PCOS, Letrozol

@juliato die lijkt inderdaad positief, ik vind het wel altijd lastig hoor die streepjes testen. Maar ze zijn gelijk en die onderste inderdaad nog zelfs donkerder dan de test streep. Ik denk dat je morgen ook nog even moet testen. Vorige ronde had je ook rond CD18 een positieve ovulatietest toch? 

wat jullie zeggen mijn NOD is dan inderdaad pas maandag. Vorige maand werd ik 14 dagen na de positieve ovulatietest ongesteld dus vandaar dat ik er nu weer een beetje vanuit ging ?

@Lara ja ik denk dat ik morgen nog wel even een test doe voor de zekerheid. Vorige maand had ik oo CD18 een twijfelachtige positieve test 1 was iets lichter de ander zowat gelijk kwa kleur en op CD19 had ik een overduidelijke positieve test.... dus nu wel echt 2 dagen eerder want dit is ook wel duidelijk 
Indd tot maandag wachten, waarschijnlijk was je vorige ronde net op tijd met testen en nu ben je natuurlijk vroeger begonnen met het opsporen van je eisprong dus grote kans dat je nu vroeg je LP piek hebt gevonden waardoor je nu 16 dagen na test pas iets weet..? Succes met wachten iedergeval deze dagen zijn altijd zenuwslopend 
@Lilo ik heb inderdaad hele erge buikpijn als ik net ongesteld ben rn moet dan ook wel echt pijnstilling innemen... Ik ga het gewoon even bespreken met mijn gyn. Is jou vriendin er aangeholpen of kon het geen kwaad? 

Hoi allemaal, 

Ik ben een paar dagen geleden begonnen dit topic te lezen en ben eindelijk bij het einde aangekomen ;-) (en het is me na nog een paar dagen wachten eindelijk gelukt om iets te plaatsen hier). Super fijn dat jullie al zo veel hebben gedeeld over jullie ervaringen met Letrozol. Wel een beetje gek, want ik ken jullie verhalen inmiddels, maar jullie hebben geen idee wie ik ben. 

Even kort mijn verhaal (wat toch iets langer bleek toen ik het eenmaal opschreef).
In juli 2019 ben ik gestopt met de pil om mijn eigen cyclus te leren kennen. Helaas kwam er geen cyclus en ben ik in december doorverwezen naar het ziekenhuis. Echo en bloedonderzoek gehad en daaruit kwam niet direct een diagnose. Wel konden ze zien dat ik net een eisprong gehad had. Ik werd inderdaad kort daarna ongesteld en had heel veel hoop dat mijn cyclus vanaf dat moment weer normaal zou worden.

In januari was ik op reis en daar hebben we flink ons best gedaan. Maar helaas bleef een menstruatie en positieve test uit. In februari kreeg ik het advies om het nog even 2 a 3 maanden af te wachten. En toen kwam corona. Gelukkig kon ik begin mei weer terecht in het ziekenhuis. Daar is nogmaals een echo gemaakt en kreeg ik de diagnose PCOS omdat er toch te veel eiblaasjes zichtbaar waren. Ik kreeg direct een recept voor provera en letrozol (2,5 mg) mee.

Vorige week woensdag heb ik mijn laatste letrozol gehad. Mijn ziekenhuis doet even geen echo's, dus ik moet zelf mijn eisprong in de gaten houden met ovulatietesten en temperatuur. Vandaag op CD 16 voor het eerst een knipperende smiley op een CB test gehad, dat is voor het eerst in een jaar. Ik kan niet helemaal geloven dat er echt een eisprong komt. Is dag 16 ubehaupt niet wat laat? En hebben jullie ook wel eens gehad dat er wel een knipperende smiley was maar toch geen eisprong? Ik vertrouw mijn lichaam gewoon niet zo… Ik ben bang dat dat 2,5mg niet genoeg is. Volgens mij is bij de meesten van jullie dit onvoldoende gebleken toch? Nouja, we moeten gewoon afwachtten. Meer kan ik ook niet doen in de tussentijd :) 

Haha @juliato ja precies! Fijn dat je je LH-piek nu gevonden hebt zonder er echt teveel mee bezig te zijn. 

@Rshaa wat naar dat jij ook de stempel hebt moeten krijgen, gelukkig zijn er genoeg behandelingen tegenwoordig die ons kunnen helpen. Op dag 16 een positieve ovulatietest is helemaal niet zo raar, als je cyclus naar Max 35 dagen duurt. Ik heb zelf sinds vorige maand clear blue ovulatietesten en heb geen knipperende smiley gezien alleen een vaste smiley, bij een vaste smiley betekend het dat je eisprong er aan komt binnen 24/48 uur. Bij een knipperende smiley moet je denk ik doortesten tot je een vaste smiley hebt. 

Wanneer de test een stijging van je oestrogeenniveau detecteert, geeft deze Hoge vruchtbaarheid (knipperende smiley) weer, en blijft deze de volgende dagen Hoge vruchtbaarheid weergeven terwijl deze naar je LH-toename zoekt. Wanneer je LH-toename wordt gedetecteerd, geeft de test Piekvruchtbaarheid (constante smiley) weer.
Wat betreft de hoeveelheid die je slikt, ze starten eerst met de laagste dosering natuurlijk. Ook zijn er genoeg meiden waarbij 2,5 mg wel aan sloeg. Laat het vooral op je af komen in het begin?

@Juliato, bij mijn vriendin kwamen ze er vrij jong al achter dat ze endometriose heeft. Ze heeft toen eerst een hele tijd de pil gehad die ze gewoon door mocht slikken. Daarna is ze volgens mij overgestapt op de mirena spiraal. Ik weet niet wat ze moet doen bij een kinderwens, maar die heeft ze ook niet echt voor zover ik weet.
@Lara, het kan miss ook dat je luteale fase 12 dagen duurt ipv 14 dagen hoor. Mijn lf is ook nooit langer dan 12 - 13 dagen. Dan zou je vandaag natuurlijk wel zo'n beetje op je NOD zitten. Aan de andere kant als je afwacht tot maandag dan weet je vrij zeker dat je op je NOD zit. Zo spannend die laatste dagen. Ik blijf voor je duimen hoor.
@Rshaa, welkom hier. Spannend die eerste ronde met Letrozol. Het hoeft niet per se hoor dat 2,5mg Letrozol te weinig is. Bij de ronde dat ik zwanger werd was mijn eisprong op CD17 of 18. En een eisprong op een latere CD is ook nog prima. T/m CD21 zit je sowieso goed. Verder denk ik hetzelfde wat Lara zegt, nog even doortesten tot de smiley niet meer knippert, maar je kunt het deze dagen natuurlijk wel al (om de dag) gezellig maken. Het is altijd handig om alvast een voorraadje zaadcellen klaar te hebben liggen voor als je ei springt. 

@lilo, precies uiterlijk maandag zal ik ongesteld moeten zijn als mijn lf 14 dagen is. Ik ben in ieder geval nog niet ongesteld dus dan blijf ik ergens stiekem toch hoop houden. Ook al was de test van gister ook negatief ? 

@xxlara ik Hoop dat je straks alsnog een positieve test heb ? ik Duim voor je mee!!
Wanneer beginnen jullie eigenlijk met testen zowel met ovulatie testen en zwangerschapstesten?
@Rshaa wat jammer dat jij ook diagnose Pcos heb gekregen.. Maar ik heb hoop voor ons allemaal!! 
Zijn er trouwens nog meer meiden die ook nooit ongesteld worden of hebben jullie allemaal wel een cyclus? (gehad) voordat jullie aan letrozol begonnen? 

Dank voor jullie reacties! Vandaag weer een knipperende smiley. Ben benieuwd. Hopelijk krijg ik dit weekend een vaste te zien :) Dat zou al zo'n opluchting zijn. Toch een bevestiging dat mijn lichaam het nog wel kan. Fingers crossed. 

@xxLara ik hoop op een positieve test voor je! En dat je het dit weekend een beetje los kunt laten.
@Lau Wing ik ben nu begonnen met testen op CD 11 omdat ik geen idee heb van de lengte van mijn cyclus. 
ik ben sinds ik gestopt ben met de pil (bijna 1 jaar geleden) nog maar 1 keer uit mezelf ongesteld geworden. Dus ik had geen cyclus van mezelf voor ik let letrozol begon. 

Terug
Bovenaan