PCOS, Letrozol

@Lara Jaa herken mezelf ook zo in jouw woorden. Ik had inderdaad ook wel het gevoel dat er iets niet helemaal goed zat (heel gek eigenlijk al gehad voor ik stopte met de pil), maar ik durf nooit zo snel naar de huisarts te gaan en je leest overal dat je pas na 1 jaar naar de huisarts mag (ik ben dan altijd zo iemand die overal netjes naar luisterd..). 
Ik had de laatste tijd inderdaad ook cyclussen tussen de 80 en 110 dagen. Vind het soms zo oneerlijk ook, want ik let op mijn voeding en beweging. Rook niet, drink niets, geen overgewicht. Enorm grote kinderwens, ik wilde altijd al jong moeder worden, wist ook al jong dat ik moeder wilde worden en dan lukt het niet. Maar onze tijd komt nog! 

Hoi allemaal,
Ik heb bijna 2 jaar geleden een wondertje mogen krijgen ondanks mijn PCOS. Na aan half jaar Clomid wat mij heel veel huilbuien bezorgde en wat verder niets deed kwam ik op de wachtlijst voor een LEO behandeling. Omdat mijn gynacoloog altijd zei dat ik verminderd vruchtbaar was en niet wilde kijken of ik zwanger was voor die operatie heb ik zelf een test gedaan. Operatie kunnen afbellen, ik was zwanger!!!
Ondertussen is de wens voor een tweede steeds sterker aan het worden. Ik ben alleen bang dat ik geen leuke moeder en partner ga zijn wanneer we terug gaan in de medische malle molen.
Nu begreep ik dat bij PCOS ovulatie testen onbetrouwbaar zijn. Maar het liefste zou ik op die manier proberen uit te vinden wanneer we het extra gezellig moeten maken. Sinds de zwangerschap van de eerste wisselt mijn cyclus tussen de 4 en 8 weken, veel regelmatiger dan voorheen, toen zat er ook wel eens 5 maanden tussen.
Kunnen jullie ervaringen van ovulatie testen bij PCOS met me delen? Werkt het? Zijn er false positieve of negatieve testen waar je voor moet uitkijken? Welke testen zijn goed etc?

We hebben na de geboorte van de eerste trouwens geen voorbehoudsmiddelen meer gebruikt en proberen het dus nu bijna 2 jaar op goed geluk. Ik merk wel dat elke ongesteldheid weer steeds meer een domper geeft en ik er iedere cyclus emotioneler onder wordt, vandaar dat ik zo graag wat meer zou doen...

Hi meiden,
ik ben net al gebeld door het ziekenhuis omdat ik vrijdag ochtend al zou moeten starten met clomid dus dan zou de belafspraak te laat zijn..
Hele aardige vrouw.. ze zei lastig, het is wel echt op het randje.. maar toen k zei dat ik wel een positieve ovulatie test had op dag 19 wil ze het nog 1 ronde proberen met clomid 100mg want als me cyclus 35 dagen duurt maar heb wel gewoon een eisprong dan is het prima... anders kans op over stimulatie en nog grotere kans op een tweeling met 150mg?
Ze zei ook ik zie dat je hiervoor ook zwanger bent geworden met 100mg, dus ik zei ja klopt maar moet zeggen dat ik toen ook op vakantie was dus dat zal mee gespeeld hebben toen zei ze; dat weet ik wel zeker, probeer het nog met een ronde 100mg en kom bloed prikken op cyclusdag 26 en gebruik geen ovulatie testen deze ronde en probeer dat vakantie gevoel te krijgen.. gewoon vanaf dag 16 tot 21 gemeenschap hebben en wij doen het denk werk wel voor je dat , moet je gewoon aan ons over laten.. ??
Toen zei ik tegen haar: Ik heb nog een laatste vraag ik menstrueer echt veel minder dan de 2 keren hiervoor is dat normaal, kan dat zo verschillen? Toen zei ze meteen.. heb je een zwangerschapstest gedaan.. dus k zei nee niet vandaag toen zei doe wel echt een test voor je start met clomid want het kan zijn dat je gewoon zwanger bent toen vroeg ze nog door hoe erg het verschil was dus ik legde het uit dat me tampon nog geen 1x vol is geweest en met plassen er ook geen bloed druppelt toen zei ze weer oké helder doe maar een zwangerschapstest mocht die negatief zijn kan je vrijdag meteen starten met clomid 100mg..
Helder verhaal maar toch nog even afwachten maar denk ik dan? 

Het is namelijk echt minimaal, alsof het een van je laatste dagen is? 
Sorry trouwens voor al die details ?
@gebruiker ik heb afgelopen een ronde geprobeerd en me eisprong gevonden.. de eerste paar keren waren negatief en toen ineens 2 dagen positief en daarna weer negatief.. daarom kon ik er vanuit gaan dat dit keer de test betrouwbaar was :) als het door pcos niet betrouwbaar zou het dagen achter elkaar positief moeten zijn en dan heb je dus vals alarm maar de meiden hier zijn wat meer ervaren kwa merken etc dus wellicht kunnen hun je verder helpen ?

JuliaTo: oké en heb je al een test gedaan? ? is ook wel gek want ik mag pas cd1 rekenen als ik voor 18:00u helder rood bloed vloei dus geen druppels dat telt niet, hopelijk is die gewoon positief en anders snel een nieuwe kans ?
gebruiker: uit mijn bloed kwam dat het lh hormoon verhoogd aanwezig is bij mij, streepjestesten werken dus ook niet, ik heb sensitest en Action geprobeerd maar beide niet. Toen ben ik overgestapt op clearblue en deze geven wel mijn piek aan als mijn piek is dus ik blijf deze gebruiken ook sensitest digital heeft afgelopen keer mijn piek aangegeven, weet niet of mijn waardes inmiddels anders zijn natuurlijk maar houd het toch bij clearblue.. ☺️
Als ze niet werken dan zie je ze of altijd negatief of juist steeds op en af lopen zonder piek.. zelfs als ik met clearblue de smiley had was Action en sensitest dipsticks geen knaller..

@wilkindje het zijn ook geen druppels het is wel meer dan dat alleen het vloeit niet.. mijn urine is bijvoorbeeld niet rood.. terwijl wat er op de tampon zit wel helder rood is maar ik geloof echt niet dat dit van een innesteling kan zijn hoor want als die ovulatie test dag 19 positief was is het waarschijnlijk na 48 uur, op dag 21 gesproken en vandaag precies 14 dagen later op dag 35 word ik ongesteld... maar vind het wel vaag dat het eerst heel veel was en nu super weinig maar de hoop dat het om een andere reden zo is dat gevoel heb ik niet, misschien maar beter ook ?
Ik ga pas testen op cd3 dus aanstaande vrijdag als ik zou moeten met clomid als k het eerder doe en het is negatief en vrijdag ineens positief heb ik voor niets een mindfuck gehad al die dagen.. vandaar dat k gewoon wacht tot vrijdag 

JuliaTo: ik snap ook wel goed dat je niet gelooft dat het om een innesteling gaat hoor maar toch hoop ik het vóór je ? maar heeft ze verder niet gezegd waar het anders aan kan liggen dat het minder is als gewoonlijk? Wellicht bouwt je baarmoederslijmvlies minder dik op dan zou er ook minder af te stoten zijn maar dat lijkt me dan toch een reden om eens te kijken halverwege je cyclus of dat wel goed is. 

Terug
Bovenaan