Hallo allemaal! Ik heb weer een stuk bijgelezen. Wat onwijs jammer dat jullie allemaal ongesteld geworden zijn. Had ik niet verwacht ?.
@Wilkindje, het lijkt me heel dubbel voor jou. Ergens natuurlijk fijn dat je menstruatie weer kwam. Dan kon je iig verder na je miskraam, maar kan me ook voorstellen dat je toch een beetje hoop had om weer een positieve test in handen te hebben. Ik denk vaak aan je. Ik hoop zo dat het voor jou ook snel goed mag gaan. Waar zit je nu in je huidige cyclus? Heb je ondertussen een eisprong gehad?
@Lara, balen dat je toch weer ongesteld bent geworden. Wel echt goed dat je arts dat onderzoek heeft gedaan en dat je eileiders mooi open zijn. Hopelijk heeft de procedure toch ook een duwtje in de goede richting gegeven.
Nu op CD16 weer een positieve ovulatietest. Wat fijn zeg! Dan weet je iig hoe lang je cyclus ong. zal moeten duren. En dat je het nu weer even flink gezellig mag maken. Ik duim hard voor je. Het moet gewoon een keer lukken voor jou.
@Juliato, wat een verwarrende cyclus heb jij achter de rug zeg. Zeker dat het zo lang duurde voordat je menstruatie goed op gang kwam. Wel fijn dat je weer verder kunt nu. Ik hoop heel erg dat deze ronde beter gaat dan de vorige. Het lijkt me heel zwaar als je je zo voelt door de Clomid.
Heb je de CB ovulatietesten in huis onderhand? Ik raad ze ook aan. Ik heb trouwens nog 3 van die teststaafjes hier liggen (in het dichte zakje). Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet nu. Dus als iemand ze wil kan ik ze wel opsturen.
@DCPV, het kan inderdaad heel goed dat je BMS niet zo dik was met zo'n korte menstruatie. Heb je echo's? Dan kan dat nagekeken worden. Ik zou het iig even aan je gyn doorgeven. Miss dat hij/zij daar iets over te zeggen heeft. Het zou toch zonde zijn als je rondes achter elkaar (te) dun BMS zou hebben. Dan ben je helemaal voor niks bezig.
@Margreet, wat vervelend zeg, dat vorige cyclus zoveel onzekerheid met zich meebracht. Heel fijn voor je dat je nu weer echo's hebt. Zeker als ovulatietesten ook niet goed werken. Ik hoop dat ze dinsdag op de echo een goed ei kunnen zien en dat je niet hoeft te verhogen naar 7,5mg.
@Gebruiker10068029, je verhaal is herkenbaar. Wij hebben het ook ruim anderhalf jaar op eigen houtje geprobeerd met cyclussen die inderdaad meestal ergens tussen de 5 en 8 weken waren. Soms wel een uitschieter naar 10-12 weken. Daarna wel begonnen met Letrozol. Daar heb ik praktisch geen klachten van gehad en ben heel gevoelig voor hormonen enzo. Dus als je toch aan een traject denkt is Letrozol miss een optie i.p.v. Clomid?
Ik raad in principe ook de CB ovulatietesten aan. Ik heb zelf de testen gebruikt die de 2 meest vruchtbare dagen aangeven. Dat leek me wel zo helder. Andere ovulatietesten met streepjes gaven bij mij vooral vals positieve resultaten, dus die heb ik niet meer gebruikt.
Het enige is dat als jou cyclussen toch nog varieren tussen de 4 en 8 weken het best een gedoe kan zijn om met testen je ovulatie te vinden. Dan begin je straks op CD12 met testen en als je pech hebt (en je cyclus duurt 8 weken) heb je miss pas rond CD40 een positieve test. Dat wordt best een dure grap met ClearBlue zegmaar.
Ik wilde ook nog even update geven over mezelf. Voor de geïnteresseerden ?. Ik had vrijdag een intake met de gyn. die me tijdens de zwangerschap begeleidt. Ik had het niet verwacht, maar hij deed meteen ook een echo. Daaruit bleek dat ik toch alweer 2 dagen verder was dan ze bij de 7weken echo dachten. Dus zit nu op 12weken+4dagen. Alles zag er prima uit gelukkig. De baby lag alleen wel te slapen, dus ik heb hem/haar nog niet in beweging gezien. Volgende dinsdag heb ik weer een echo omdat ik heb gekozen voor de NIPT test. Dus dat is wel leuk, weer een echo, en miss dan wel beweging ?.
Het gaat nu ineens snel voor mijn gevoel. De misselijkheid is nu bijna compleet verdwenen. En als ik zachtjes op mijn buik druk voel ik mijn baarmoeder net boven mijn schaambeen uitkomen. Met een paar weken zal mijn buikje wel een beetje zichtbaar gaan worden denk ik. Het echte genieten begint nu te komen.
Ik gun dit jullie allemaal ook zo erg. Daarom blijf ik meelezen en duimen als een malle. Heel veel sterkte allemaal!??