Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@XBo, woow en waauww haha. Van 1 naar 3 lijkt me inderdaad ook wel echt heftig. Kan me voorstellen dat je echt wel moest schrikken. Hoe oud is je andere kindje als de twins geboren worden? Heb je inmiddels je echo al gehad? Ben zo benieuwd hoe je dit gaat ervaren.
@Mateke ooooh, jij bent er zelf een van een tweeling? Bijzonder is het zeker, maar het was ook echt even schakelen. Al zijn we daar nu wel aan gewend en zien we ook zeker de leuke dingen! Had gister weer een echo, ben nu 8+5 en ze groeien precies gelijk en precies volgens de termijn. Dus alles voor nu ziet er perfect uit!
@XxLara haha nou maar echt he! Bobbie word 22 april 2 jaar, dus tegen die tijd zal ze de 2,5 net gepasseerd zijn. Pittig zal het echt wel worden maar ook daar zullen we vast wel een weg in vinden!
@XBo ik ben inderdaad zelf 1 van een tweeling. De vriend van mijn zus grapte altijd dat als je een relatie met de ene begon, je het erbij moest nemen dat de ander regelmatig mee ergens heen ging en dat je geen geheimen meer kon hebben omdat we alles tegen elkaar vertelden haha. Zo erg zijn we nu ook weer niet, natuurlijk vertellen we nu ook weer niet álles tegen elkaar, maar het meeste wel. Het zorgt toch wel voor een heel hechte band vind ik. Wat fijn dat alles er voorlopig perfect uitziet! Dat het zo maar mag blijven!
@XBo waaauw een tweeling!! Wat bijzonder! Hoe gaat het nu met je?
@Mateke je hebt wel een pittige periode achter de rug dan, hopelijk gaat het nu allemaal goed met iedereen
@XxLara wat geweldig dat jullie zo lang naar Curaçao kunnen, klinkt echt heel erg goed haha, wat dit gewoon een soort lange vakantie of hebben jullie daar ook familie oid wonen?
Ik ben nu bijna 32 weken zwanger en begin toch wel wat af te tellen, ik werk nu inmiddels sinds 2 weken nog maar halve dagen, toch wel een groot verschil met de eerste zwangerschap. Nog 2 weken tot mijn verlof, dat is sowieso een goed vooruitzicht
@Bloem- ah wauw, 32 weken alweer! Wat fijn dat je verlof eraan zit te komen en ook fijn dat je de keuze kon maken om nu naar halve dagen te gaan. Doen wat goed voelt, dat voel jij het beste! Hoe voel je je verder? Moet er nog veel gebeuren thuis?
Ik heb komende woensdag de 20 weken echo, ben nu 19+2. Voel me goed! En de kleintjes doen het tot nu toe ook goed dus dat is het belangrijkste. Vanaf eind deze week ga ik naar halve dagen werken ipv volledige dagen op advies van de gyneacoloog, en met 28 weken officieel met verlof. Benieuwd of ik het nog veel zwaarder ga vinden of er alsnog goed doorheen kom net als bij Bobbie!
@Bloem- oh aftellen maar! Het begint te korten. Veel succes nog!
@XBo fijn dat ze het goed doen! En dat jij je ook nog steeds goed voelt. Je bent alweer bijna in de helft. Het gaat toch zo snel allemaal!
Hier geen grote ziektes ofzo meer gehad gelukkig. Ik blijf het wel zoeken vinden en een uitdaging om alle ballen in de lucht te houden met 2 kindjes. Ik vind het echt vermoeiend, werken en het huishouden nu combineren. Nora gaat sinds half mei ook naar school. In België starten kindjes vanaf 2,5 jaar in de peuterklas op school. Ze gaat regelmatig nog halve dagen maar ik moet zeggen dat ze het wel echt heel goed doet. De juf vertelde dat ze een heel flinke en zelfstandige peuter is. Maar goed, bij naar school gaan komen ook wel weer heel nieuwe zaken kijken waar je rekening mee moet houden. Nog een weekje werken en dan is het hier zomervakantie. Even 2 maanden rustiger aan zonder school voor Nora en mezelf. Ik tel al een tijdje af…
@Bloem, woow 32 weken alweer. Je hebt al een meisje toch? Weet je al wat deze baby word? Wij hebben zelf 2 woningen in Curaçao voor de verhuur, waardoor het voor ons makkelijk is om daar langere periode naartoe te gaan. Mijn vriend is eigen ondernemer en kan vanaf remote werken. Ik heb echter mijn baan in de kinderopvang opgezegd omdat ik er geen voldoening naar uithaalde nu ik zelf 2 jonge kindjes heb en heb me volledig gestort op de verhuur van onze woningen in Curaçao.
@XBo. Hoe gaat het nu met je? Al een beetje gewend aan dat het een tweeling is? Zal vast even een pittige periode worden. Weet je al wat het worden? En is een eeneiige tweeling of twee? Gaat met Bobbie alles goed? Ik hoor vaak van vrienden dat de overgang van 2 naar 3 minder zwaar is dan van 1 naar 2. In jullie geval is het natuurlijk van 1 naar 3 maar ook hierin vind je uiteindelijk wel je weg.
@Mateke, Laurens is inmiddels ook al 7 maanden. Maar ook ik vind het echt zoekende hoor met 2 kindjes. Daarbij komt Laurens ook nog steeds voor een nachtvoeding. Wat ik hier vooral lastig vind als ik niet aan het werk ben en met ze thuis zit is balans vinden. Er ligt altijd wel 1 kind op bed. Waardoor ik me soms echt opgesloten voel. Vrienden zeiden vaak tegen mij, 1 kind is geen kind maar nu snap ik wel wat ze bedoelde.
@XBo fijn dat het allemaal goed gaat, inderdaad hopen dat je je goed blijft voelen, kan me voorstellen dat het eind straks pittig is met 2 baby's! Ik voel me verder redelijk, we wonen momenteel in een woonunit omdat ons huis nog gebouwd wordt dus het is een beetje aanpassen maar dat komt wel goed. Moet zeggen dat ik veel minder stress heb over dat alles klaar moet zijn dan bij de 1e, zoveel heeft een baby eigenlijk niet nodig haha.
@Mateke fijn dat ze het zo goed doet op school. Nog even volhouden dan tot de zomervakantie! Hopelijk straks wat meer gewend allemaal zodat het wat makkelijker gaat!
@XxLara we hebben al een jongetje, en de 2e is ook weer een jongetje! Aah ideaal dat jullie daar zelf woningen hebben, lekker om er dan zo even tussenuit te kunnen en dat je vriend ook daar gewoon zijn werk kan doen. Heerlijk dat jij je daar kan focussen op de woningen en op de kindjes!