PCOS, Letrozol

Vanwege mijn vreemde/wisselende cyclus heb ik een eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad. In 1 eierstok heb ik een 'normaal' aantal follikels, maar in de andere (te) veel. Dat zou verklaren waarom mijn cyclus de ene keer redelijk normaal is (30-35 dagen) en de andere keer te lang. 
Ik lees dat je met PCOS in beide eierstokken te veel follikels hebt, maar ik heb dat dus 'maar' aan 1 kant. Ze hebben ook bloed geprikt en mijn hormoonwaardes waren wel gewoon goed. De gyn zei wel dat ik mogelijk PCOS heb, maar omdat het dus meevalt mogen we het nog 6 maanden zelf proberen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of weet er meer over? Als je met PCOS wel een eisprong zou hebben (wat bij mij in ieder geval SOMS het geval lijkt), heb je dan ook een normale kans om zwanger te raken? Misschien een stomme vraag, en dat bedenk ik me natuurlijk pas na de afspraak...
Ik sluit me met 'mogelijk' PCOS toch ook graag aan. Ik ben benieuwd naar hoe het bij jullie gaat!

@Lila, welkom! Alleen maar goed dat je je aansluit bij deze groep. Het is fijn om ervaringen te delen hier.
Je bent inderdaad wel een beetje een vreemd geval dan ?. Nog niet eerder gehoord dat je ook 1 polycysteuse eierstok kan hebben. Wel fijn dat 1 van de 2 het iig wel doet. In de cyclussen die je hebt van 30 - 35 dagen, heb je denk ik wel een eisprong. Dat aantal cyclusdagen valt nl. heel mooi binnen de gemiddelden. En bij een cyclus met een eisprong heb je voor zover ik weet een normale kans om zwanger te worden. Het is maakt dan vooral nog uit of je luteale fase lang genoeg is en de kwaliteit van je eicellen goed is. 
Ik heb zelf ervaring met af en toe een eisprong bij PCOS. Ik heb dan wel echt op allebei m'n eierstokken cystes, maar toch soms een eisprong (wel ook veel cyclussen zonder eisprong). Uit 1 van die eisprongen is bijna 6 jaar geleden mijn zoontje geboren. Dus het kan wel ?. 

Lilo1988: ik kon er verder ook niks over vinden nee.. Fijn weer, haha. Mijn luteale fase is elke keer netjes 14 dagen, het probleem is echt het begin van mijn cyclus. 
Wel goed om te horen dat het bij jou destijds gelukt is! Geeft weer wat hoop :)
Wilde het bij jullie deze keer niet lukken, dat je nu ook bij de gyn loopt? Valt de letrozol mee, of heb je er last van? Hopelijk blijft het zijn werk doen en ben je snel weer zwanger!

@bloemetjeinknop ik denk ook niet dat mijn echo doorgaat, ik heb er nog niks over gehoord maar aangezien er code rood is in ziekenhuizen Noord-Brabant vermoed ik dat alles plat gelegd word wat niet noodzakelijk is, wat volkomen begrijpelijk is natuurlijk ....

@Lara, bij ons in het ziekenhuis heb je ook zo'n besloten digitale omgeving. Waar ook nieuws wordt gedeeld. Bij jullie ook? Wellicht dat daar wat nieuws staat? En anders wordt je vast gebeld. Irritant hè... Ik heb echt nu ook even geen idee hoe t verder gaat.. En in wat voor tijdsbestek..

@Lilaa, een luteale fase van 14 dagen is top inderdaad. Ik hoop dat je met het komende halfjaar proberen gewoon zonder medicatie zwanger mag worden. Toch wel fijn als je niet het traject in hoeft verder. Niet dat het heel vervelend is hoor ? Enige echt lastige is het wachten, maar dat is ook als je zonder medicatie zwanger probeert te worden.
Mijn zoontje was eigenlijk niet gepland. Dus toen waren we ook niet aan het proberen. Maar achteraf gezien hebben we ong anderhalf jaar onbeschermde seks gehad voor het raak was. Dit keer zijn we na een ruim jaar bewust proberen naar de dokter gestapt. M'n zoontje is nu bijna 6 en ik wilde niet nog jaren op eigen houtje proberen om dan miss pas zwanger te worden terwijl hij al naar de middelbare school gaat. Daarom hebben we besloten om de mijn cyclus toch een handje te helpen.
@Bloemetje, oh dat is balen zeg! Ik had dat niet verwacht, maar toch ergens wel logisch eigenlijk. Wel vervelend dat je nu moet wachten met de Provera, maar miss krijg je hierdoor wel de kans om toch nog zelf te menstrueren. Als dat gebeurt, wat moet je dan doen eigenlijk doen?
@Lara, wat je zegt. Als bij @Bloemetje ook de echo's worden afgezegd is er toch wel een kans dat die van jou ook niet doorgaat. Aan de andere kant kan het bij jou miss ook wel meevallen. Ik hoop voor je dat het toch gewoon doorgaat. En anders even vragen of je het wel gewoon mag proberen deze ronde. 

@Lilo, ik moet even bellen als ik toch ongesteld wordt. Denk het niet hoor. Zit op cd40 geloof ik. Ik ga maandag sowieso even bellen. Ik heb die spuiten in de koelkast liggen. Die blijven max 3 mnd goed. En ze liggen er al een week of 2/3 nu.  Dus ff in de gaten houden. Hoop dat het allemaal snel weer op de rit gezet gaat worden en we door kunnen. Het voelt als een vreemde situatie ?

Wanneer code rood is in het ziekenhuis waar we behandeld worden, vermoed ik ook niet dat het doorgaat hoor.....gezien het oplopende aantal besmettingen en het nog 5-6 dagen duurt voor ik de echo heb schat ik de kans minimaal. Wij hebben niet zo'n digitale omgeving, niet voor zover ik weet. Er is wel een informatiepunt opgericht waar je naar toe kan bellen of je behandeling of afspraak door gaat. Ik zal hier maandag achter aan gaan. Zal je niet zien dat ik eindelijk de echo krijg naar maanden en dat het dan nu niet doorgaat?‍♀️? Maar goed levens redden is belangrijker dan een echo. Hoop dat deze ellende snel voorbij is, ik vrees helaas toch ergens diep van binnen het ergste...

Terug
Bovenaan