PCOS, Letrozol

XxLara: ja aan de gezelligheid zal het niet liggen ? ben ergens toch bang dat het gewoon door pcos positief is, maar hoop echt dat het klopt ? zou wel gek zijn heb alleen getest omdat ik die steken voelde want 2 dagen ervoor was het nog negatief dus had het anders nooit verwacht ? we hopen maar dat het klopt.. of het lukt of niet geeft niet als ik maar door kan ? nu maar die 2 weken zien en hopen dat het iig klopte met wat voor uitkoms dan ook ☺️ Ook wel gek dat ik het aan beide kanten voelde, zouden het dan 2 eitjes kunnen zijn ?

@Lara fijn dat je het gewoon los kan laten nu en even geen bloed laat prikken dan kan je je iedergeval niet daardoor gek laten maken! 

@dcpv oh sorry!! Dat heb k dan verkeerd gelezen, wat stom! Begrijp heel goed dat komende maand een moeilijke maand is voor je, dikke knuffel voor jou
@wilkindje neeeee wat spannend!!!! Zou super zijn als het klopt! En als je eerst negatief testen en nu positief dan is het niet de pcos toch anders zou die altijd positief staan (zoals bij mij) ben zo benieuwd!!

kennen jullie de site mamaworden.nl al? Daar staan echt allemaal dingen rondom zwanger worden en verhalen van vrouwen in een medisch traject, er staat nu een video op van Denise.. duurt wel een klein uurtje maar door haar verhaal raakte ik wel geïnspireerd en door haar positiviteit kreeg ik ook een lach op mijn gezicht.. wellicht leuk om even te bekijken? 

@Lilo hoe voel jij je??? Wanneer ben je nou precies uitgerekend eigenlijk?

Hoi allemaal,
@Lara, dat is echt duidelijke ovulatietest. Wat fijn! Dan had je die dag je LH-piek lijkt mij ?. Heb je het die avond nog gezellig gemaakt? Je hebt, naar wat ik heb gelezen, de beste kansen als je op de dag van de LH-piek en nog 1 of 2 keer in de 48 uur erna ervoor gaat. Ik hoop zo enorm voor je dat dit jouw ronde is. Het lijkt mij iig heel positief dat je het op het moment even loslaat allemaal. Dat heeft voor mij ook gewerkt natuurlijk. Ik duim heel hard voor je ?!!
@DCPV, jeetje wat verwarrend zo'n lange cyclus. Zeker gezien je wel 'op tijd' je eisprong gehad hebt volgens je bloedwaarde. Ik kan me voorstellen dat die dagen na CD31 spannend geweest moeten zijn. Ik hoop dat deze ronde wat minder verwarrend verloopt. Ik begrijp dat mei wel even gek moet zijn voor je. Het is gewoon heel verdrietig omdat het niet zo had mogen zijn. Veel sterkte.
@Wilkindje, ik kan me natuurlijk alleen maar proberen in te denken hoe het voor jou geweest moet zijn afgelopen maanden. Voelde me ook echt wel even gek toen ik afgelopen week het bericht plaatste dat mijn echo er goed uitzag. Dat ik nu zoveel geluk heb maakt voor mij niet dat ik het niet oneerlijk vind voor jou. Ik blijf ook hoop houden dat jij snel ook hier kunt doorgeven dat je een goede echo hebt gehad. Ik gun het je zo. Voor nu iig heel fijn om te lezen dat je een positieve ovulatietest had. Dat is een heel goed teken dat je weer verder kunt. Ik denk ook dat het wel goed zit met die test. Wat @Juliato zegt; een paar dagen geleden wast je test nog negatief. Dus waarschijnlijk is dit dan geen valse positieve. Ik ga weer heel hard voor je duimen ??❤. 
@Bloemetje, Ik hoop ook zo voor jou dat je binnenkort bericht krijg dat je weer mag beginnen. Het duurt allemaal al lang genoeg. Houd je ons op de hoogte?
@Juliato, je bent natuurlijk deze ronde omhoog gegaan met de Clomid. Op zich zou het dan best goed kunnen dat je lichaam nu sneller reageert. Word je slijm nog steeds meer, of is het onderhand alweer gestopt? Ik heb nl. ook weleens cyclussen gehad waarin ik al vroeg slijm kreeg, maar dat het echt nog een week aanhield en steeds meer werd. Dus dan was mijn eisprong alsnog zo rond CD15. Het is iig dan wel slim om het een langere periode gezellig te maken deze ronde ?. Ik duim voor je!
Met mij gaat het goed hoor. Ben een goede 2 weken echt dag en nacht flink misselijk geweest, maar dat is gelukkig weer afgenomen. Nu ben ik alleen 's ochtends en 's avonds misselijk. Dat is toch wat makkelijker.
Ik ben op het moment vooral aan het uikijken naar de volgende echo en natuurlijk hard aan het hopen dat m'n man daar miss wel bij mag zijn. De volgende echo is pas over een week of 3-4. Dus wie weet... Ik weet nog dat ik het eerste trimester bij mijn vorige zwangerschap ook wat zwaarder vond. Toen voelde ik me ook zo ziek. Omdat je dan natuurlijk nog geen zwanger buikje hebt en je kindje niet voelt waren de eerste echo's wat het voor mij echt maakte en zorgden ze ervoor dat ik de misselijkheid en vermoeidheid even niet meer voelde. Ik weet dat ik niet mag klagen en dat ik het zo vergeten ben als het weer voorbij is, maar ik voel me hier veilig genoeg dat ik het wel even van me af kan schrijven. 
Mijn uitgerekende datum is trouwens 5 december ?. Hebben we goed uitgemikt ?. 

@Lilo hahaha mooi gemikt indd! 5 december, mooiste sint cadeautje voor je zoontje ever?! 

Wat betreft je gevoel bij echo's snap ik helemaal! Ik keek ook zo uit naar die echo's dat maakte alles goed, het eerste trimester is toch uitzingen en de afspraken bij de verloskundige waren altijd mijn hoogte puntje van de dag.. dus snap dat je baalt hoe de situatie nu is en je kan dat hier zeker van je afschrijven! Ik ga voor je duimen dat het over 4 weken anders is en je man mee kan ?
Hier vandaag de eerste dag van doorzichtig slijm! Dus het witte is vervangen doorbeet glibberige dus ik verwacht dat mijn eisprong eraan zit te komen! 

inderdaad de eerste ronde met clomid 100mg. Ga er ook vanuit dat het een mooie cyclus wordt aangezien dit ook de juiste dosis was bij mijn dochter.. het schijnt ook zo te zijn dat vaak die zelfde dosis dan ook weer aanslaat als je weer een kinderwens hebt, dus laten we het hopen.. ik zit nu op cd11, we zijn al sinds cd8 bezig met het gezellig maken dus dat zit gelukkig goed en daar zal het niet aanliggen.. spannend weer!

@lilo hoe zat het nou precies met dat slijm? De dagen dat je het hebt zit je rond je vruchtbare periode maar zodra het gestopt is zijn je dagen voorbij toch?? Weet het niet meer precies, jij was daar altijd pro in haha

@Juliato, inderdaad zodra je eisprong geweest is zou het slijm meteen weg moeten zijn. Je meest vruchtbare dagen zijn dan de dagen waarop je het meeste slijm ervaart. Vaak is dat soort van rauw eiwit. Dus doorzichtig, glibberig en soort van elastisch. Soms kan het ook juist nog steeds een beetje melkachtig zijn. Bij mij was het de laatste keer juist bijna water. Het moet dus iig het meeste slijm zijn wat je die cyclus ervaart. Het slijm wat je nu omschrijft klinkt voor mij iig wel als vruchtbaar slijm. Dus zou goed kunnen dat je ergens binnen 2-4 dagen je eisprong hebt. Je zou voor de grap de komende dagen ovulatietesten kunnen doen, maar kan me voorstellen dat je daar echt geen behoefte aan hebt als ze normaal niet voor je werken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ?. 

@wilkindje ik snap je onzekerheid helemaal, dat heb ik ook! De test bij mij was wel duidelijk positief dus en dat moet jij dan ook maar hebben, een beetje vertrouwen, en hopen dat het inderdaad klopt! Kunnen we ongeveer samen twee weken wachten?
@lilo ja dat was een mooie test hè! Ik ben echt heel benieuwd. We zitten kwa timing wel goed met het gezellig maken, daar zal het niet aan hebben gelegen haha. Wat een mooie datum 5 december haha. Gelukkig voor je dat de misselijkheid al een beetje is afgenomen. 
@juliato, spannend voor jou! Je bent inderdaad overgestapt op 100mg dus kan inderdaad best zijn dat je lichaam hier nu veel sneller op reageert en je dus ook eerder je eisprong hebt. Je zit in ieder geval wel safe met het gezellig maken, daar zal het zeker niet aan liggen! 

XxLara: ja we moeten er maar vertrouwen in proberen te hebben ? had gister avond ook echt een beurs gevoel in me buik vooral rechts en krampjes, heb er een kruikje bij gepakt.. maar zo gek heb mijn eisprong vanaf 10-2018 nog nooit gevoeld.. we gaan duimen Meis dat mei onze maand zal zijn qua positieve test dan ? al ben ik er zo bang voor, bang voor menstruatie maar zeker ook bang voor een positieve test, want zal het dan wel eens goed gaan ? we gaan het zien nu los laten is toch niets wat we kunnen doen ??

Terug
Bovenaan