PCOS, Letrozol

@Lara, snap ik hoor dat je niet onvoorbereid die echo in wilt gaan. Het is fijn om te weten waar je aan toe bent.
Ik vind het zelf wel prima nu dat er even geen echo's en bloedonderzoeken meer komen. Er blijkt nu uit de echo's van deze en vorige ronde dat ik tot nu heel goed reageer op 5mg.
Bloedprikken vind ik zelf ook niet heel hard nodig omdat ik door het temperaturen en (nu ook) de ovulatietesten goed kan inschatten of en wanneer ik geovuleerd heb. En gezien de vorige progesteronwaardes prima waren en ik geen korte luteale fase heb maak ik me geen zorgen over te weinig progesteron. Door het temperaturen kan ik natuurlijk ook zien of ik uiterlijk rond CD21 wel een eisprong heb gehad, dus ik kan dan op tijd aan de bel trekken bij de gyn.
Ik heb niet echt advies gehad over hoeveel rondes ik door mag zonder controles. Eerst natuurlijk kijken of deze ronde miss een succes is. Is dat niet zo dan heb ik voor volgende ronde een recept. Als ik dan bij volgende ronde ook weer ongesteld wordt moet ik terugbellen om te overleggen. 

Dames, 
Graag even jullie advies.. dit is nu mijn eerste ronde met letrozol 2,5 mg. 
Op vrijdag 21 februari een echo gehad op cd 12, toen had ik een ei van 16.5 mm, dus volgende de arts zou ik dat weekend of maandag een eisprong krijgen. Op maandag 2 maart bloed laten prikken en daaruit kwam ook dat ik echt een eisprong gehad heb. 
Ik ben nu alleen nog steeds niet ongesteld geworden..
Afgelopen maandag nog een test gedaan en deze was negatief. 

@AMCK, dan zit je nu op CD31 toch? Ma 24-02 was iig CD15. Als je ei inderdaad op die maandag gesprongen is zou je afgelopen maandag precies een luteale fase van 14 dagen gehad hebben. Weet je hoe lang je luteale fase normaal is? Als jouw luteale fase nl. langer is dan 14 dagen kan het dat je toch nog te vroeg getest hebt. Het kan miss ook nog zo zijn dat je eisprong uiteindelijk op dinsdag 25-02 of woensdag 26-02 was. Dan zou je dus ook nog te vroeg getest kunnen hebben.
Ik denk dat je als je vrijdag of zaterdag nog niet ongesteld bent je dan het beste nog een keer kunt testen. Dan zit je wel goed qua lange luteale fase denk ik en zal het resultaat aardig betrouwbaar zijn. Als je niet kunt wachten, wat ik heel goed begrijp ?, kun je met zo'n extra gevoelige test ook eerder testen. 

@lilo ja het is zeker fijn dat je niet blanco zo'n echo in gaat. Ik snap wel dat het voor nu wel even goed is zo voor je zonder controles. Jij houd natuurlijk je temperatuur ook bij, dit heb ik nooit gedaan en eigenlijk ook nooit overwogen. Fijn dat je nu een smiley had, ze werken dus wel die clear blue ovulatietesten. Is het zo als je een smiley hebt dat je dan binnen 24-48 uur je eisprong hebt ofzo? Dit zou dus betekenen dat je op CD 16-17-18 je eisprong hebt en je dus deze x wel een langere cyclus gaat hebben. Spannend hoor, de wachtweken komen er weer aan voor jou....
@AMCK wat spannend voor jou, hopelijk word die negatieve test snel positief ?

@Lara, bij de Clearblue testen betekent een smiley inderdaad dat je ergens binnen de 24-48 uur een eisprong gaat hebben. Dan ben ik inderdaad wat later deze ronde, maar zou goed kunnen komen doordat ik die dosis Letrozol was vergeten. Denk ik... ?
Ik voel toevallig precies nu een flinke steek, dus zou zomaar kunnen dat m'n ei net springt? Morgen kan ik het zien als m'n temp. gestegen is. Weet na de afgelopen rondes dat mijn temp. wel stijgt, maar niet meer dan 0,2 °C. Terwijl ik dus wel mooi hoge progesteronwaardes heb. Ben blij dat ik dat weet. Want eerder vroeg ik me af of de stijging wel genoeg was. 
@Sil, wat goed zeg! Ben heel blij voor je dat er toch een ei is doorgegroeid. Bms van 8mm is inderdaad ook heel mooi. ? Ik denk dat je deze ronde dan toch een hele mooie kans hebt ?

@Lara, ik woon ook in Noord Brabant. Ging vanmiddag even langs de apotheek. Ze hadden een barrière gebouwd tussen de balie en waar je zelf mocht staan van 2 meter ?. Bijzondere gewaarwording. 
Ik denk dat je je niet TE druk moet maken. Dat hamsteren slaat nergens op. De mensen maken elkaar onderling harstikke gek. De bakker had vanmiddag om 15.00uur nog 4 broden liggen?. Gewoon goed je handen blijven wassen, niet met je handen in je gezicht als je buiten de deur bent. En grote groepen mensen even mijden. Het ziekenhuis zal niet zomaar afspraken afzeggen.. Rustig blijven zou mijn advies zijn?. Het mooie weer komt er aan. Zou goed kunnen dat we dan richting een kantelpunt gaan. 
Ik ben zelf nog steeds niet begonnen met de provera. Doordat ik zo ontzettend ziek ben geweest van zondag op maandag kost het me moeite terug op krachten te komen. Vanmiddag even ORS zakjes gehaald. Hopelijk dragen die wat bij. Zodra ik me weer de oude voel, dan starten met de provera gevolgd door de injecties. Spannend!

@Bloemetje, fijn dat je weer aan de beterende hand bent, maar je bent dan toch wel aardig ziek geweest zeg. Ik hoop dat je je snel goed genoeg voelt voor de Provera. Kun jij tenminste ook verder. ?❤️

Terug
Bovenaan