@Linda/Lau, welkom hier. Je kunt bij hier alles kwijt hoor over PCOS en het traject om zwanger te worden. Je krijgt zeker weten begrip voor je situatie.
Om je meteen een positief verhaal mee te geven, ik ben op het moment 14 weken zwanger. Hier heb ik 3 succesvolle rondes Letrozol voor nodig gehad. In tijd duurde het wel wat langer want ik heb ook een mislukte ronde gehad. Dat was de 2e. Toen gebeurde er niks en moest ik ook Primolut gebruiken om een menstruatie op te wekken.
Ik reageerde best heftig op de Primolut en voelde me dus ook best wel naar. Vooral veel last van m'n buik (diarree) en flinke moodswings. Vanaf de dag dat ik de laatste Primolut had geslikt werd ik wel binnen 3-4 dagen ongesteld en alle klachten waren zo weg.
De Letrozol heb ik steeds heel weinig van gemerkt, op z'n hoogst wat vermoeidheid. Ronde 1 en (mislukte) ronde 2 gebruikte ik 2,5mg. Ronde 3 en 4 werd het 5mg. Ik heb, op de laatste ronde na, steeds echo's gehad om de groei van follikels te controleren en bloedgeprikt om na te gaan of mijn eisprong geweest was. Dat vond ik heel prettig, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. En het verschilt ook heel erg per ziekenhuis of dit gedaan wordt heb ik gemerkt.
Daarnaast heb ik ook met temp. meten en (de laatste 2 rondes) ovulatietesten mijn cyclus bijgehouden. Dat gaf mij een gevoel van controle, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor anderen juist extra stress oplevert.
Ik snap heel goed dat het even flink slikken is om de stempel PCOS te krijgen en natuurlijk is het heel spannend om te beginnen aan je traject. Ik denk zelf dat het belangrijk is om niet met gigantische verwachtingen te starten. Het kan nl. soms wel even duren voor je op de beste dosering zit en veel vrouwen (ook zonder PCOS) worden niet na een eerste poging zwanger. Verder proberen positief te blijven denken, ook al is dat natuurlijk een stuk makkelijker gezegd dan gedaan af en toe. Veel succes en sterkte iig ?!