PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@XxLara ik snap je volledig. Als de middagdutjes gelijk uitkomen is dat heerlijk maar anders is het inderdaad het ene kind erin en het andere er weer uit. Ik vind 2 kinderen best veel kinderen, haha. Nora doet sinds kort regelmatig geen middagslaapje meer dus dat is ook best een aanpassing. De grootste uitdaging op een dag vind ik vaak om het avondeten op tijd op tafel te krijgen. Zeker als 1 van de 2 of beiden een lastige dag hebben.

@Bloem- ik hoop op een iets eenvoudigere en efficiëntere ochtendroutine tegen de start van het nieuwe schooljaar. Maar nu eerst wat rustigere ochtenden en wat vertragen tijdens de zomervakantie. Zal in ieder geval al deugd doen!

@XBo fijn dat het allemaal goed gaat, inderdaad hopen dat je je goed blijft voelen, kan me voorstellen dat het eind straks pittig is met 2 baby's! Ik voel me verder redelijk, we wonen momenteel in een woonunit omdat ons huis nog gebouwd wordt dus het is een beetje aanpassen maar dat komt wel goed. Moet zeggen dat ik veel minder stress heb over dat alles klaar moet zijn dan bij de 1e, zoveel heeft een baby eigenlijk niet nodig haha.
Gewoon heel veel liefde geven en dan is alles goed! Babys genieten van liefde en geven dan ook ontzettend veel liefde terug.

Ik spreek uit ervaring trouwens

@Mateke kan me dat wel voorstellen hoor, van 1 naar 2 lijkt me sowieso wel even schakelen. Je krijgt toch weer andere routines en toch nog minder rust dan voorheen. Fijn dat Nora het zo goed doet op school! En geniet van je welverdiende vakantie.

@XxLara ja we zijn aan het idee gewend hoor. Al overvalt het gevoel me soms wel van help, kunnen we dit wel, komt het wel goed, en soms stiekem zelfs van wil ik dit wel en is het niet teveel? Maar gelukkig kunnen we die gedachtes ook relativeren. Het zal echt even pittig worden maar wie weet staan we versteld van hoe het ook kan gaan. En wast heerlijk zeg, die huizen op Curacao!

@Bloem- haha, ja dat is bij een 2e toch anders dan bij een eerste he! Je staat er wel wat relaxter in allemaal. Wanneer is de planning dat jullie huis klaar is?

Heel benieuwd hoe het met iedereen is! Ik kijk soms eventjes, maar zie al een tijdje geen berichten hier. Van xbo zie ik soms foto’s langskomen, dat gaat echt niet lang meer duren zeg, heel spannend.
Wij twijfelen inmiddels om ook weer het traject in te gaan, hij is nu bijna 2. Ik heb nog niet zulke sterke kriebels als bij de eerste, vooral omdat ik het allemaal nogsteeds best zwaar vind, maar het begint wel steeds meer te komen.
Vind t ook lastig dat ik geen idee heb hoe snel het gaat; wil de huisarts meteen verwijzen (ik geef nog borstvoeding), mag ik meteen weer met gonal-f beginnen of willen ze eerst andere dingen proberen, is er een wachttijd etcetc. Dat misschien maar eens gaan uitzoeken weer! Hoe is jullie ervaring daarmee?

Hi Milou,

Jij en XBO kennen elkaar persoonlijk dan of? Heel benieuwd hoe het gaat zijn met de twins erbij. Wanneer ben je officieel uitgerekend?
Ik dacht ook in zal weer eens kijken haha. Ons dochtertje is alweer 3 en ons zoontje bijna 1. Zo verschrikkelijk snel gaat de tijd. Ik vind het vanaf dat mijn zoontje 9 maanden was ongeveer het allemaal weer wat makkelijker worden. Is je zoontje lastig omdat je het zwaar vind, of vind je moederschap in het algemeen gewoon zwaar. Zolang je twijfels hebt en het niet kriebelt zou ik het persoonlijk niet overwegen. Ik vond zelf de stap van 1 naar 2 echt pittig. Maar als ik ze nu zo samen zie vind ik het ook wel weer geweldig. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Hey Milou, ik zou inderdaad zorgen dat je zeker bent want de stap van 1 naar 2 is best pittig. Hier zijn ze ondertussen 3 en 1 en ik vind het wel nog steeds best stevig. De kleinste heeft in maart in het ziekenhuis gelegen met RSV, corona en longontsteking en sindsdien heeft ze steeds erg veel last van haar longetjes bij de minste verkoudheid die ze oppikt en dat zijn ze uiteraard allemaal. Dus dan hebben we vaak ook slechte nachten. Bovendien is de jongste ook vaker wel dan niet al om 5u wakker. In combinatie met een echte hardcore threenager, de poetshulp die is weggevallen en 4/5 werken vind ik het wel echt vermoeiend. Mijn ene dagje thuis met de jongste is dan ook vaak een dagje ziekenboeg of poetsen en veel rust heb ik sowieso niet dan. Ik kijk uit naar de dag waarop de jongste niet meer elk virusje mee naar huis neemt haha. Maar goed, als je ze samen bezig ziet, is dat het allemaal wel meer dan waard! Al zal het hier sowieso wel bij 2 blijven.

@Mateke & xxlara Haha nee kennen elkaar niet, een aantal hebben ooit instagram gedeeld hier op oudersvannu volgens mij nog in het ‘zwanger worden’ forum?
We weten wel zeker dat we een 2e willen, alleen niet goed wanneer, dus tot nu toe stellen we het uit (of vooral ik). Ons zoontje is een heel makkelijk en lief kind, altijd vrolijk en nieuwsgierig, als hij een keer huilt is t ook echt mis (als in toen ik hem 1 keer niet binnen een paar minuten getroost kreeg had ie iets gebroken, inmiddels is dat gelukkig weer beter). Maar hij heeft ook heeeeel veel energie, op de bank zitten of op schoot of tekenen/knutselen/boekje lezen samen is er nogsteeds echt helemaal niet bij. En hij sliep ook pas door toen hij al ruim 1,5 was. Ik heb sinds hij er is heeel veel migraine, mede door de gebroken nachten, wat het gewoon heel pittig maakt. Ik heb op de dag van de bevalling 5 aanvallen gehad, zat na een paar dagen bij de neuroloog omdat ik ook uitvalsverschijnselen kreeg, en heb het toen heel lang dagelijks of meermaals per week gehad. Uiteindelijk nam dat af naar eens in de 2-3 weken. En nu hij eindelijk doorslaapt al een paar maanden niet meer gehad. Hier kijk ik gewoon echt niet naar uit, want dat gaat heel waarschijnlijk weer gebeuren. En met 1 kind kan ik nog slapen als hij slaapt, wat ik vaak nodig heb om de aanvallen een beetje te drukken, maar ook om gewoon niet meer scheel te kijken van vermoeidheid.. dat gaat ‘m met 2 niet meer worden natuurlijk. het wordt nu dus eindelijk makkelijker, door mn migraine die dus onder controle is, en doordat hij wat meer zelfstandig kan waardoor een dag minder vermoeiend is.. nouja is er in zo’n situatie ooit een goed moment voor een 2e zegmaar
Thanks voor jullie eerlijkheid! Ik heb ook niet de illusie dat het niet nog veel zwaarder wordt, daar zit mijn terughoudendheid ook in..
Wat heftig, je kleine in het ziekenhuis Mateke! En wat sneu dat ze nog zo’n last heeft van haar longetjes… gaan we nu ook nog een heftig seizoen in.. maar hopelijk neemt ze inderdaad snel niet meer alles mee naar huis!

Terug
Bovenaan