PCOS, Letrozol

hoihoi,
ik vind het altijd zo vervelend te lezen dat vrouwen met pcos zoveel moeite hebben zwanger te raken. Ik zelf heb ook PCOS ik kwam er gelukkig al op mijn 15e achter omdat ik alle klachten zo ongeveer heb die je kunt hebben door PCOS maar hierdoor wel heel bewust geworden van hoe mijn lichaam werkt. Ik ben nu 25 en nu al voor de 3e keer zwanger heb ongeveer 1 soms 2 keer per jaar een ovulatie en deze kan ik voelen op verschillende manieren. Inwendig aan de baarmoedermond, aan afscheiding, aan mijn huid, aan mijn borsten, pijn in mijn onderbuik/liezen. Wanneer ik hier verandering in voel ga ik ook weer ovulatie testen gebruiken deze is vaak positief maar als de eisprong echt komt extreem positief. blijft zoeken maar het is ons daardoor wel al 3x gelukt. Voelen jullie niets van dit alles want het kan je wel echt helpen. Tenminste ons heeft het ongelooflijk goed geholpen. 
allemaal heel veel succes!! Hopelijk hebben jullie er iets aan of wanneer jullie meer willen weten hoor ik dat ook graag help graag vrouwen waar kan.
 
Liefs 
 
Hoi ladies,
Ik zou hier ook mee willen praten. Zo af en toe lees ik mee. 
@Wilkindje, wat fijn dat het aanslaat! Nu hopen dat het raak is deze maand! ;) Ik ga voor je duimen!
Ik heb ook al jaren PCOS en ik ga een soort van 4e ronde in met Letrozol. Ik had eerst een dosis van 2,5 mg en dat deed echt helemaal niks. Toen met behulp van provera een nieuwe ronde begonnen met letrozol 5 mg. Dat leek aan te slaan want ik had twee eitjes van 18 en 16 mm. Een week later bloed geprikt en ik had een goede eisprong. Helaas was het niet raak en ben ik ruim twee weken later ongesteld geworden. Heel erg balen, maar daarna was ik weer vol goede moed begonnen met letrozol 5 mg, maar op cyclusdag 5 ipv cyclusdag 3 omdat het de vorige keer te goed werkte (en de arts hoopte dat er geen twee eitjes zouden groeien, maar 1). Vandaag op cyclusdag 13 een follikelmeting gehad en het heeft bijna niks gedaan! Ik was zo intens verdrietig! :( Hoezo heeft het nu niet gewerkt? Maar mijn arts kwam met een oplossing. Ik moest nieuwe letrozol pillen halen en vandaag beginnen met een dosis van 7,5 mg voor 5 dagen (dus doen alsof vandaag mijn cyclusdag 3 is). Ik had zo'n dunne baarmoederslijmvlies (3,5 mm) dus provera had geen zin en ze had niet het idee dat eitje die ze wel vond vandaag van 10 mm niet ging groeien en dat er geen menstruatie op gang ging komen omdat er niks af te stoten viel. Dus ik ga vandaag weer met volle moed beginnen aan een nieuwe cyclus... Heeft iemand dit ook zo meegemaakt? Ik ben een beetje bang voor overstimulatie (dat er dadelijk 3 eitjes gaan groeien) door zo'n hogere dosis. Dit heb ik namelijk ook gevraagd, maar de arts zei omdat er nu bijna niks was qua baarmoederslijmvlies en eicellen, dat ze het wel aandurfde om mij nu 7,5 mg te geven. 
 
Liefs,

Snoepie
 
Hier een mama (dochter van 8 weekjes) met PCOS. Dankzij de Letrozol zwanger geraakt na de eerste poging met Letrozol. Geen last gehad van bijwerkingen. 
 
Ons eerste kindje is mede mogelijk gemaakt door de 5 dagen provera, en daarna 5 dagen clomid, de eerste keer was het meteen raak was een korte 6 weken zwanger en kreeg een miskraam. Die maand daarna lukte het niet om zwanger te worden, maar de 3de keer was het wel raak ook met behulp van 5dagen clomid. 
Inmiddels hebben wij een gezonde dochter van bijna 14 maanden.
Inmiddels zijn wij het traject ziekenhuis weer opnieuw gestart voor een 2de. Ik weet we zijn er redelijk snel bij, maar dat komt omdat de eerste ook niet zonder behulp van medicijnen ging, omdat ik geen menstruatie heb maar ook geen pcos.
Ze adviseerde me provera, en daarna 5 pillen letrozol omdat de kans op zwangerschap hoger ligt bij letrozol en minder bijwerkingen. Op de echodag had ik 2 eitjes van 1cm maar die na 3 dagen nog eens gekeken niet groeide en moesten dit afbreken. Daarna kreeg ik een nieuwe dosis van de letrozol maar dan 2 pilletjes per dag 5 dagen. Op dag 12 een echo, 4 grote eitjes tussen de 14 en 17 mm. Bij 3 of meer eitjes gaan ze niet door, dus helaas moesten wij dit opnieuw afbreken, ik heb zelf minder vertrouwen in de letrozol maar dat komt omdat het met clomid in 1x raak was. Nu a.s maandag hebben we een echoop dag 12 nadat we terug zijn gegaan naar de medicijnen van 5 dagen clomid.
Fingers crossed.
 
Ik zou hier ook graag over mee willen praten. Maar vooral ook het horen van jullie verhalen met letrozol.
Anderhalf jaar bezig om zwanger te worden en sinds een begin van dit jaar bekend dat ik PCOS heb. Vandaag is er bij mij provera en letrozol 2.5 mg voorgeschreven. 
Hopelijk krijgen we binnenkort de eerste kans.
 
 
Hallo dames ?! Ik wil ook graag mee praten! Ik heb voor de eerste keer mijn kuur provera achter de rug! Nu afwachten tot nod begint! We zijn sinds januari begonnen en in juli is het vastgesteld dat ik PCOS heb. Zodra mijn nod komt mag ik proberen met 50 Mg clomid maar twijfel of letrozol geen betere keuze was. Ik ben benieuwd hoe dit traject gaat want ben een bonk loslopende hormoon vrouwtje ??‍♀️
 
Nou van positiviteit is hier op het moment ook minder te spreken, dinsdag cd11 da ei van 15mm, geen 2e meting voelde best gek maar had vertrouwen, nu nogsteeds een rondje op mijn ovulatietest en op het stripje wat eruit komt haast geen streep te zien (clearblue) nu weet ik dat je daar niet naar mag kijken en hij best nog ineens wel een smiley kan worden en ik zit nu pas op cd14 maar ik kan het niet helpen dat ik nu denk zal hij misschien toch niet springen, en word hier zo onzeker en verdrietig van heb nu toch een afspraak gemaakt voor maandag als stok achter de deur voor een echo, als hij positief is dan kan ik hem afzeggen anders kijken of hij wel groeit. Geeft iets rust. Wellicht springt die dan toch niet maar dan weet ik dat maandag ook meteen.
 
@wilkindje balen dat je positieve gevoel nu weg is. Maar het kan nog goed groeien toch? Ik duim mee!
 
@babygirlmama mag ik vragen hoe het is gegaan maandag? Slaat deze dosis wel aan? 
 
Terug
Bovenaan