PCOS, Letrozol

@Lara, ik heb het nog even nagekeken en deze cyclus heb ik natuurlijk 2 echo's gehad op CD11 en CD15. De grootste follikel was in die 4 dagen tijd gegroeid van 12,6mm naar 18mm en mijn BMS van 4,8mm naar 8mm. Het kan dus inderdaad best hard gaan ?.

@Lara, Hoe zijn ze er dan achter gekomen dat je alsnog naar 7,5 moet gaan?
@Lilo, Vraag maar raak hoor haha! Ik denk dat het vooral ongeduldigheid was om eerlijk te zijn. Ik had aan het begin van de cyclus al extra vroege test gekocht (10 miu bij Sensitest) omdat ik gewoon niet meer wou wachten. Op 5 DPO was ik me aan het afdrogen en me tepels deden héél veel pijn, echt alsof ik mezelf met schuurpapier aan het afdrogen was. Ik dacht nog, dit kan niks zijn want het is veelste vroeg. De gevoeligheid heeft aangehouden, wel in mindere maten! Kan me weer normaal afdrogen haha. Op 7 dagen voor NOD zei ik nog tegen een vriendin, ik ga morgen niet testen, het is nog zo vroeg en voel eigenlijk niks. Toen ik wakker werd toch getest (ongeduldig) en zonder in 100 verschillende lichten te kijken zag ik een tweede lijntje die ik zelfs al op een foto kreeg! De lijntjes lopen ook heel duidelijk op, en had 4 dagen voor NOD ook een positieve clearblue (wel pas gebruikt nadat ik een andere 25 miu positieve test in handen had). Ondertussen ook af en toe was krampjes naast de tepels maar meer ook niet. Sorry voor het lange verhaal! Jij zit nu dus in je 3e ronde? Ik had de 1e en 2e ronde juist het gevoel van nu gaat het lukken en was eigenlijk extra verdrietig toen dit niet zo was.
@Willkindje, Ik vind het voor jou zo erg, ik gun het jou zo! Ik heb vorige maand ook echt hoop uit jou gehaald (misschien zelfs iets teveel, was wel heel verdrietig vorige maand toen het niet was gelukt haha). Ik hoop dat er gewoon iets fout is gegaan bij de echo en dat je een mooi hartje ziet!!
@Juliato, ik heb 9 april mijn eerste echo, zo spannend!  Misschien dat de afleiding wel helpt juist, dat is altijd het ''advies'' dat we krijgen toch haha. Het is mij nooit gelukt iig. 
Thanks dames voor alle felicitaties. Ik hoop dat het bij jullie ook snel lukt! 

@juulie de reden dat mijn dosis verhoogd werd naar 7,5 mg is omdat mijn cyclus de laatste keer 37 dagen duurde. Dit is te lang. 

@juliato we lopen gelijk dus je zit vandaag indd op CD13 haha.
mijn follikelmeting was goed, het eitje van 16mm was doorgegroeid naar 18mm en derest bleef een beetje achter. Mee dat ik dit typ denk ik, shit! Ik heb helemaal niet gevraagd naar mijn baarmoederslijm vlies, dit zal vast goed geweest zijn anders had ik het wel gehoord. De reden dat ik twee dagen echo's achter elkaar heb weet ik wel. Omdat ik gister al een ei had zitten van 16mm wilde ze weten hoe groot die vandaag was, dit om te voorkomen dat ze moest zeggen dat mijn mij ei al gesprongen is. Ik heb vrij advies gekregen voor morgen en overmorgen. 

Ook heb ik mijn gynaecoloog weer gesproken vandaag en ik krijg gewoon Letrozol voorgeschreven. Dus ik mag gelukkig doorgaan met de behandeling.

@Lilo haha Thanks voor het opzoeken! Ik heb vandaag even gebeld naar de poli en het is helemaal goed als in het zonder controles doe.. mag ook gewoon door gaan met het slikken van clomid zonder controles dus dat is wel fijn
@Lara oh joh wat goed! Hoeveel mm moet het zijn voordat het eitje springt? Heb me daar nooit zo mee bezig gehouden (slecht eigenlijk) komt denk ik doordat ik nooit die echo's heb gehad 
En om terug te komen of medisch zwanger worden wel of niet snel lukt... is denk ook gewoon mazzel hebben, maar het is fijn om te horen dat niet alle verhalen een langere periode hebben.. dat geeft toch hoop! 

zelf ben ik de vorige keer zwanger geworden bij de eerste goede ronde met  clomid 100mg, 1 maand 50mg gebruikt maar sloeg niet aan toen meteen door naar 100mg en meteen zwanger, dus dat was een cadeautje! Betekend trouwens niet dat ik er nu vanuit ga dat het weer zo snel is hoor.... nu werkt clomid 50mg namelijk dus dat is toch anders dan vorige keer 
Fijne avond!

@Lara, wat goed! Dat deze ronde nu toch weer zo mooi verloopt en dat je gewoon door mag als het nodig is. Logisch inderdaad dat je gyn die echo dan vandaag deed. Als het ei eenmaal gesprongen is heb je er natuurlijk niet zoveel meer aan. Echt even fijn om goed nieuws te lezen. Ben blij voor je! ?
@Julia, ik had die statistieken eigenlijk vooral opgezocht om mezelf een beetje gemoedsrust te kunnen geven als het niet meteen zou lukken ?. Wat ik ervan begrepen heb is dat we door de medicatie in feite alleen een (goede) eisprong opwekken. Omdat we die zelf niet hebben. Ik had zelf bedacht dat we dan ong. dezelfde kans hebben om zwanger te worden als normaal vruchtbare stellen onder 35. En die percentages heb ik maar opgezocht ?.
Vind het voor jou echt heel fijn dat je bij je dochtertje helemaal geen lang traject gehad hebt. Dat geeft nu vast een positief gevoel. Ik begrijp dat je er nu alsnog niet vanuit gaat dat het weer zo snel gaat, maar het is fijn om te weten dat het wel zou kunnen misschien. 

@lilo ja fijn om te horen en te weten dat mijn ei goed groeit. De andere was naar 15.5 gegroeid. Ik ben ook echt benieuwd wanneer het ei van 18mm gaat springen omdat ik vrij advies krijg voor morgen en overmorgen. Eigenlijk dacht ik het voor de zekerheid vandaag al gezellig te maken maar we hadden beide een intensieve lange dag  dat we dachten, als het ziekenhuis morgen en overmorgen als advies geeft moet ik daar maar vanuit gaan. We konden het vandaag niet opbrengen eerlijk gezegd. Zeker omdat vandaag geen prio was volgens het zkh. Dit weekend even gezellig maken. Maar ergens diep van binnen, ik wil heel graag zwanger worden begrijp me niet verkeerd maar het beangstigd  het me toch een beetje, hoelang gaat dit nog duren, dagelijks meer overledenen en aantal besmettingen loopt op. Het raakt me echt en ben ook echt compleet uitgeput van het werk. Ik ga gauw slapen om morgen weer soort van fit opbhet werk te staan. Heb je ergens het idee dat het deze ronde raak gaat zijn.? Ik hoop net voor je!  ? 

@juliato vanaf 18mm dacht ik, weet het niet zeker. Heeft iemand hier antwoord op? 

Hoi hoi! 

ik lees al een poosje met jullie mee. Maar ik dacht misschien is het leuk om met jullie mee te kletsen. :) 
Ik zal mijn verhaal aan jullie vertellen.
in september kwamen we erachter dat ik PCOS heb. We zijn twee maanden later gestart met clomid bij de Voortplantingsgeneeskunde. Ik begon met 50 en hoogde de maand daarna op naar 100mg dit mocht niet werken. Er gebeurde eigenlijk helemaal niets.
Vorige maand ben ik begonnen met letrozol 5 mg x 5 dagen. Ik kreeg hierdoor een follikel bij de eerste echo van 25,5 mm op cd 12. Ze zij dat die elk moment kon gaan springen. We mochten het dus gaan proberen. Een week later moest ik terug komen om te kijken of die gesprongen was. Bij mij wordt alleen maar in hoge uitzondering bloed geprikt, aangezien ik heel moeilijk te prikken ben.
Toen ik terug kwam zat het eitje er nog en was gegroeid naar 30mm. De arts wist niet dat die zo groot kon worden met letrozol. Toch maar bloed geprikt om de progesteron waarde te bepalen. Deze kwam uit op waarde: 5,42. Als deze hoger was moest ik smiddags komen voor een spuitje, om de follikel te laten springen. Het was een twijfelgeval er werd nu niet gehandeld twee weken aankijken. Zelf ben ik toen met de LH testen aan de gang gegaan. Daar had ik savonds een positieve test mee. Wij toch maar er wel voor gegaan. 

Twee weken later niet ongesteld en na contact mocht ik komen voor een echo. De dag erna werd ik inneens ongesteld. Ze wouden toch dat ik kwam om te kijken. Er was niets te zien. Maar ik voelde me niet fit en misselijk en mega pijnlijke borsten. Iemand raadde me aan om toch een test te doen. Deze was positief. Weer contact, kon een innestelingsbloeding zijn. Toch weer terug komen de week erop. De bloeding hield aan tot 11 dagen. De arts gaf aan dat het dan waarschijnlijk vervroegd mis is gegaan. Jammer maar op naar de volgende ronde. 

De artsen zijn over deze ronde erg enthousiast. Het slijmvlies verdikte weer goed en de eitjes kwamen wat langzamer op gang. Woensdag had ik een eitje van 23,3 mm en gisteren had ik met clear blue twee keer een positieve ovulatietest. Nou hopen dat het deze ronde beter gaat. 

voor jullie ook heel veel succes! ?

Goedemorgen! ☀️ Met de follikel van woensdag van 23.3 mm was op cd 21. De vorige maand had ik ook een cyclus van 35 dagen. Het is toch gelukt om een foto toe te voegen dus bij deze: ☺️

Terug
Bovenaan