PCOS, Letrozol

Hoi dames,
ik lees al een tijdje mee maar nu zonder steun van de dokteren kom ik toch jullie steun en ervaringen opzoeken :D Ik ben begin maart opgestart met provera en 2,5 mg Letrozol. Het deed wel wat met mij maar niet genoeg. De grootste follikel werd 12 mm met een bsv van 8mm nu heb ik weer provera ingeslikt en ben nu ongesteld en is t mijn 3e dag en dus eigenlijk de dag dat ik letrozol moet innemen. 5mg dit keer. Heb gebeld en ze zeiden dat ze geen nieuwe trajecten opstarten. Nu denk ik eraan om gewoon de 5mg in te nemen. Dan maar zonder echo. Dan is de verrassing ook wat groter haha. Hoe denken jullie hierover? En zijn er al wat ervaringen van vrouwen die t echt gelukt zijn met letrozol? 

Hi Gebruiker10152885,
Ik heb zelf nooit echo's gekregen bij het slikken van Letrozol. Kreeg de eerste ronde een bloedtest om te kijken of het had aangeslagen en dat was het. Ze gaf bij mij als reden aan dat als Letrozol niet werkt je erna zoveel echo's krijgt dat ze het nu graag nog rustig aan doen met bezoeken. Bij mij werkt Letrozol 2,5 wel. 
Ik heb hier nooit problemen mee gehad en heb mijn eisprong in de gaten gehouden d.m.v. ovulatietesten. Ik kreeg niet meer zulke knaltesten als zonder letrozol, maar ik zag wel duidelijk een piek. 
Doe waar jij je goed bij voelt!        

@Gebruiker, als je de Letrozol 5mg al thuis hebt liggen kun je het wel innemen denk ik. Miss wel in overleg met de gyn. Dat je aangeeft dat je het niet erg vind om geen echo's te krijgen. Elk zh gaat er sowieso weer anders mee om. Ik heb vorige rondes echo's gehad omdat ze vooral graag wilden checken of er geen overstimulatie was. En bij overstap op 5mg of de dosering echt goed aansloeg. Bij anderen worden er juist vanaf het begin helemaal geen echo's gemaakt. Daarvoor worden verschillende redenen gegeven. 
De kans op overstimulatie is wel kleiner bij Letrozol dan bij Clomid, maar er is toch wel een kleine kans. Daar moet je wel rekening mee houden. Verder doe wat goed voelt zou ik zeggen. ?
In de tijd dat ik nu in deze groep zit is er 1 van de dames waarvan ik weet dat ze zwanger is geworden. De laatste keer dat ze hier een bericht plaatste zei ze ook dat het goed ging. En Wilkindje is nu 2 keer zwanger geworden, maar zoals je waarschijnlijk hebt gelezen gaat dat niet goed helaas. 
Nu is dit natuurlijk een groepje waarin een deel van de dames nog niet zo lang bezig is en meerdere van ons hebben eerst nog de juiste dosering moeten achterhalen. Ik denk dat de algemene succes rate van Letrozol wel oké is. Anders zouden de meeste gynaecologen er toch niet mee beginnen. 

@Lilo, Ik lees al wat langer mee, maar reageer bijna nooit.
Toevallig ben ik nu zwanger, 4e ronde letrozol. Heel pril nog, zit vandaag 3 dagen voor NOD maar de lijntjes lopen heel mooi op en heb veel goede hoop. Ik teste 6 dagen voor NOD al positief en 4 dagen voor NOD ook positief met de clearblue.

Heb net gynaecoloog afdeling gebeld, in principe worden alle behandelingen plat gelegd. Ze wisten het zelf ook niet zo goed. Heb dus morgen een bel afspraak eind vd middag of mijn behandeling door kan of toch gestaakt word

@Julie, wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd! Dat geeft toch hoop dat het echt kan.? Je hebt dan wel vroeg een positieve test zeg. Heb je van die extra gevoelige tests gebruikt? En wat bracht je er toe om al zo vroeg te testen? Had je al kwaaltjes? Sorry hoor voor alle vragen, maar ik ben even nieuwsgierig?. Ik zit nu zelf in ronde 3 en alles zag er weer heel mooi uit. Ik krijg nu voorzichtig het idee dat we deze ronde miss een kans hebben. Ik heb even de statistieken erop nageslagen?. Bij vorige 2 rondes met goede eisprong was ik niet echt verbaasd dat het niet raak was zegmaar. Leek me sterk dat het zo snel zou gaan.  
@Lara, oké! Geen slechte echo voor CD12 ?. Inderdaad wel snel dat ze dan morgen alweer willen kijken. Ik had zelf verwacht op vrijdag, maar miss kwam dat wel niet uit. Ook vervelend dat er zoveel onzekerheid is of je nu wel of niet door mag met een evt. volgende ronde. Ik besef nu echt hoeveel geluk ik heb gehad dat ik precies voor de volgende ronde nog Letrozol heb gekregen en juist nu even geen echo's meer hoef. 

Gebruiker: ik ben ook zwanger geworden door letrozol, bij mij was het de 3e ronde letrozol 2,5mg raak, helaas werd dit een miskraam maar dat staat daar los van.. nu dus direct weer zwanger zonder hormonen maar lijkt erop dat dit weer een miskraam gaat worden..
juulie: o wauw gefeliciteerd! Hopelijk blijft het gewoon zitten tot je nod en gaat daarna alles goed! ?
pff ja maandag een 2e echo, om te kijken of het toch nog gegroeid is dan eventueel korter zwanger of om te bevestigen dat het gestopt is met groeien op 6 weken.. ik hoop dat het vanzelf afkomt een deze dagen als het dus echt niet goed is want ik wil zeker geen pillen of curreteren ? ik ben er echt kapot van en werk nu ook niet.. 1x domme pech oké maar meteen nog een keer pff ? 

@lilo ja ik heb ook geen idee wat waarom morgen alweer, eigenlijk heb ik dit ook niet nagevraagd. Nu komt het morgen gelukkig uit dus ik denk nja het zal wel. Heel benieuwd naar de belafspraak in de middag met de gynaecoloog. Ik zou het ergens wel heel raar vinden als ik nu ineens geen Letrozol meer krijg terwijl ik al die andere maanden het ook heb moeten slikken zonder enige enkele controle.. hoeveel mm groeien follikels per dag eigenlijk? Want ik weet niet wat ze dan verwacht morgen ineens te zien....het is toch niet dat die in een dag een groei spurt krijgen. Maar er zitten er wel 3, ik weet niet of dat kwaad kan...Welke CD zit jij inmiddels?? 

Terug
Bovenaan