PCOS, Letrozol

@XxLara Ahh wat super vervelend dat je niet ongesteld bent geworden en nu over moet gaan op 7,5 mg. Hopen dat dit wel iets positiefs brengt! Wel heel fijn dat je nu echo's krijgt om het allemaal wat beter in de gaten te houden! 

Ik heb vandaag mijn eerste echo na het slikken van letrozol 2,5 mg gehad en er zijn 4 eitjes gegroeid, 13 mm, 12 mm en 2 van 10 mm. Nu maandag weer terug om te kijken hoe het er dan voor staat. Ik ben heel benieuwd. 

Gebruiken jullie ook altijd ovulatietesten en welke merk?  Ik heb dit wel gebruikt voor dat ik in dit traject zat, maar dit waren gewoon goedkope en volgens mij klopte deze ook niet altijd.

@Lara, zo begrijpelijk dat je verdrietig bent. Het is gewoon zwaar klote dat je die hele 35 dagen hebt afgewacht en dan nu pas aan de Provera kunt. Allemaal tijd en frustratie die liever niet nodig geweest waren. Goed dat je hier je hart lucht. Gewoon blijven doen, want we leven met je mee. 
Ik ben opgelucht voor jou dat je gyn nu toch beter gaat monitoren hoe je lichaam daadwerkelijk reageert op de Letrozol. Ik vind het zelf nog steeds niet logisch dat ze dat niet eerder heeft gedaan, maar dat wist je al ?
Ik hoop heel erg voor je dat de 7,5mg wel goed aanslaat en dat je dan niet veel rondes meer nodig hebt. Ik gun het je zo.
@Julia, wat gek dat je menstruatie nu niet doorzet. Als je zondag of maandag nog steeds niet ongesteld bent kun je miss nog wel een zwangerschapstest doen voor je de gyn belt. Ik wil natuurlijk geen valse hoop geven, maar als het blijft bij een paar dagen (heel) licht bloedverlies kan het miss nog een late innesteling zijn. Ik hoop iig dat je snel meer duidelijkheid hebt. 
@Bloemetje, ik kan me zo goed voorstellen dat je nu door wilt pakken. Echt even vervelend dat je dan weer op je menstruatie moet wachten. Ik hoop heel hard voor je dat je zelf ongesteld wordt dit weekend en dat je dus niet aan de Primolut hoeft. Ben blij dat je ons op de hoogte blijft houden, want ik vind het ook fijn om updates te lezen over jouw traject. En zoals Lara zegt; je bent begonnen met Letrozol dus je hoort gewoon ook in deze groep. 
Ik ben zelf vanmorgen bij de gyn geweest. M'n inschatting was een beetje verkeerd want er staat nog geen ei op springen, maar er groeien wel 2 mooie follikels. Eén is nu 12,6mm en de andere 11mm en m'n bms is 4,8mm. Dus dat ziet er prima uit voor CD11. 
Komende dinsdag heb ik nog 1 keer een echo om te checken of alles goed is doorgegroeid. Als dat zo is mogen we de evt. rondes hierna doen zonder echo's en bloedprikken ?. 
Ik had het nog gevraagd over die dag dat ik de Letrozol vergeten was. De gyn zei dat dat geen probleem hoeft te zijn. Gewoon zodra je eraan denkt alsnog de dosis innemen en wel alle pilletjes voor die cyclus opmaken was haar advies. Dus als je per ongeluk echt een hele dag overslaat, zoals ik, neem je uiteindelijk je laatste pilletje in op CD8 i.p.v. CD7. Gelukkig had ik dat ook gedaan. Dus niks aan de hand. ?

@Sil, dat klinkt echt heel erg als mijn allereerste ronde met 2,5mg Letrozol. Ik moest toen ook terug komen om te controleren dat het geen overstimulatie zou worden. Gelukkig was dat niet zo en groeide alleen de grootste verder.
Ik heb vorige ronde Clearblue ovulatietesten gebruikt. Vooral omdat Wilkindje aangaf dat ze daar goede ervaringen mee had en ik inderdaad met die goedkopere testen door de PCOS heel de tijd valse positieve resultaten had. De Clearblue werkte volgens mij ook goed bij mij. Ik had op zaterdagmiddag een smiley en op maandagochtend een eisprong. 

@Lara, hopelijk voel je je vandaag al wat beter. Heb je inmiddels je Provera wel in huis? Wat een gedoe he! We moeten allemaal stevig in onze schoenen staan met zo'n traject. Knuffel voor jou!
@Lilo, ohhh super goed nieuws voor jou! Dat is zeker mooi! Fijnnn! Hopelijk is deze ronde gewoon raak voor jullie en anders heel fijn dat je even niet steeds op en neer naar het zkh hoeft:)
Ik had t over Primulut maar ik moet aan de Provera als ik maandag nog niet ongesteld ben. Ik raak soms een beetje in de war met al die namen?. Het ligt al klaar in de apotheek. Maar ik wacht nog even met ophalen. Misschien wordt ik dit weekend wel ongesteld en heb ik t niet nodig. Ik heb ook geen enkel idee of t eraan zit te komen. Ik heb al bijna 2 wkn buikpijn. Maar ik geloof dat de stress en spanning er een beetje op geslagen is. Wel balen als t niet komt. Dan mag ik ma beginnen. En dan nog 2 wkn aankijken. Zit je zo weer eind maart. Pfffff. Het loslaten vindt ik ook erg moeilijk. Het zit steeds in mn hoofd. Is dit bij jullie ook zo?
 Ik zal iig blijven posten over ons traject. Fijn dat jullie er zo open in staan?

@lilo ja het is zeker echt zwaar klote. Ik ben blij dat volgende ronde in ieder geval een echo word gemaakt. En heb letterlijk geëist dat ik ook na deze aankomende ronde iedere maand zoiezo bloedonderzoek wil ipv afwachten tot dag 35. Het is een kleine moeite om te doen en het kan je ruim 12 dagen wachten ( op niks ) besparen.! Ik baal alleen dat ik nu weer 7 dagen Provera heb 10 mg en dat het de laatste keer 8 dagen duurde voor ik ongesteld werd. Ben je weer ruim 2 weken verder...hopelijk komt mijn ongesteldheid deze keer sneller op gang. Ik ben ook wel benieuwd hoe groot mijn eitjes etc zijn en hoe mijn bms is, ik krijg dan eindelijk een beetje een beeld van hoe het allemaal te werk gaat. Wat fijn dat je nu al twee groeiende eitjes hebt, benieuwd naar je echo van aanstaande dinsdag. Wat betreft de clear blue testen ik twijfel of ik het volgende maand zal gaan proberen?
@bloemetjeinknop ik heb de Provera inmiddels in huis en gelijk vandaag ermee gestart, er stond iets verkeerd in het systeem waardoor ik geen mail kreeg. Het kan ook Primolut zijn dat je krijgt hoor, elke gynaecoloog schrijft iets anders voor. Mijn ervaring bij Primolut is dat ik er na 2-3 dagen na het stoppen ongesteld werd en dit bij Provera 8 dagen duurde. Ik vind het ook erg lastig om het los te laten. De week dat ik ongesteld ben vind ik ook zo rustgevend? 
@sil woow dan heb je veel eitjes, hopelijk groeien ze niet allemaal door. Ik heb ook ovulatietesten gebruikt alleen ik had vaak altijd twee gelijke streepjes, door de PCOS heb ik altijd een verhoogd LH. Bij de een werken ze wel bij de ander niet voor zover ik heb begrepen.
Bedankt voor jullie lieve woorden en steun, dat doet me goed na deze enorme domper.

@dames nu snap ik er helemaal niks meer van, word ik drie kwartier geleden wakker met enorme buikpijn, steken en kramp. Het gevolg ervan dat ik gewoon ongesteld ben geworden op cyclusdag 37.... nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen en of ik de 7,5 mg letrozol in mag nemen of het bij 5 mg moet houden. Maandag gelijk maar de gynaecoloog bellen ik ben alleen bang dat me eigen gynaecoloog dan niet aanwezig is. Het is natuurlijk alsnog hartstikke goed maar op welke dag heb je dan wel niet je eisprong...

@ Lara wat gek dat je ineens die buikkrampen hebt?! Zou het kunnen dat je nu ineens ongesteld word?? Hoe zou dat eigenlijk werken.. als je langer dan 35 dagen ongesteld wordt? Volgens mij is dan een hogere dosis sowieso de volgende stap toch....? Heb je er nu nog last van?

Terug
Bovenaan