PCOS, Letrozol

Hoi! Hahaha! Soms zijn het net mensen hè, Lara? Ik ben blij voor je dat je die echo hebt. Eindelijk kun je ook zien wat de Letrozol voor je doet. Je had trouwens helemaal gelijk. Mijn echo net was prima. 1 ei van 18mm en 1 van 14,5mm en BMS was al een mooie 8mm. Hele goede kansen dus deze ronde ? Ik heb meteen een recept meegekregen voor volgende maand (mocht het nodig zijn) en ik heb voorlopig geen echo's meer ?. Ik hoef ook geen bloed meer te prikken omdat de vorige keren mijn progesteronwaardes heel mooi hoog waren. Ik zag vandaag pas dat de waarde van vorige cyclus 92,2 was. De 1ste ronde was de waarde ergens in de 60. Dus de gyn vertrouwt er op dat dat nu ook wel goed zit. 

@lilo1988 dat was inderdaad echt balen! Zit vandaag op CD16. Dat zou fijn zijn als er toch 1 follikel door zou groeien! We zullen het donderdag weer zien! Wat een goed nieuws voor jou dat er mooie follikels te zien zijn en dat bms er mooi uit zag! Ik zal duimen voor je! ?
@xxlara Ja ik ben benieuwd, omdat ze zei dat er nu eigenlijk teveel gegroeid waren de eerste echo, dus als ze dat gaan ophogen is de kans nog groter dat er meerdere gaan groeien toch? Dat begreep ik er uit dan, dat ze dat misschien niet aandurfde? 

@Sil, ik dacht ik geef even een antwoord op de vraag die je aan Lara stelt omdat ik enigszins dezelfde ervaring als jij had in m'n eerste ronde. Op het moment dat er uiteindelijk bij jou helemaal geen follikel doorgroeit denk ik dat ze miss wel gaan ophogen of dat je het nog een ronde met 2,5mg mag proberen. In principe is het nl. geen overstimulatie zolang alle follikels te klein blijven om te springen. Mocht er nu alsnog 1 doorgroeien dan geven ze je de volgende ronde waarschijnlijk weer 2,5mg. Dat was bij mij ook en bij die ronde gebeurde er ineens helemaal niks meer. Daarna ging ik dus alsnog omhoog naar 5mg en dat gaat dus al 2 rondes prima. Ik heb juist helemaal niet meer gehad dat er in eerste instantie 5 aan het groeien waren. Allebei de keren waren er 2 waarvan 1 echt groot en de andere medium. Ik hoop natuurlijk vooral gewoon dat er alsnog 1 doorgroeit en dat je deze ronde een kans hebt, maar probeer te zeggen dat als de 2,5mg niet precies het juiste doet dat niet betekent dat Letrozol helemaal niet voor je werkt. Je lichaam reageert sowieso elke ronde weer een beetje anders.
Dit is allemaal mijn eigen ervaring. Het kan natuurlijk dat je gyn het helemaal niet met mij eens is ?

@lilo1988 Wat fijn dat je op mijn vraag reageert en jou ervaring deelt! Zoiezo vond ik het al heel fijn om te horen dat het kan zijn dat er 1 follikel een groeispurt kan maken tot CD21. Dat geeft toch nog een beetje hoop! Raar dat je lichaam dan toch iedere cylus anders kan reageren, hopelijk hebben we donderdag beter nieuws en anders zien we het dan wel weer verder, komt uiteindelijk allemaal vast goed! Gewoon heel veel geduld hebben haha. 

@lilo, jij hebt inderdaad meer ervaring in dit geval, fijn dat je een duidelijk antwoord naar @sil hebt gegeven. Je zit dus vandaag op CD15 dan toch? Gelukkig had je een goede echo! Vanaf welke grootte verwachten ze eigenlijk dat je ei gaat springen? Ik weet dat eigenlijk helemaal niet en hoe dik moet je bms zijn waarmee ze echt zeggen nu is het goed...dan ben ik helemaal goed voorbereid volgende week bij mijn echo. Wat betreft je progesteronwaarde is natuurlijk uitstekend! Mijn hoogste was iets in de 70. Ik heb vandaag de 2e dag letrozol achter de rug, ik merk dat ik ontzettend last heb van opvliegers deze ronde en uiteraard wat ik bij elke ronde heb de vermoeidheid.  

@Sil, geen probleem hoor. Ik weet dat ik het die eerste ronde ook extra spannend vond omdat ik nog helemaal nieuw erin stond en het leek meteen op overstimulatie. Ik wist natuurlijk nog van niks. En toen zei de gyn ook dat als er meer dan 3 eitjes zouden doorgroeien ze niet wist wat ze moesten doen omdat 2,5mg Letrozol de laagste dosis is.
Uiteindelijk was er dus niks aan de hand. Vond het voor jou wel handig als je dat zou weten ? Je moet bij dit traject verder inderdaad heel heel veel geduld hebben. Je bent constant aan het wachten eigenlijk ?
@Lara, ik geef je even door wat ik weet vanuit mijn eigen ervaring. Het is toch overal een beetje anders heb ik gemerkt. Het is de bedoeling dat er per ronde max. 2 eitjes doorgroeien. Vanaf 18mm zijn ze groot genoeg om te springen en meestal springen ze als ze tussen 18 en 22mm zijn. Het kan ook groter of kleiner geloof ik, maar dat zijn meer uitzonderingen. Mijn gyn zegt dat een bms van min. 7mm dik genoeg is voor innesteling. Verder zeggen ze bij mij dat je progesteronwaarde min. 25 moet zijn, maar dat verschilt helemaal veel per ziekenhuis volgens mij.
Ik zat gisteren trouwens inderdaad op CD15. Ga denk ik vanaf vandaag weer Clearblue ovulatietesten gebruiken. Kijken of ze het nog doen ?

@lilo ik zou dat in jou situatie en als je ze toch in huis hebt ook de testen van clear bleu eens gebruiken nu. Een deze dagen zal je dan toch je eisprong hebben. Mijn gynaecoloog zegt indd vanaf progesteronwaarde 30 heb je een goede eisprong. Bedankt voor de andere informatie, dan ga je er niet helemaal blanco in en weet je al een beetje hoe het zit. Vind je het nu niet spannend dat ze niks meer controleren? Ik vond dat echt niet fijn dat ze toen zei bloed prikken hoeft niet meer, gelijk vanaf dat moment had ik deze lange cyclus. Maar goed aan de andere kant je hebt al zoveel bezoeken gehad natuurlijk. Hoelang heb je het advies gekregen om nu door te gaan zonder controles? 

Nou! Dat was makkelijk. Halfuurtje geleden een ovulatietest gedaan en kreeg meteen smiley. Dan moeten we de komende 2 dagen dus nog even flink ons best doen en daarna weer wachten... ?

Terug
Bovenaan