje ben ik weer wat activiteiten buiten de deur gaan ontplooien zoals gezellig bij een oud-studenten-koor zingen. Leuke club mensen waarvan er veel beginnend ouder zijn.
    Natuurlijk zijn er altijd wensen zoals een andere woning waarbij de bovenverdieping iets ruimer is en een badkamer met bad (hebben nu een douche en geen ruimte voor een bad). Maar ja, je moet altijd nog iets te wensen hebben, toch?

Groetjes,
Marieke
 
Dag medemama's

Leuk idee idd

Ben 29 jaar
Ben op 12.10.04 bevallen van JULIAN
Hij is mijn eerste zoon, samen met mijn man hebben we er 2
Ik woon over de grens in Weert, aan het water in een vrij groot huis  6 slaapkamers, en al de rest wat je zo nodig hebt.

Ik werk op dit moment nog 1 dag per week als tandartsassistente, moet hier waarschijnlijk mee stoppen vanwege de oppas en vanwege het feit dat ik kwa afstand verzekeringed er bijna niks aan over houd, toch zeker niet de moeite om een oppas te zoeken die ik moet betalen.
Verder ben ik in de winter een huismoeder en baat ik in de zomer samen met mijn echtgenoot 35 , een ijsterras uit bij ons thuis.

Omdat mijn man al een zoontje had die ik overigens als de mijne beschouw, en we er samen nog ene bij hebben gekregen zou ik nog graag een dochter willen, maar we zijn er nog niet uit of we voor een derde gaan, het is erg druk in de zomer, en met meer kinderen alweer iets moeilijker de komende jaren.

Ik denk dat dat wel voldoende is voorlopig
groetjes
Romy

 
Leuk idee!

Ik ben Maaike,
ben 24 jaar oud,
heb 1 dochter, Danique van 9 maanden
ik werk 21 uur op een rozenkwekerij bij luttelgeest en 1 keer in de 2 weken het weekend(ochtenden)
Op dit moment ben ik tevreden, kan mijn werk goed combineren met thuis. En Danique heeft het prima naar haar zin op de chreche. Volgend jaar zou ik wel weer willen proberen zwanger te worden
Ik woon in Kraggenburg, nu nog in een huurwoning erg klein met een kleine die gaat rondkruipen over 2 maanden gaan we verhuizen naar Marknesse koopwoning met alles er op en er aan.
Mijn vriend heeft een eigen loonbedrijf,echte boerenjongen  ik doe wel eens wat administratie voor hem. Hij is 25.

-
 

-Hoe oud ben je?
-Hoeveel kids heb je?
-Werk je ernaast, zo ja Hoeveel uur en wat voor werk?
-Ben je tevreden of wil je wat verbeteren aan gezinssituatie? (ander huis, minder uren, nog een kindje enz enz)
-Waar woon je en hoe groot woon je ongeveer?
-Wat is/zijn de naam/namen van de kind(eren)?
-Zelf nog wat toe te voegen hieraan?....


Hallo,

Hier zijn mijn antwoorden:

- Ik ben 23 jaar
- Ik heb 1 zoontje van 7 ½ maand.
- Ja, ik werk er nog naast, helaas nog te veel uren namelijk 32 uur (eigenlijk 38 maar heb 1 dag ouderschapsverlof) en ik werk als onderwijsassistente in het speciaal onderwijs (met verstandelijk gehandicapten, ik werk in de autistenklas)
- Heel graag zou ik een groter huis willen, minder werken en ja over een jaar of 2 een tweede kindje.
- Ik woon in Heerlen (Limburg) in een 2 onder 1 kapwoning, gemiddelde woonkamer met open keuken, 3 slpkamers en klein badkamertje met douche en helaas geen bad.
- Mijn zoontje heet Bram
- En 19 november a.s ben ik 1 jaar getrouwd met mijn man Ronald.
 
Inderdaad een leuk idee.

-Hoe oud ben je? 30 Jaar
-Hoeveel kids heb je?  1 Jongen 1. July 2005
-Werk je ernaast, zo ja Hoeveel uur en wat voor werk? Helaas 40 uur, werk als een intercompany transfer tijdelijk in Arizona, USA.Pappa zorgt voor de kleine
-Ben je tevreden of wil je wat verbeteren aan gezinssituatie? (ander huis, minder uren, nog een kindje enz enz) Graag zou ik minder willen werken en nog een kindje (als het lukt) maar dat moet nog heel even wachten tot mijn asignment is afgelopen
-Waar woon je en hoe groot woon je ongeveer? Phoenix, AZ huisje met 2 slaapkamers
-Wat is/zijn de naam/namen van de kind(eren)? Mitch Alesi
Getrouwd sinds 1 maart 2005 met Jeroen 33jaar al 15 jaar samen.


 
Terug
Bovenaan