PCOS, Letrozol

Hi meiden,
@M. Welkom! Fijn dat je zo fijn begeleid wordt in het ziekenhuis waar je behandeld wordt, hopelijk komt jullie wens snel in vervulling maar lucht je hard hier vooral! Het is een fijn groepje meiden bij elkaar ? 
Ik heb geen ervaring met dunner slijmvlies, als je er vragen over blijft houden zou ik gewoon even de poli bellen en vragen voor een telefonische afspraak met je gyn
@Lilo wat fijn om wat van je te horen, ik zat in spanning met je mee te wachten.. wel balen dat je toch ongesteld bent geworden! Heb je ondanks dat een fijne vakantie gehad?? Snap dat door alle drukte en stress je dat wel eens kan vergeten ben benieuwd wat ze daarover zeggen, kan je dat even laten weten? Zie het mezelf namelijk ook zo doen haha 
@Lara ik snap dat je steeds zenuwachtiger wordt nu je richting dag 35 gaat.... hoe staat het er nu voor?

Ik zit vandaag op cd29 en had tot vanavond nergens last van, alleen wat steken in me borsten maar sinds vanavond wel een beetje die menstruatie krampen/buikpijn achtig dus ik ga er vanuit dat ik een deze dagen ongesteld wordt maar ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.. bij mijn vorige zwangerschap dacht ik ook dat ik ongesteld werd en was ik toch zwanger, voelt eigenlijk een beetje het zelfde.. althans dat was toen, kan nu natuurlijk heel anders zijn.. voel me iedergeval niet zo als ik me toen voelde vandaar dat ik van menstruatie uit ga ?

@bloemetjeinknop als ik uiteindelijk over moet stappen op spuitjes en het werkt vind ik het niet erg. Baal er alleen zo erg van dat ik de laatste twee x zo'n goede eisprong had en nu ineens op CD 32 nog niet ongesteld ben geworden

@lilo mijn bagage is inmiddels vandaag thuis gebracht. Dus de wasmachine draait volle toeren haha.  Vandaag zit ik op CD32 en echt totaal niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden of dat het nog gaat komen. Ik baal hier zo ontzettend van, ik denk echt dat de medicatie niet aan is geslagen. Ik zou versteld staan als het wel aangeslagen is. Ik heb vandaag de gynaecoloog gebeld en een belafspraak ingepland a.s donderdag begin vd middag. Dit is dan ook gelijk CD 35 waarop ik dus uiterlijk ongesteld moet zijn. Vanmorgen nog een zwangerschapstest gedaan maar ook die was witter dan wit. Zucht... heb ook echt het idee en dat is het ook..dat het elke x wel wat is. Te vroeg ongesteld, niet ongesteld worden. Wat vervelend dat je de poli niet heb kunnen bereiken vandaag. Wel benieuwd wat ze ervan zeggen. Ik zou denk ik de medicatie gewoon alsnog ingenomen hebben. Apart dat je nu al allerlei symptomen hebt. Ik ben de laatste paar dagen echt niet te genieten. Mijn vriend denkt namelijk dat ik me druk maak om niks en alsnog ongesteld word en ik zit vol frustratie dat ik het idee heb dat er dus een ander behandelplan in gang gezet moet worden, of nog een verhoging naar 7,5 mg. 

@Juliato want spannend! Ik hoop natuurlijk gewoon dat je hartstikke zwanger bent. CD32 zwangerschapstest negatief en geen ongesteldheid te bekennen. Ook al word ik het alsnog ben ik wel benieuwd wat de gynaecoloog zegt over het feit dat de cyclussen toch weer steeds langer worden met medicatie. 

@Lilo.. ik ben ook geen held met naalden. Zeker niet als ik het bij mezelf moet doen. Maar nu stoppen is ook geen optie. Dus tanden op elkaar en gaan?. Ik zit nu bij de ha, ze loopt al een uur uit?.

@XxLara, ik snap je frustratie. Het heen en weer geslinger. En dan dat lange wachten. Ik had een ronde met de letrozol dat ik dacht.. Ik voel niets. Ik voel me niet beroerd. Niets. En toch ineens ongesteld. Mijn lichaam raakt er iig van in de war. Al die hormonen en extra stofjes.. Hopelijk brengen de komende dagen je wat zekerheid. Toi toi toi?

@Lara ik snap dat je in de zenuwen zit, wel fijn dat er een terug bel afspraak staat voor as donderdag.... hoop nog steeds dat er wat gebeurd bij je! Hou ons op de hoogte hoor..
hier vandaag cd30 en ook nog geen menstruatie te bekennen.. ik had op cd 17/18 die krampen en steken, wanneer denken jullie dat ik dan het beste een test kan doen? Hoeveel dagen na de eisprong kan je testen zeg maar?
merk dat ik ook zenuwachtiger wordt omdat ik nu ook richting de 35 ga... enige wat ik echt hoop is dat het wel is aangeslagen anders ook weer aan de primolut en wordt daar zo onrustig van

Oe JuliaTo: dat word al spannend ? 14 dagen na eisprong is meestal de LF en zou je ongesteld moeten worden of niet, ik zelf durfde als ik geen aankomende menstruatie zag (bruin verlies) echt pas de dag na nod te testen dus 15 dagen na eisprong en mijn testen waren dan ook duidelijk genoeg meteen, geen twijfel streepjes, succes nog met de wachten die laatste 2 dagen ? ik ga voor je duimen!
hier is alles goed, nu op 5+3 denk ik, heb tegen de avond steeds soort menstruatiekrampen, lage rugpijn en ben ontzettend moe o en honger veel trek in ongezond en zout ? nog 13dagen tot de echo.

@bloemetjeinknop ik hoop dat het alsnog komt hoor, we zullen het wel zien. Benieuwd als het niet kom wat ze dan gaan doen. Verhoging Letrozol naar 7,5 mg of toch over op injecties.
@julioto oh jij ook al CD30 wat spannend! Heel benieuwd. Eigenlijk heeft @wilkindje al duidelijk antwoord op je vraag. 

@wilkindje wel goed dat je al die symptomen voelt, dat is vaak een goed teken. Alvast heel veel succes bij de echo over 13 dagen ☘️ 

@wilkindje bedankt voor je uitleg! Het wordt indd spannend en merk dat ik deze dagen het aller moeilijkste vind, het liefst test je nu al maar je weet dat het geen zin heeft.. en indd al die kwaaltjes horen er allemaal bij dus dat is een goed teken.. je zal wel uitkijken naar die echo, spannend hoor!! 

@lara ja ook al dag 30 we zitten dit keer dicht op elkaar... wat ik net al zei deze dagen vind ik het moeilijkst en lijken eindeloos te duren, je wilt gewoon dat er wat gebeurd.. of een positieve test of ongesteld worden maar als beide niet gebeurd word je toch een beetje onrustig... 

@Lara, fijn dat je je bagage eindelijk terug hebt. Heel begrijpelijk dat je gefrustreerd bent. Je wilt er niet aan denken dat deze ronde weer nutteloos is natuurlijk. En al helemaal niet dat je dan weer aan de Provera en een ander behandelplan moet. Ik blijf hard voor je duimen ?
@Julia, ik heb vandaag de poli weten te bereiken en inderdaad vrijdag weer een afspraak voor een echo. Dan vraag ik het meteen na over de dosis Letrozol die ik vergeten was en doe ik hier verslag van het antwoord van de gyn ?
Wat spannend voor jou zeg. CD30 alweer. In principe duurt luteale fase max. 16 dagen. Dus als je weet wanneer je eisprong was en je test 17 dagen daarna dan zit je zeker goed. Aan de andere kant ben ik het wel met Wilkindje eens. Voor veel vrouwen is de lf ong. 14 dagen. Dus testen op dag 15 geeft denk ik ook al wel een betrouwbaar resultaat. Zeker als je zo'n extra gevoelige test gebruikt.
@Bloemetje, heb je wel nog een goed gesprek gehad bij de ha? Ik hoop dat je een stukje wijzer bent geworden. 
@Wilkindje, die kwaaltjes klinken inderdaad positief. Die krampen en de pijn in je rug zijn tekenen dat je banden aan het oprekken zijn. En die vermoeidheid en honger geven alleen maar aan dat je lichaam keihard aan het werk is voor je kindje. Ik hoop dat je al met wat meer vertrouwen de echo tegemoet ziet. 
Ik had vandaag weer allemaal steken in m'n borsten. Zo gek. Voor m'n ongesteldheid had ik helemaal nergens last van en nu erna krijg juist dit soort gedoe. Misschien ga ik wel een hele vroege eisprong hebben deze ronde. Voor de zekerheid maar weer aan de slag vanavond ☺️.

Terug
Bovenaan