PCOS, Letrozol

@Bloemetje, werd je voor de Letrozol wel soms ongesteld? Ik nl. wel dus ik dacht even vanuit mijn eigen ervaring. Zelfs bij cyclussen zonder eisprong kreeg ik uiteindelijk toch altijd een bloeding. Wel meestal pas rond CD70 ofzo. Ik dacht miss gebeurt dat nu bij jou ook alsnog. Dan hoef je niet aan de Provera ?. Ik hoop inderdaad dat alles snel weer op de rit is. Kunnen we gewoon weer door met het normale leven.
@Lara, echt heel zuur en ironisch inderdaad. Mag je eindelijk een echo, en dan gebeurt dit. Je bent zelf ook nog zo voorzichtig geweest door je vakantie om te boeken. Ook al is het inderdaad belangrijk dat er levens gered worden, toch snap ik dat je voor jezelf even baalt. Gezien het virus niet blijft leven bij temperaturen boven de 26 °C denk ik zelf dat we het ergste gehad hebben zodra het ergens in mei/juni echt warmer wordt. Daarbij lees ik net dat er een medicijn dat de infectie door het virus kan stoppen ontwikkeld kan worden binnen een paar maanden. Het vaccin duurt natuurlijk nog wel een paar jaar, maar ik denk niet dat je het ergste hoeft te vrezen. Op een gegeven moment is het gewoon weer een redelijk exotisch virus waar je je tegen kunt laten vaccineren. 

@Lilo, ahh zo!! Cd 70 nog! Wow.. Ik ben 1x echt flink ongesteld geweest zonder provera toen ik 3 follikels had die op goede grote waren. Die ronde moesten we toen afkappen.. En 1x een inimini beetje toen ik geen groei had van follikels. Dus ik ben benieuwd of er wat komt en hoe ik dan verder moet. Daar ik op cd3 zou moeten gaan spuiten dan. Ik baal er wel van hoor. Omdat je nu compleet in het ongewisse zit. Daarom ga ik sowieso maandag even bellen. Even wat duidelijkheid is wel prettig. Ik merk dat ik er toch de zenuwen van krijg. Bah.

@bloemtjeinknop Dat is echt zo balen dat je nu niet kan starten met Provera en je weer moet wachten. Zou fijn zijn als ze inderdaad iets weten over hoelang het duurt en wat nu het plan is voor jou. 

@xxlara Ik woon ook in Noord-Brabant, bij mij ging de echo vandaag nog wel gewoon door, maar ik weet inderdaad ook niet of dat volgende week ook nog het geval zal zijn. Ik hoop voor jou echt dat het wel zal doorgaan nu je al zolang op een echo hebt gewacht! 

Vandaag op de echo is er geen groei meer waargenomen helaas. Dit had ik ook wel een beetje verwacht. Nu mag ik wel weer gaan starten met provera en daarna letrozol 5 mg. Hopelijk gaat dit wel wat doen. Ik moet alleen wel alles goed in de gaten houden qua nieuws, het zou nu ook bij mijn in het ZH kunnen zijn dat er geen echo's etc meer worden gedaan. Dan zou ik niet met letrozol mogen beginnen.. Maar voor nu was het geen probleem en mocht ik wel gewoon gaan starten. We zullen het gaan zien. 

@lilo ik heb eerlijk gezegd niet de gynaecoloog gebeld vandaag, ik dacht dat komt morgen wel. Omdat ik werkzaam ben bij een tussenschoolse en naschoolse opvang lag mijn gedachten op een of andere manier toch daarbij, en ben ik ook totaal niet bezig geweest met mijn eigen situatie. Vandaag wel aan het werk gegaan ( administratief ) omdat er van alles nog onduidelijk is hoe we het de komende weken moeten gaan doen, inventarisatie aantal kids etc....dus eigenlijk niet echt toe gekomen aan mijn eigen afspraak. Ik ga hier morgen wel even achteraan hoe of wat ik kan verwachten, en of er nog een echo gemaakt gaat worden. Wat een tijd bevinden we ons in zeg pffff ?

Mooi om al jullie berichten en verhalen te lezen. Het is een rare tijd nu. Ik was gister op school. Hebben allerlei pakketjes werk gemaakt. Gaan we vandaag rondbrengen.
Voordeel is wel dat we wat later kunnen komen. Vandaag cyclusdag 15, dus als vriendlief wakker is nog rustig de tijd om het gezellig te maken.  Hopelijk een coronijntjes baby ;-)

@lilo1988 Ja ik ben wel met provera begonnen, toen ik zaterdag bij gyn was gaf ze aan dat ik wel gewoon mocht starten, maar dat ik wel het nieuws in de gaten moest houden, dus als ik straks met letrozol ga starten moet ik toch bellen dus dan vraag ik of ik er wel mee kan starten! Moet nu nog 2 dagen provera innemen en vorige keer werd ik na 3 dagen ongesteld, had toen ook 10 mg meegehad ipv 5 mg, want deze werkte toen niet bij mij! Echt een hele rare tijd nu allemaal inderdaad, lijkt wel een film! Ik zit nu 2 weken thuis van het werk, alleen een spoeddienst draaien! 

@lilo ik heb gebeld naar de gynaecoloog en de follikelmeting voor morgen gaat gewoon door, ze plannen alleen geen nieuwe afspraken. Of er een nieuwe afspraak ingepland word daarna mocht dit nodig zijn weet ik dus niet, dat hoor ik morgen wel. Ook gaf ze aan dat er geen nieuwe trajecten gestart worden. Wat dit precies voor mij betekend weet ik niet...
@margreet, wat fijn dat jullie pakketjes werk gemaakt hebben voor de kinderen en deze rond gaan brengen. 

@Sil het is inderdaad een hele nare tijd nu. Ben benieuwd wat ze jou gaan adviseren.

@Lilo, ik heb vandaag even gebeld. Ik had zoiets van.. Laat ze eerst maar even opstarten. Wellicht dat ik in de loop vd dag een mailtje krijg. En dat was zo. Een hele lange?. Alle lopende behandelingen worden af gemaakt. En mocht dit zonder resultaat zijn (niet zwanger) dan wordt de behandeling tot nader orde stil gezet. (Je mag dus in geen enkel geval een nieuwe ronde beginnen) Als je wel zwanger bent mag je blijven komen. Voor mij betekent het dus dat de behandeling voorlopig stil staat. Super balen. En ja, ik heb een flink potje zitten janken. Natuurlijk begrijp ik waarom het moet. En daar sta ik achter. Alleen gevoel en verstand zijn 2 dingen. Het vervelende is vooral.. Niemand kan vertellen hoe lang dit gaat duren. Een maand, maanden, of nog langer? Maar ik heb wel even gebeld omdat ik al een tijdje last heb van mn buik en hoopte dat een (kunstmatige) menstruatie dit zou verhelpen. Ik mag dus wel met de Provera beginnen maar enkel en alleen voor die buikpijn. Ik ben benieuwd meiden wat de komende weken/maanden gaat brengen. Ook los van alle behandelingen... ❤

Terug
Bovenaan