Hoi hoi!
ik lees al een poosje met jullie mee. Maar ik dacht misschien is het leuk om met jullie mee te kletsen.
Ik zal mijn verhaal aan jullie vertellen.
in september kwamen we erachter dat ik PCOS heb. We zijn twee maanden later gestart met clomid bij de Voortplantingsgeneeskunde. Ik begon met 50 en hoogde de maand daarna op naar 100mg dit mocht niet werken. Er gebeurde eigenlijk helemaal niets.
Vorige maand ben ik begonnen met letrozol 5 mg x 5 dagen. Ik kreeg hierdoor een follikel bij de eerste echo van 25,5 mm op cd 12. Ze zij dat die elk moment kon gaan springen. We mochten het dus gaan proberen. Een week later moest ik terug komen om te kijken of die gesprongen was. Bij mij wordt alleen maar in hoge uitzondering bloed geprikt, aangezien ik heel moeilijk te prikken ben.
Toen ik terug kwam zat het eitje er nog en was gegroeid naar 30mm. De arts wist niet dat die zo groot kon worden met letrozol. Toch maar bloed geprikt om de progesteron waarde te bepalen. Deze kwam uit op waarde: 5,42. Als deze hoger was moest ik smiddags komen voor een spuitje, om de follikel te laten springen. Het was een twijfelgeval er werd nu niet gehandeld twee weken aankijken. Zelf ben ik toen met de LH testen aan de gang gegaan. Daar had ik savonds een positieve test mee. Wij toch maar er wel voor gegaan.
Twee weken later niet ongesteld en na contact mocht ik komen voor een echo. De dag erna werd ik inneens ongesteld. Ze wouden toch dat ik kwam om te kijken. Er was niets te zien. Maar ik voelde me niet fit en misselijk en mega pijnlijke borsten. Iemand raadde me aan om toch een test te doen. Deze was positief. Weer contact, kon een innestelingsbloeding zijn. Toch weer terug komen de week erop. De bloeding hield aan tot 11 dagen. De arts gaf aan dat het dan waarschijnlijk vervroegd mis is gegaan. Jammer maar op naar de volgende ronde.
De artsen zijn over deze ronde erg enthousiast. Het slijmvlies verdikte weer goed en de eitjes kwamen wat langzamer op gang. Woensdag had ik een eitje van 23,3 mm en gisteren had ik met clear blue twee keer een positieve ovulatietest. Nou hopen dat het deze ronde beter gaat.
voor jullie ook heel veel succes! ?