PCOS, Letrozol

@Gebruiker, vindt je het niet tricky zo zonder echo's?? Toen ik 2.5mg letrozol gebruikte gebeurde er niets. En met 5mg had ik ineens 3 follikels die op springen stonden. Ik wil graag kinderen, maar 3?. Nog los van lichamelijke risico's tijdens de zwangerschap.. Het is geen oordeel hè. Maar vraag me dat dan oprecht af..

@bloemetjeinknop, ieder ziekenhuis werkt anders. Ik heb maanden lang Letrozol geslikt zonder echo's. 2,5mg en van 2,5mg naar 5mg. Vanaf september eigenlijk. Deze maand voor het eerst een echo nu ik overgestapt ben naar 7,5mg. Zelf vonden ze dit in het ziekenhuis niet echt nodig denk ik, het was volgensmij meer om mij een geruststelling te geven. 

@xxLara. Ik begrijp dat ieder ziekenhuis anders werkt. Tis ook geen aanval hè ?. Heb je verder helemaal niets geen controle gehad? Hoe wordt de beslissing dan gemaakt van 2,5mg naar 5 mg Letrozol bij jou? Of naar 7,5mg? Ik ben toch wel blij dat 'mijn' zkh wel met echo's werkt.. Ik had destijds toen ik te horen kreeg dat ik 3 follikels op grote van springen had de vraag: hoe groot is dan de kans dat daadwerkelijk alle 3 de eitjes bevrucht raken. En die was volgens mijn gyneacoloog groot.. Maar ik heb bv nog nooit een bloed onderzoek gehad. Ja, voor het hele traject begon. Maar nooit om te kijken of mn eisprong goed was ofzo. Misschien komt dat nog als het zover is dat ik goed zit qua medicatie.
Nogmaals.. het is gewoon interesse/belangstelling. Geen aanval, oordeel oid?

@bloemetjeinknop nee zeker snap ik dat het gaan aanval is.? bedoel meer bizar hoe elk ziekenhuis anders werkt. Ik heb wel een paar x progesteronwaarde geprikt op CD21 waaraan ze dus konden zien of ik wel of geen eisprong heb gehad en als ze dit niet deden wist ik dat de medicatie niet aan sloeg omdat ik of niet ongesteld werd of geen positieve test had. De laatste x duurde mijn cyclus 37 dagen, dit is te lang en daarom is het opgehoogd naar 7,5mg. Deze x wilde ze wel mijn cyclus in de gaten houden en ben heel blij dat ik nu eindelijk eens een echo heb gehad om te zien hoe het daadwerkelijk allemaal er aan toe gaat in mijn lichaam. Het is alleen maar heel goed dat andere zkh het wat sirieuzer nemen ipv hoe het er bij mij al die maanden aan toe is gegaan?

@lilo wauwww gefeliciteerd met je zwangerschap, ik zie een streep inderdaad! ☘️ Er is niet echt een verloop te zien in de ovulatietesten, ja dat ze steeds vager worden maar ik kan deze miss beter niet meer gebruiken maar miss volgende maand de clear blue.  We hebben het vrijdag en zaterdag gezellig gemaakt zoals het advies was van de gynaecoloog en doen dit vanavond gewoon weer. Ik zit vandaag op CD17 dus denk dat we dan wel safe zitten kwa gezellig maken. En ik hoop eind van de maand net zo'n streepje als jou te hebben? Je gevoel heeft je niet in de steek gelaten.!  Op welke CD heb jij je eisprong gehad dan, op dag17? Mijn eitje was op CD13 al 18mm. Ik denk dus dat die inmiddels al wel gesprongen is. Maar heb er niks van gemerkt. Ik denk dat die al is gesprongen omdat die op CD12 16mm was en dus in 1 dag 2mm was gegroeid. 

Terug
Bovenaan