PCOS, Letrozol

Vandaag bij mij bloed geprikt. Morgen de uitslag. Ik verwacht dat er geen eisprong is geweest. 4 echo's gehad en weinig goed te zien. Best wel klote.
Maandag telefonische afspraak met de gynaecoloog.  Ik denk dat de dosis toch omhoog gaat, maar 7,5. We wachten maar weer af? 

@gebruiker een hele mooie progesteronwaarde! Spannend voor je!
@wilkindje hoe gaat het met jou? Welke CD zit jij momenteel?
@juliato gaan we nog iets van je horen of heb je het forum volledig gedag gezegd? @lilo Bedankt! Morgen heb ik mijn telefonisch afspraak staan. Ik ga voor 1 Max 2 keer letrozol nog en dan over op injecties! Benieuwd wat ze ervan zegt!
@margreet heel spannend voor je, heb je al besproken wat het vervolg traject gaat worden als ook 7,5 mg niet aan slaat?
Ik zit morgen op CD 28 en ga dan een test uitvoeren aangezien ik op CD 16 mijn positieve ovulatietest gehad heb, of is testten dan te vroeg? Ik merk dat ik er deze maand iets minder mee bezig ben en soms niet eens doorheb welke CD ik zit. Wat ik tot nu toe merk is een beetje gevoelige borsten en moe ? maar ik weet ook dat je lichaam je gigantisch voor de gek kan houden dus ik sta er heel neutraal in. 

Haa, ook ik heb letrozol gebruikt. 5 mg. Dit sloeg aan en ze zeiden in het ziekenhuis wanneer de follikels groot genoeg waren maar toch werd ik vaak nog iets van 5 dagen later ongesteld. Blijkbaar duurde het bij toch langer als ze dachten in het ziekenhuis;). Wonderlijk dat we na een paar keer medicijnen in verwachting zijn en dit gaat allemaal erg goed. Tot bemoediging van jullie! Veel sterkte toegewenst in al het moeilijke afwachten en de beslissingen.

Hee meiden 
Ik dit forum gevonden sinds ik Diagnose Pcos heb gekregen na 8 maanden niet ongesteld te zijn geworden na het stoppen met de Diane 35 en slikte deze al sinds mijn 15e.. Het was een klap in mijn gezicht en zag dit niet aankomen had nog nooit gehoord wat Pcos tot voor kort toen ik op onderzoek uitging..
Ik was gestopt met de pil vanwege mijn kinderwens en dat loopt nu allemaal Ff anders en kan er niet goed met de mensen om me heen over praten dus hoop dat dit forum mij beetje helpt in dit Proces... en ook om ervaringen uit te wisselen en hopelijk mooie berichten te lezen van meiden bij wie het goed gekomen is of gaat komen!
Ik heb de Medicijnen om ongesteldheid te worden  en de letrozol in huis.. 
Ik moet 7 dagen primolut slikken hoelang duurde het bij jullie tot je ongesteld werd?   En waren jullie ook zo bang en zenuwachtig toen jullie moesten beginnen? 
Ik wacht nog heel ff met beginnen ivm timing met partner en werk.
Misschien nog tips voor als je net begin? 
Liefs lau

@Lieve Lara, zekerrrrr dat jullie nog van mij gaan horen! Ik laat jullie toch niet zomaar in de steek ? Vond het wel even lekker om niet zo onwijs er mee bezig te zijn, het forum dan een beetje los laten werkt dan ook goed maar ik ben weer helemaal bij gelezen! Spannend voor jou!! Ik denk alleen dat morgen testen net iets te vroeg zal zijn tenzij je zo een gevoelige test in huis hebt? Wel heel spannend weer hoor! En goed dat je voor jezelf een besluit hebt genomen, ik denk dat het de juiste is in jou situatie :) ben heel benieuwd wat ze gyn morgen zegt
@Margreet wat rot zeg! Dan wordt je denk ik indd verhoogd naad 7,5mg maar goed hopelijk is dat dan wel de juiste hoeveelheid... snap dat het frustrerend is, kop op! 

@Wilkindje hoe gaat het met jou??? Welke cd zit je nu?
@Lilo hoe voel jij je?? Nog even en je hebt je pretecho toch??? Zooooo spannend!! Hoe reageerde je zoontje eigenlijk toen jullie vertelde dat hij een broertje of zusje krijgt? 

@Lau Welkom! wat vervelend dat je de diagnose PCOS hebt gekregen :-( helaas weten wij allemaal hoe dat voelt en om hier je verhaal te doen en de steun van alle meiden gaat je daar hopelijk zeker bij helpen.. wanneer is je partner weer thuis? Want als je 7 dagen primolut moet slikken wordt je meestal (ik dan) na 4/5 dagen pas ongesteld en dan mag je pas op cd 3 beginnen met letrozol, dus dan ben je alweer ruim 2 weken onderweg voordat je start met je eerste ronde.. dus wellicht handig om morgen wel al te starten met primolut? Ik denk dat je het verder even op je af moet laten komen... eerst even zien of 2,5mg de juiste dosering is en als je een mooie cyclus hebt zou je eventueel aan de gang kunnen gaan met ovulatie testen etc.. succes iedergeval komende tijd!! 

@Linda/Lau, welkom hier. Je kunt bij hier alles kwijt hoor over PCOS en het traject om zwanger te worden. Je krijgt zeker weten begrip voor je situatie.
Om je meteen een positief verhaal mee te geven, ik ben op het moment 14 weken zwanger. Hier heb ik 3 succesvolle rondes Letrozol voor nodig gehad. In tijd duurde het wel wat langer want ik heb ook een mislukte ronde gehad. Dat was de 2e. Toen gebeurde er niks en moest ik ook Primolut gebruiken om een menstruatie op te wekken.
Ik reageerde best heftig op de Primolut en voelde me dus ook best wel naar. Vooral veel last van m'n buik (diarree) en flinke moodswings. Vanaf de dag dat ik de laatste Primolut had geslikt werd ik wel binnen 3-4 dagen ongesteld en alle klachten waren zo weg.
De Letrozol heb ik steeds heel weinig van gemerkt, op z'n hoogst wat vermoeidheid. Ronde 1 en (mislukte) ronde 2 gebruikte ik 2,5mg. Ronde 3 en 4 werd het 5mg. Ik heb, op de laatste ronde na, steeds echo's gehad om de groei van follikels te controleren en bloedgeprikt om na te gaan of mijn eisprong geweest was. Dat vond ik heel prettig, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. En het verschilt ook heel erg per ziekenhuis of dit gedaan wordt heb ik gemerkt.
Daarnaast heb ik ook met temp. meten en (de laatste 2 rondes) ovulatietesten mijn cyclus bijgehouden. Dat gaf mij een gevoel van controle, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor anderen juist extra stress oplevert. 
Ik snap heel goed dat het even flink slikken is om de stempel PCOS te krijgen en natuurlijk is het heel spannend om te beginnen aan je traject. Ik denk zelf dat het belangrijk is om niet met gigantische verwachtingen te starten. Het kan nl. soms wel even duren voor je op de beste dosering zit en veel vrouwen (ook zonder PCOS) worden niet na een eerste poging zwanger. Verder proberen positief te blijven denken, ook al is dat natuurlijk een stuk makkelijker gezegd dan gedaan af en toe. Veel succes en sterkte iig ?! 

@Lara whaaa ik zie nu pas dat jou berichtje van gister avond was en dat betekend dat je misschien toch al getest hebt? Of heb je toch nog kunnen wachten?

@Lara, fijn dat je een beslissing gemaakt hebt voor jezelf. Nu het gesprek van morgen afwachten inderdaad. Morgen zit je dan op DPO10 of 11, opzich kun je dan wel testen met zo'n gevoelige test. Heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik op DPO11 zat (wel met ochtendurine) en ik had toen die licht positieve test. Alleen als je test nog negatief is zegt natuurlijk nog niet alles omdat je wel echt nog vroeg bent. Ik ben echt al hard voor je aan het duimen! ??
@Juliato, wat fijn dat het gelukt is om alles een beetje los te laten. Snap het wel dat je dan ook het forum even met rust laat. Waar zit je nu in je cyclus?
Ik voel me best goed. Begin langzamerhand een heel klein buikje te krijgen. De pretecho is precies over 3 weken. Ik ga wel over 2 weken nog even bellen of we met z'n drieën mogen komen. Zo niet dan twijfel ik of ik het wel wil. M'n zoontje reageerde veel positiever dan verwacht, want hij heeft best vaak gezegd dat baby's saai zijn. Toen hij het nieuws had verwerkt zei hij meteen dat we wel luiers moeten kopen. Sindsdien vertelt hij aan iedereen die we maar een beetje kennen dat zijn mama een baby in haar buik heeft en 's avonds voor het slapen krijgen ik en de baby apart een knuffel ?. Hij is er ook van overtuigd dat het een meisje is. Grappig, want wij hebben zelf echt geen vermoeden/voorkeur en ik had verwacht dat hij wel een broertje zou willen.

Terug
Bovenaan