PCOS, Letrozol

@Lara, je hebt helemaal gelijk. Een positieve zwangerschapstest is natuurlijk nog mooier, maar het is gewoon prettig om toch een beetje een gevoel van controle terug te hebben. Dat je niet het idee hebt dat je echt alles op de gok doet. Goed dat je positief blijft. Dat is echt het beste wat je kunt doen. Ik heb het idee dat dat mij ook geholpen heeft in de ronde dat ik zwanger werd. Ik liet het druk/zorgen maken natuurlijk aardig los. Dat kwam mede doordat ik wist dat we alles goed hadden gedaan qua timing enzo. En de rest kun je alleen maar afwachten, dus loslaten. Dat hielp bij mij heel erg om positief te blijven.
@Margreet, wat balen zeg. Ik hoop dat er alsnog iets te zien is op de volgende echo en anders dat de 7,5 gram beter werkt voor je. Bij Lara lijkt het inderdaad aardig z'n werk te doen, dus dat is iets positiefs om je aan vast te houden. Fijn dat je iig afleiding kan vinden op je werk. Dat scheelt toch wel een beetje. Het is af en toe zo moeilijk om het niet je leven over te laten nemen. Ik hoop dat je ook snel door kan naar de volgende ronde als blijkt deze em echt niet wordt. Veel sterkte.
@Gebruiker10097769, wat Wilkindje zegt. Ik denk dat we dat ons allemaal weleens afgevraagd hebben, maar in principe loopt er altijd wel een deel van de sperma/het vocht uit je. Doorgaans vinden de sterke zwemmers alsnog hun weg wel. En verder wordt er wel aangeraden om na de seks iig een kwartiertje te blijven liggen. Dan hoeven de zaadcellen niet tegen de zwaartekracht in te zwemmen.
@DCPV, dankjewel voor het duimen ?. En wat goed dat je met het temperaturen je cyclus goed gevonden hebt. Bij mij was dat ook hoor dat mijn temperaturen voor de eisprong veel wisselvalliger konden zijn dan na de eisprong. Maar toch altijd was die verhoging na de eisprong redelijk goed zichtbaar. Ik kan me wel voorstellen dat je het jammer vind om geen controles te hebben. Het geeft soms toch dat extra beetje zekerheid. Als je er echt mee zit is het miss een optie om het toch nog eens aan je gyn voor te leggen. 
@Sil, die progesteronwaarde is juist heel mooi volgens mij. Er is geloof ik niet echt een bovengrens van wat het mag zijn. Alleen een ondergrens en die is inderdaad zo rond de 20-25. Ik had de rondes met 5mg letrozol ook waardes van ergens in de 90 - 100. Dat betekent alleen maar dat je lichaam ruim genoeg progesteron aanmaakt om ervoor te zorgen dat je voldoende dik BMS hebt en je luteale fase lang genoeg duurt voor een innesteling. Hartstikke positief dus. Wel spannend nu voor jou zeg. Die laatste dagen rond je NOD zijn best wel zwaar. Ik hoop alsnog dat de negatieve test toch een positieve test wordt. Als je al op of over je NOD zit zeggen ze dat je het beste 2-3 dagen kunt wachten voor je weer test. Dan zou de HCG waarde nl. ruim verdubbeld moeten zijn als je zwanger bent. Ik duim voor je!

Even snel een update van mij! Super lief jullie reacties! Ik ben nu toch ongesteld aan het worden! Gister veel bruine afscheiding en vandaag geen afscheiding meer maar ook niet echt heel erg ongesteld, wel rood bloed, maar niet echt heel veel? Sorry voor de details haha! Zou ik vandaag als CD1 moeten rekenen omdat het wel echt rood is? Jammer dat het deze ronde niet is gelukt, maar ik ben wel heel blij dat het verder wel een goede ronde was met goede eitjes etc!

Dag dames ik heb voorheen hier ook gereageerd is een tijdje stil geweest ben namelijk na de 2e ronde 5mg letrozol zwanger geraakt. Helaas vandaag hoogstwaarschijnlijk geresulteerd in een miskraam. Het begon met weinig bloedverlies heb daarna gebeld en moest me geen zorgen maken. Uurtje later werd het erger (met stolsels en kramp) en de assistente zei dat dit inderdaad richting een miskraam gaat. Valt me op dat het veel gebeurt met letrozol en na het lezen hier had ik er eigenlijk al rekening mee gehouden dat die kans er zou moeten zijn dat t een miskraam zou worden. Hoe hiermee om te gaan en wanneer en hoe kan ik CD1 weer verwachten om weer verder te gaan

@lilo precies! Ik ben er op een of andere manier ook wel iets minder mee bezig nu ik wat controle lijk te hebben, alhoewel ik heel eerlijk gezegd niet het gevoel heb of dit het gaat worden. 

@sil jammer! Op naar de volgende ronde met meer succes! Het was zoals je zegt in ieder geval wel een goede ronde. Is het inmiddels wel goed doorgezet je ongesteldheid? 

@gebruiker wat fijn dat je zo snel zwanger bent geraakt en wat ontzettend triest dat het uit is gelopen op een miskraam! Veel sterkte!
@ aan alle meiden, ik zit echt in dubio wat ik moet doen. Overstappen op hormooninjecties of doorgaan met letrozol waar nu eindelijk regelmaat in begin te komen. Ik ben wel al sinds september vorig jaar aan de haal met letrozol natuurlijk waardoor je het vertrouwen en de hoop een beetje kwijt begint te raken of dit "de" juiste behandel methode voor mij is... ik heb volgende week een telefonisch afspraak en dan wilt ze graag weten waar ik voor kies.. of nog even doorgaan met letrozol een maand of 1,2,3, wat ik wil of overstappen. Wat zouden jullie in mijn situatie kiezen? Zo lastig!! 

@Lara, het lijkt mij ook een heel moeilijke keuze, maar je lijkt steeds wel heel duidelijk dat je het gevoel hebt dat het em met Letrozol niet gaat worden. Dus als je echt puur op je gevoel zou afgaan heb je miss zelf je keuze al gemaakt.
Waar zit je nu in je huidige cyclus? Is je NOD nog voor je belafspraak? Wat vind je vriend/man? Hij kan miss ook wel een beetje helpen hierin. Heel veel succes iig. Ik duim nog steeds hard voor je. 

@lilo dank je wel dat je met me meedenkt! Mijn vriend wilt het liefst nog een paar rondes doorgaan met Letrozol omdat er nu regelmaat in lijkt te komen en omdat hormooninjecties best wel belastend is natuurlijk. Vele echo's etc, elke dag jezelf injecteren. Nee mijn NOD valt na mijn belafspraak. Ik zit vandaag op CD24 en had op CD16 mijn LH-piek dus mijn NOD zal zijn volgend weekend rond 6-6 vermoed ik! Ik heb natuurlijk ook maar 1 doel voor ogen en dat is zo snel mogelijk zwanger worden... Ik denk inmiddels dat als ik mijn gynaecoloog spreek ik nog start met een ronde Letrozol en in die ronde hormooninjecties wil opstarten, dus eventuele uitleg etc...Soms denk ik dat ik misschien net een extra zetje nodig heb waardoor het we lukt ( hoop ik )

Terug
Bovenaan