PCOS, Letrozol

Goedemorgen allemaal,
gezellig zo als we met ze alle kletsen weer :)
@lara ja heel bijzonder toch? Maar wel echt fijn hopelijk komende ronde weer zo een mooie cyclus voor jou, mag wel eens tijd worden want dan kan je voor je gevoel écht even door en heb je eerlijke kansen.. super fijn dat de ovulatie testen een succes zijn bij ons nu! Geeft toch meer rust en vertrouwen als je weet wanneer je eisprong is ipv gehannes met bloed prikken en dan weer moeten wachten met een bel afspraak en dan maar gokken dat je safe hebt gezeten wat betreft het gezellig maken ? nieuwe ronde nieuwe kansen meis??? 

Poeh een grote bso in deze tijd is indd pittig! Ik werk bij een kleinschalig kinderdagverblijf dus wij hadden bijna geen noodopvang dus zal echt wennen worden voor alle kindjes
@dcpv ik begrijp je gevoel zo goed! Het is ook echt een achtbaan van emoties, het ene moment denk je het gaat eigenlijk helemaal prima en heb nergens moeite mee of last van en het andere moment voel je je steeds verder de grond in zakken met zulke berichten.. 1 jaar en 7 maanden is ook een behoorlijke tijd, snap dat de moed je dan soms in de schoenen zakt.... ik ga keihard voor je duimen dat je ook snel een positieve test in je hand hebt! Wellicht ook proberen met ovulatie testen? Ik heb ze bij bol besteld wel die goedkope maar was om even te proberen of ze niet standaard positief waren vanwege pcos en ook ik had uiteindelijk een over duidelijke positieve test..rustig aan iedergeval?
@margreet wat een verrassing op dag 35! Net op de valreep.. moet je komende ronde dezelfde dosering slikken? Mijn gyn zei toen k op dag 35 ongesteld werd ik een dosis hoger mocht omdat het dan toch redelijk aan de laten kant is (uiteindelijk werd ik pas op dag 42 ongesteld maar toch?)
@wilkindje ik leef zo met jou mee! Je verhalen raken mij echt... ik hoop dat je de rust een beetje kan vinden, uiteindelijk gaat het je lukken! Wanneer ga je weer testen?

ben helaas niet zwanger ? zat klaar met de test en me bekertje drupt er ineens erg donker rood bloed uit ? Zo klote, na 14 maanden zwanger toen al 6 maanden bezig met zwanger zijn en miskramen ? ben gewoon al 1jaar en 8maand onderweg vóór een wondertje te krijgen ?

@nargreet, Fijn dat je lekker hebt genoten van de meivakantie. Het kan inderdaad zo zijn dat de hoeveelheid niet meer genoeg is voor je en dat het verhoogd zou moeten worden.  Fijn dat je wel weer een echo gaat krijgen, misschien kan je het dan eens bespreken. 
Wij gaan gelijk op deze maand, gister was voor mij ook CD1
@DCPV zulke succes verhalen zijn dan inderdaad lastig als je zelf al zolang bezig bent. Wij ook al 1 jaar en 4 maanden. Is toch alweer een flinke periode. Ooit zal ons geluk er zijn ☘️ 
@juliato ja hele mooie cyclus en fijn dat inderdaad de ovulatietest werkt. We wachten in spanning af op jou uitslag! 

@wilkindje wat ontzettend balen dat je toch ongesteld bent geworden, je ovulatietest klopte in ieder geval wel dus je kan in ieder geval wel ook je eisprong achterhalen. Hoe zit het nu bij jou dan mag je nu weer aan de letrozol? Ook wij gaan deze maand weer gelijk op! ☘️ Ik snap dat je liever niet zwanger was geweest dan dat je 2 miskramen hebt gekregen. Ik snap dat het voor jou zuur is als het dan bij een ander met pcos wel in een x goed lukt. Dat gaat bij jou ook komen meid, deze maand niet maar het komt echt uiteindelijk goed?

Ik zie dat mij vorige bericht niet volledig gepost was, dit stond nog bovenaan: @lilo1988 fijn dat je partner mee kan de volgende echo ! Iets waar je samen naar uit kan kijken. 
Ik temp iedere ochtend rond 6 uur, zelfs rectaal, voor ik mijn bed uit stap. Maar ondertussen ben ik wel een beetje gewend dat bij mij niet alles vanzelf en volgens het boekje gaat (maarja dat gevoel kennen jullie allemaal natuurlijk). 

@wilkindje leef ook heel erg met jou mee, bij jou staat het natuurlijk dichterbij met je schoonzus.. Ik werd dan in ronde 9 zwanger dat liep helaas ook uit op een miskraam. Mijn cyclussen waren voor de miskraam tussen de 30 en 60 dagen en na de miskraam had ik zelfs een cyclus van 100 dagen ertussen zitten. 
Wat ontzettend balen zat je menstruatie is begonnen. Ik hoop dat jou geluk op een kindje ook snel is. 

@JuliaTo jaa de emoties zijn inderdaad echt net een achtbaan. Ovulatietesten heb ik voor de hormonen geprobeerd die waren vals positief. Nu heb ik het nog niet geprobeerd. Vind het ook lastig om het iedere dag te testen met werken, want op het werk durf ik het niet haha. Deze maand volg ik ook alleen dit forum, voor de rest heb ik alles wat ook maar iets met baby’s te maken heeft ontvolgt en verwijderd. Dus loslaten gaat deze maand opzich wel oke. 
Fijn dat ze bij jou deze maand gewerkt heb, misschien volgende maand toch maar eens weer proberen. 

@Xxlara jullie inderdaad ook al een tijd bezig. Ik gun het ons ook inderdaad allemaal zo. Ik hoop snel !

Nou menstruatie zet nog altijd niet door ? zolang het niet vloeiend nieuw bloed is is het geen cd1 ? het zijn nu wat druppels donker rood bloed en alleen op toilet dus zal vanavond of morgen wel doorzetten zeker.. pff nou die dag extra kan ook nog wel, dan woensdag maar letrozol starten (hoop ik) morgen even het ziekenhuis bellen hoe of wat nu de bedoeling is ? 

Hoi Allemaaal! Daar ben ik weer, ben een tijdje stil geweest, aangezien er toch geen behandeling bezig was bij mij! Nu is mijn behandeling weer begonnen gelukkig en heb ik provera en letrozol (nu 5mg) alweer achter de kiezen! Vandaag zit ik op dag 13 van mijn cyclus en vanmorgen een eerste echo gehad! Er groeien 2 follikels van beide 21mm en bms van 8 mm geloof ik! Volgende week maandag mag ik bloed laten prikken om te kijken of er een ovulatie is geweest. De gyn had het idee dat de ovultaie een deze dagen wel zou gaan gebeuren. Had vanmorgen ook meteen een ovulatietest gedaan maar deze was wel negatief! Dus komende dagen toch maar blijven testen! Is er ook een kans dat ze niet springen of is de kans wel echt groot nu ze al aan de grote kant zijn? 

Hallo dames, lees hier al even mee. In 2018 ook zwanger geraakt door letrozol omdat pcos was geconstateerd. Nu willen we voor een 2e kindje gaan. Lees dat er meiden gestart zijn. Ben ook benieuwd of het ziekenhuis ook weer naar toe zou kunnen. 

nientje 

@DVPV ja inderdaad ook al een tijdje bezig! Ik hoop ook dat we allemaal snel een positieve test mogen hebben ☘️ 
@wilkindje is het inmiddels al doorgezet? En heb je al contact gehad met je gynaecoloog?
@sil welkom terug, hopelijk word dit een mooie ronde voor je! Aan je follikels en baarmoederslijmvlies ligt het in ieder geval niet. Je krijgt zoiezo een eisprong, of er moet iets heel geks gebeuren wat onwaarschijnlijk is. Ik zou gewoon door blijven testen met ovulatietesten. Ergens begrijp ik niet helemaal waarom gynaecologen dit zoveel adviseren terwijl het bekend is dat je met pcos valse uitslagen kunt hebben. 

@nientje als jij in 2018 zwanger bent geworden door letrozol dan zal je dit denk nu weer moeten gebruiken, we weten natuurlijk niet je achterliggende problemen. Wat betreft of jou ziekenhuis waar je in behandeling bent geweest in het verleden een traject opstart kan alleen jou huisarts/gynaecoloog antwoord op geven. Succes ☘️ 

Terug
Bovenaan