Hoi allemaal,
Ik ben een paar dagen geleden begonnen dit topic te lezen en ben eindelijk bij het einde aangekomen ;-) (en het is me na nog een paar dagen wachten eindelijk gelukt om iets te plaatsen hier). Super fijn dat jullie al zo veel hebben gedeeld over jullie ervaringen met Letrozol. Wel een beetje gek, want ik ken jullie verhalen inmiddels, maar jullie hebben geen idee wie ik ben.
Even kort mijn verhaal (wat toch iets langer bleek toen ik het eenmaal opschreef).
In juli 2019 ben ik gestopt met de pil om mijn eigen cyclus te leren kennen. Helaas kwam er geen cyclus en ben ik in december doorverwezen naar het ziekenhuis. Echo en bloedonderzoek gehad en daaruit kwam niet direct een diagnose. Wel konden ze zien dat ik net een eisprong gehad had. Ik werd inderdaad kort daarna ongesteld en had heel veel hoop dat mijn cyclus vanaf dat moment weer normaal zou worden.
In januari was ik op reis en daar hebben we flink ons best gedaan. Maar helaas bleef een menstruatie en positieve test uit. In februari kreeg ik het advies om het nog even 2 a 3 maanden af te wachten. En toen kwam corona. Gelukkig kon ik begin mei weer terecht in het ziekenhuis. Daar is nogmaals een echo gemaakt en kreeg ik de diagnose PCOS omdat er toch te veel eiblaasjes zichtbaar waren. Ik kreeg direct een recept voor provera en letrozol (2,5 mg) mee.
Vorige week woensdag heb ik mijn laatste letrozol gehad. Mijn ziekenhuis doet even geen echo's, dus ik moet zelf mijn eisprong in de gaten houden met ovulatietesten en temperatuur. Vandaag op CD 16 voor het eerst een knipperende smiley op een CB test gehad, dat is voor het eerst in een jaar. Ik kan niet helemaal geloven dat er echt een eisprong komt. Is dag 16 ubehaupt niet wat laat? En hebben jullie ook wel eens gehad dat er wel een knipperende smiley was maar toch geen eisprong? Ik vertrouw mijn lichaam gewoon niet zo… Ik ben bang dat dat 2,5mg niet genoeg is. Volgens mij is bij de meesten van jullie dit onvoldoende gebleken toch? Nouja, we moeten gewoon afwachtten. Meer kan ik ook niet doen in de tussentijd 🙂