PCOS, Letrozol

[quote quote=10328470]@Lara whaaa ik zie nu pas dat jou berichtje van gister avond was en dat betekend dat je misschien toch al getest hebt? Of heb je toch nog kunnen wachten?[/quote]
Oh hier hetzelfde. Dan klopt mijn post ook niet helemaal. Ik hoop dat alles goed gaat @Lara en je gesprek fijn was. 

Hoi allemaal!
Wat fijn dat ik dit forum heb gevonden!
Ik ben 26 jaar en nu meer dan een jaar bezig voor ons eerste wondertje... helaas zonder resultaat!:( merk dat het steeds moeilijker word.. nu heb ik vandaag te horen gekregen na bloedprikken en echo dat ik Pcos heb.
dit had ik eigenlijk niet verwacht aangezien ik wel een cyclus heb.. wel he erg onregelmatig.. ong 35-40 dagen! Ook heb ik positieve ovulatitesten..
verder is alles goed bij mijn man en de andere waardes van het bloed.
nu is mijn vraag die maar door mijn holfd blijft spoken: heb ik nou net zo een goeie eisprong als iemand zonder pcos? Of rijpt het eitje niet goed genoeg.. maar waarom word ik dan ongesteld? 
en zo ja als ik wel gewoon een goeie eisprong elke maand heb dan vind ik het nog gekker dat ik dus nog niet zwanger ben.. oh zo veel vragen en verwarring! Hoop dat iemand me kan helpen!!!

liefssss

Ja ik ben bij dat ik dit forum heb gevonden het is wel fijn als je ervaringen kan uitwisselen.
Mijn partner is nu nog thuis en die gaat over 2 weken voor 2 weken weg dus vandaar dat ik ff moet wachten.
Ik mag indd beginnen met 2,5mg en dan afwachten..
Hopelijk slaat goed aan wat is jullie ervaring daarmee? je hoort best vaak dat er hogere dosis nodig is.
De Gyn praate er super nuchter over wat aan de ene kant fijn is maar aan de andere kant vindt ik het niet niks dit. Maar als het goed aanslaat gaf hij aan dat ik gelijk zonder echo door zou mogen de maanden erna dat lijkt me best spannend omdat je lees over overontwikkeling van de eitjes... ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.
wat ik wel heel moeillijk vind is dat mijn zusje binnen 3 maanden zwanger is geworden (en 10 dagen geleden is bevallen waardoor mijn verlangen naar mijn eigen kindje nog groter is geworden) en mijn schoonzusje binnen 5 maanden en vriendin ook binnen 4 maanden dus heb alleen zulke ervaringen in mijn kring en dan voelt het heel naar dat ik na zoveel maanden zelf nog geen cyclus heb (voel me soort van minder vrouw) 
Maar ik wil er straks zo positief mogelijk in en mijn partner niet teveel met deze emoties lastig vallen omdat hij zo positief is.. maar ben gewoon erg onzeker.
liefs 

@Lilo wat fijn om jouw succes verhaal te lezen dat geeft iedereen denk veel meer hoop!

Maar wat je zeg ik denk indd dat je niet teveel hoop in de eerste paar keer moet hebben en hopelijk snel een juiste dosis vinden zodat je grotere kansen krijg.

Het voelt alleen alsof je de eerste grote kansen (zonder hulp bij normale cycles) al overgeslagen heb en dat vind ik wel heel moeilijk.
Maar bedankt voor de tips tot nu toe en zal jullie zeker op de hoogte ouden als ik ga starten. zie wel beetje op tegen het menstruatie opwekken omdat ik in de stopweek van de pil altijd mega megraine had en ik denk dat dit vergelijkbaar is ?
Verder vroeg ik me af of dat de kans op miskramen groter is als je deze medicatie gebruik om zwanger te worden dan bij een "normale" zwangerschap ? 
liefs

@Lau, dat lijkt me ook zwaar als meerdere vrouwen die zo dichtbij je staan allemaal redelijk snel zwanger worden. Ik denk niet dat je minder vrouw bent hoor. PCOS komt nog best veel voor. Het helpt miss om te weten dat je zeker niet de enige bent. Ik heb me laten vertellen dat de Letrozol zelf geen invloed heeft op evt. miskramen. Het vruchtbaarheidsprobleem waardoor je in een traject terechtkomt kan wel invloed hebben. Ik weet niet zo goed of PCOS op zichzelf een echt grotere kans op miskramen geeft. 
@Gebruiker10248118, jij ook welkom hier. Het is niet leuk om de diagnose PCOS te krijgen. Aan de andere kant heb je dan nu wel een verklaring waarom het zwanger worden niet zo makkelijk lukt. Je hebt inderdaad toch nog wel een soort van regelmaat in je cyclus, maar het kan zeker dat PCOS invloed heeft op de kwaliteit van je eisprong. Of dat je wel een bloeding hebt, maar dat het geen echte menstruatie is omdat je geen eisprong hebt gehad. Dat is dus ook mogelijk. Dat het onttrekkingsbloedingen zijn net als bij de pil. Ik had best vaak bloedingen zonder dat ik een eisprong had.
Heeft je gyn een traject voorgesteld na de uitslagen die je gekregen hebt? 

@Linda, welkom! Jammer dat jij ook de stempel PCOS hebt gekregen. Ik heb Primolut geslikt en had er geen bijwerkingen van, ik werd een dag of 3 later ongesteld. Heb ook weleens Provera geslikt dat is eigenlijk hetzelfde en toen werd ik pas na 8 dagen ongesteld. Succes met je eerste ronde! Probeer ( hoe moeilijk ook ) het een beetje op je af te laten komen. 

@juliato wat fijn om weer wat van je te horen! Ik vond het wel heel lang stil vanuit jou kant maar begrijp je keus ook volkomen! Hoe gaat het met jou? Hoe ver zit je nu in je cyclus en heb je al een positieve ovulatietest gehad? 

Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan, deze was helaas negatief. Ik weet niet precies ik hoeveel dpo ik nu zit, ik zit vandaag 12 dagen naar mijn positieve ovulatietest. Verder heb ik een heel fijn telefoongesprek gehad met mijn gynaecoloog en mag ik elk gewenst moment starten met hormooninjecties, de keus ligt nu helemaal bij mij. Wat ik voor nu heb bedacht is nog maximaal 2 maanden het de kans geven letrozol. Dit omdat er nu toch regelmaat in zit en het met hormooninjecties ook zo kan zijn dat ik weer zoekende kan zijn naar de juiste hoeveelheid voor je "goed" zit. Dus we gaan nog even door maar het kan zomaar zijn dat ik volgende maand injecties op ga starten. 

@laura het is heel lastig als iedereen in je omgeving binnen no time zwanger raakt. Dit gevoel heb ik ook, en het is ook net alsof ineens iedereen om je heen ook daadwerkelijk zwanger is en je ziet overal zwangere vrouwen.
bij mij sloeg 2,5 mg niet aan, maar iedereen is anders natuurlijk. Het kan ook zo zijn dat 2,5 mg eerst wel aan slaat en op den duur niet meer, het kan ook zo zijn dat je ronde 1 zwanger raakt. Helaas hebben we dit niet voor het zeggen, laat het vooral in het begin op je af komen. 

@Lilo jeetje wat gaat het toch hard he? Ik duim voor je dat je dit met zn 3e mag doen, zo een bijzonder moment! Ben ook wel heel benieuwd of je zoontje gelijkt heeft en hij een zusje krijgt, zou wel heel bijzonder zijn als het klopt? 
Wat ontzettend zoet dat hij er zo mee omgaat en jou en de baby ook kusjes geeft, lijkt me zo een mooi iets! 

Hou ons aub op de hoogte hoor!! 

@Lara wat balen dat je zwangerschapstest negatief was, maar was het een gewone test of een gevoelige? Het kan nog wel wat te vroeg zijn hoor.... bij mijn dochter testte ik eerst ook negatief en paar dagen later positief dus nog even geduld hebben denk ik... ik duim voor je!!
Het gaat eigenlijk wel goed met me, merk wel dat ik lichte stress heb van werk. Ik voel dat dan meteen aan me lichaam, nek en rug zitten weer vast en de fysio heeft een over volle agenda dus moet nog even 3 weken wachten dus dat is wel kak maar goed probeer nu weer een beetje te sporten buiten bij d'r sportschool en hoop dat dat wat verlichting geeft
Vandaag is CD17 en ik heb eerlijk gezegd nog geen ovulatietest gedaan.. ik denk dat ik het ook niet ga doen deze ronde, wel moet ik bloedprikken op CD26 dit ga ik sowieso doen, is trouwens op een zondag maar wist helemaal niet dat je dan blijkbaar gewoon kan bloedprikken in het ziekenhuis ? en dan die week ook de uitslag daarvan
Ik heb deze ronde ook maar 1 gewone zwangerschapstest thuis liggen van clearblue dus die gebruik ik ook echt pas als ik dag 35 gepasseerd ben... Ik probeer het echt zoveel mogelijk los te laten, wel maken we het elke dag of om de dag gezellig dus dat zit wel goed gelukkig 
Wel zit ik in een dubio.... misschien iets te veel info maar twijfel er toch over, ik heb dus sinds mijn bevalling van onze dochter veel meer last tijdens de sex... mijn onderbuik doet dus pijn en het is eigenlijk vaker pijnlijk dan relaxt, ligt ook wel aan de houding maar voorheen lukte alles prima.. eerst dacht ik dat ik gewoon nog niet de oude was en mijn lichaam en de onderkant daar beneden nog moest herstellen maar nu mijn dochter bijna 16 maanden is vraag ik me toch af of alles wat goed zit daar.. laatst had ik ook 1x wat bloed bij ontlasting en je gaat dan toch zelf Google en kwam toen uit op " endometriose" en dat lijkt wel een verklaring te zijn voor de pijn tijdens sex en dan constant onderbuik/menstruatie gevoel? Vind het alleen zo gek om de gyn te bellen en dat dan te melden alsof ik zelf dokter ben... kan natuurlijk ook gewoon heel wat anders zijn... wat denken jullie? Ik had er voorheen nog geen eens van gehoord ?

Terug
Bovenaan