PCOS, Letrozol

@sil spannend. Van de Provera of Primolut, heb beide gehad had ik geen last. Van letrozol werd ik ontzettend moe en duf. Bij mij is 5mg pas goed aangeslagen. Ik ga voor je duimen.
@margreet wat spannend voor je, ook omdat je allerlei kwaaltjes hebt, laten we hopen dat het zwangerschapskwaaltjes zijn ☘️ 

Hoi allemaal!
Na heel veel verhaaltjes lezen toch maar een account aangemaakt. Spannend!
Na lange cyclussen en weinig menstrueren toch besloten naar de huisarts te gaan. Gelukkig meteen een doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis. Bij het kennis makings gesprek werd er meteen een echo gemaakt. Daarop zei de arts meteen dat het pcos is. ( terwijl ik dacht dat het voorkomt bij mensen met wat extra gewicht, weeg zelf 50 kilo) Gelijk door naar de bloedafname om het 1 en ander te checken. Een aantal dagen later weer terug naar het ziekenhuis en daar het definitieve antwoord.. pcos. Wederom een nieuwe echo waar niks op te zien was. Door naar de apotheek om te starten met de letrozol 2.5 mg.  De week erna weer naar het ziekenhuis dag 12 voor een echo. 2 follikels van 10 en 11 mm. Op dag 16 weer terug naar het ziekenhuis voor een echo hierop was te zien dat ze niet meer verder groeide en het baarmoederslijmvlies 2.9 mm bleef. Weer naar de apotheek om gelijk te starten met de letrozol 5mg. Overigens bij de 2.5 mg en de 5 mg bloed verlies gehad. Afgelopen week op dag 11 weer terug voor een echo en jawel er zat een folikel van 18.5 mm. Deze zou gaan springen 1 deze dagen. Wel bleek dat mijn baarmoederslijmvlies nog steeds erg dun is.. 4 mm. Nu word er volgende week overleg gepleegd of ik moet gaan beginnen met spuiten als het deze ronde niet gaan lukken. Spannend!!
Jullie ervaringen met dunner slijmvlies ivm een innesteling?

@mx Welkom! Goed dat je je ook toegevoegd heb hier in de groep, we delen veel ervaringen met elkaar en iedereen heeft steun aan elkaar. Ze noemen dat lean body pcos, ik heb namelijk ook geen overgewicht. Wel fijn dat ze wel direct doorpakken. Bij mij in het ziekenhuis werkt het namelijk anders. Het enige wat ze bij mij doen is op cyclusdag 21 bloed prikken om te zien of ik een eisprong heb gehad. Dit kunnen ze zien door je progesteronwaarde te meten, bij mij is ondanks dat ik wel eisprongen heb gehad door de medicatie nooit mijn baarmoederslijmvies gecontroleerd. Hoelang zijn jullie al bezig met jullie kinderwens?

Goedenavond allemaal! 
Ik ben vanmiddag thuisgekomen van vakantie. Had even bewust onbewust niet veel op m'n telefoon en op dit forum gekeken. Vandaar dat ik nergens op gereageerd heb. Sorry @Lara ☺️. Zo te lezen heb jij een heel interessante terugreis gehad. Ik hoop heel erg dat je gewoon te vroeg getest hebt nu. En anders dat de Letrozol wel aangeslagen is deze ronde. 
Ik ben, helaas, dinsdag toch weer ongesteld geworden. Dus donderdag weer begonnen met de Letrozol. Ik ben alleen door allerlei gestress gisteren vergeten de pilletjes in te nemen ?. Niet zo handig en geen idee wat dat voor deze ronde gaat betekenen. Dus bel maandag de poli maar en stel voor de zekerheid m'n verwachtingen alvast bij. Heb ze vandaag wel weer netje geslikt.
@Bloemetje, ik snap dat je op het moment toch nog gemengde gevoelens hebt. Het is fijn dat je wel door kan met een traject, maar dit is toch wel nog een stapje heftiger dan 5 dagen per cyclus pilletjes slikken. 
@Wilkindje, goed dat je nu een afspraak hebt staan voor een echo. Dan is er in ieder geval een einde in zicht wat betreft je onzekerheid. Zo heftig dat je heen en weer geslingerd wordt tussen je blijdschap en angst. Heel veel sterkte nog. Ik duim voor je?❤️
@Julia, voor jou ook weer heel spannend die laatste wachtdagen. Ik ben heel benieuwd en duim voor je. ?
@Sil en @Mx welkom in de groep. Toch weer mooi hoe gelijk en ook weer anders jullie verhalen en ervaringen zijn in vergelijking met die van de rest hier. Naar dat jullie ook de diagnose PCOS gekregen hebben. Ik hoop dat het Letrozol traject jullie wensen wel kan laten uitkomen. 

@lara
Ik ben zeer tevreden hoe ze het aanpakken. Vind dat ik erg goed word begeleid. Aankomende dinsdag weer een echo om te kijken of er inderdaad een eiersprong heeft plaats gevonden of er moet nog een grote folikel zitten die nog moet springen. De week erna bloed prikken om inderdaad de waardes te meten. Volgende week hoor ik ook of ik moet gaan spuiten ja of nee.. dat is nog even spannend.
Wij gaan nu richting de 11 maanden. Maar ondanks dat worden we erg serieus genomen. Wel is verteld als eenmaal de dosis goed is afgesteld en deze juist werkt je een jaar mag gaan proberen thuis. Tot nu toe is het nog allemaal zoeken. Het is in iedergeval fijn om te weten dat er eindelijk iets groeit.. het enigste wat nu spannend is is het baarmoederslijmvlies.. is het wel dik genoeg voor een eventuele innesteling? Mijn man is ook helemaal gecheckt en daar is alles tip top in orde ?

Zijn jullie al lang bezig?

@lilo wat fijn weer wat van je te horen. Ik snap dat je het forum even compleet losgelaten hebt hoor, en heerlijk van je vakantie hebt genoten. Jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Wat mij vakantie betreft is alles zeer anders verlopen dan de planning was. Maar omdat Finland zo geweldig was konden we derest wel handelen. Het enige wat nog niet terecht is, is onze bagage. Owjee miss even maandag de poli bellen indd hoe dat zit met vergeten medicatie. Ik merk nu ik thuis ben weer gestrest word omdat ik bijna de 35 dagen ga bereiken. De cyclussen worden steeds langer...moet er niet aan denken weer de menstruatie opwekkers enzovoort... 
@MX super fijn dat jullie zo sirieus genomen worden, dit ontbreekt in mijn geval wel een beetje in het ziekenhuis waar ik in behandeling ben. Bij mijn vriend is ook alles tip top in orde gelukkig. Ik had nu dus het advies gekregen om de komende 4 rondes door te gaan naar 2 goede eisprongen. als ik maar binnen 35 dagen ongesteld word. Het is nu wel net een uurtje cyclusdag 31 bij mij maar toch spannend. De tijd begint te tikken. 

XxLara: idd. Super kut dat de Letrozol m niet gaat worden. Maar ik moet zeggen. Nu ik een aantal dagen verder ben, voel ik ook wel een berusting dat het nu eenmaal zo is. Hoe gaat het nu met jou? Ik hoop dat het spuiten of andere medicatie jou bespaard blijft en dat de letrozol gewoon gaat werken?.

Juliato: tis echt een rollercoaster hè, van hoop, naar veel hoop, weer terug bij af.. We houden moed. Soms duurt het een aantal dagen voor je weer een heldere kijk hebt op alles. Maar dat mag ook:). Ik vindt t super fijn dat ik af en toe even hier kan luchten en dat ik zoveel lieve woorden lees van vrouwen die snappen waar je doorheen gaat❤. 
Lilo, ook jij bedankt voor je lieve, opbeurende woorden!

Heeft iemand van jullie al eens een baarmoeder foto gehad (röntgenfoto)? Dat ze vloeistof in de baarmoeder spuiten en zo zien of alles is zoals het hoort? Zo ja.. doet dat pijn?
Morgen heb ik nog even een gesprekje bij mn huisarts.  Ik vetrouw haar en vindt t prettig om even bij te praten en de eventuele risico's door te nemen. Van het spuiten of zo'n röntgenfoto. In het ziekenhuis zat vorige week de vaart erin. Dus ik stond zo weer buiten?. Even wat extra info is wel fijn. En dan woensdag krijg ik een prik instructie. Het voelt heel tegenstrijdig om mezelf te prikken. Dus hopelijk valt het mee. Mijn wederhelft gaat ook mee. En die kan het, als ik het zelf te lastig vindt, dan ook leren?.

@Lara, jeetje wat een gedoe dat je je bagage nog steeds niet terug hebt. Gelukkig dat je vakantie zo de moeite waard was. Is er onderhand al iets gebeurd qua ongesteld of zwanger? Ik snap heel goed dat je gestrest bent door het lange afwachten. Dus ik duim heel hard voor je dat de Letrozol gewoon is aangeslagen deze ronde. 
@Bloemetje, mooi dat je zo positief blijft. Als ik heel eerlijk ben, ben ik zelf veel te schijterig om te prikken. Vind het heel goed van je dat je er zo open ingaat. Niet onverstandig inderdaad dat je het één en ander nog met je ha gaat bespreken. Ik heb zelf nog nooit een röntgenfoto van m'n baarmoeder gehad, maar lijkt me inderdaad iets om je goed op voor te bereiden.
Ik heb vandaag meermaals geprobeerd de poli te bellen, maar er waren steeds 5 wachtenden voor me. Morgen nog maar een keer proberen.
Ik heb wel last van gekke kwaaltjes sinds m'n ongesteldheid voorbij is (laatste dag bloed was zaterdag). Ik voel af en toe steken in m'n borsten en heb nog steeds om de zoveel tijd een beetje kramp in m'n onderbuik, -rug en m'n bovenbenen. Daarnaast heb ik nu best veel slijm en het is ook redelijk glibberig. Normaal heb ik juist de eerste week na m'n menstruatie bijna helemaal geen slijm. M'n lichaam is een beetje van slag denk ik. Ik vraag me af of het komt doordat ik vrijdag een dosis Letrozol gemist heb... 
Waarschijnlijk heb ik as. vrijdag weer een echo, want dan zit ik alweer op CD11. Dus dan vraag ik het wel even na. 

Terug
Bovenaan