PCOS, Letrozol

@juliato ik ben niet ongesteld en mijn zwangerschapstest is spierwit. Zit toch al op CD32 nu.... pfff heel frustrerend dit, ik had toch echt twee positieve ovulatietesten op CD16 van clearblue en Kruidvat. Het moet vandaag wel komen eigenlijk 

@lara oowww wat jammer dat je toch ong ben geworden.. moest aan je denken vandaag.. maar hopelijk volgende ronde beter!
Mag ik vragen welke ronde jullie nu zitten en hoeveel jullie nu krijgen?
en bedankt voor al jullie antwoorden tot nu toe :)
Ik ga de 18e starten met de medicatie om mijn ongesteldheid op te wekken.
Ik heb vanwege mijn werk mijn kinderwens al ff een tijdje uitgesteld en nu is het zover en vindt ik het allemaal erg spannend omdat ik weet dat ze op mijn werk er niet blij mee zullen zijn.. dat voelt heel dubbel maar mag mijn kinderwens niet in de weg zitten maar kan ook niet vertellen dat ik hiermee bezig ben dus zal weinig hulp en begrip krijgen met betrekking tot controles en hoop ook niet op teveel bijwerkingen zodat mijn werk eronder lijdt.. hadden jullie met plannen voor de echos nog wat ruimte en keus met inplannen ?
Ik heb vaak of een maandag vrij of een vrijdag en regelmatig avonddiensten.. hoe ging dat bij jullie ?
liefs!!

@lara jeetje meis wat ontzettend klote weer... hoe ben je er zelf onder? Ik had er echt vertrouwen in voor jou deze ronde? kop op! Indd nieuwe ronde nieuwe kansen, je weet iedergeval je eisprong te vinden dus dat is iets wat houvast geeft ?
@Lau wat vervelend dat je werk waarschijnlijk geen begrip heeft voor jullie kinderwens, mag ik vragen wat voor werk je doet? Dat je het niet voor je werk moet laten ben ik volledig met je eens, links of rechtsom loopt dat wel los :) 
Ik kan je helaas geen antwoord geven op de vraag wat betreft echo's want ik heb dit niet. Ook door Corona tijd heb ik alleen maar telefonisch consulten gehad. Wel is het volgens mij zo dat op bepaalde dagen er gekeken word naar je eitjes, afhankelijk wanneer je cyclus start dus echt veel keus kwa dagen heb je dan niet. Maar als je veel avond diensten hebt moet het wel los lopen denk ik? 

Snap heel goed dat je het spannend vind, zeker zo een eerste ronde maar het komt goed! 

@Lara, wat enorm balen zeg. Ik had echt het gevoel dat het deze ronde goed zou komen voor jou. Vond het ook oprecht spannend. Hopelijk gaat het inderdaad volgende ronde lukken. Ik heb zelf het idee dat je pas sinds afgelopen 2 rondes echt een eerlijke kans maakt omdat je nu inderdaad je eisprong kan vinden enzo. Ik hoop dat je je een beetje oké voelt.
@Lau, je hebt inderdaad niet veel keuze qua dagen met de echo's. Als je echo's krijgt willen ze meestal op of rond CD12 de eerste echo maken en als daar nog niet veel op te zien is krijg je meestal een dag of 3 later weer een echo etc.
Ik denk wel dat je je inderdaad niet tegen moet laten houden door je werk. Sterker nog, wettelijk gezien hoef je ze niet eens in te lichten waar je mee bezig bent. Toen ik net begon met het traject had ik ook nog niet zoveel zin om het er met m'n manager over te hebben. Dus ik zei dat ik afspraken had in het ziekenhuis die niet verplaatst konden worden. Ze mogen je niet vragen waarvoor de afspraken zijn en ze mogen ook niet weigeren. Bij mijn werk was het niet zo zeer dat ik bang was dat ze het niet leuk zouden vinden, maar meer dat ik het zo iets persoonlijks vond dat het niet goed voelde om met m'n werk te delen. Wel succes ermee. Ik raad je aan om je rechten en plichten in dit geval nog een beetje verder uit te zoeken. Want naar mijn mening heeft je werkgever hier helemaal niks van te vinden (leuk of niet leuk), maar het is wel fijn als je voor jezelf weet waar je recht op hebt. 

@lilo1988 en @julia Thnx voor jullie reactie..
Ja wettelijk mogen ze indd niks van vinden maar er worden soms vieze spelletjes gespeeld en vind het ook erg privé.. Ik heb alleen mannelijke collega's dus vindt het ook niet fijn. Ik hoop dat ik zo kan plannen dat ik voorlopig zelf niet hoef te vertellen dat ik naar ziekenhuis moet. Maar jullie hebben helemaal gelijk en mijn kinderwens is voor mij momenteel belangrijker.. En zal wel loslopen indd!!  komt vast goed ?? 
@lara ik hoop dat de volgende ronde raak is!! Begrijp dat je nu de juiste dosis heb gevonden voor goede eiersprong? 
Liefs 

@juliato en @lilo wat lief dat jullie zo met me mee leefde, dat doet me goed? Ik had eigenlijk vandaag veel afleiding dus ging eigenlijk weer verder met mijn dag zonder er bij stil te staan. Mijn gevoel ging telkens op en neer van heel sterk het gevoel dat het niet gelukt was na, zou het misschien dan toch? Maar uiteindelijk is het hem niet geworden en gaan we weer gewoon door, ik moet zeggen dat ik inmiddels al wel eraan gewend ben dat het niet gelukt is?! En @lilo net wat je zegt, ik heb nu ook pas het gevoel sinds de laatste twee rondes dat ik echt kans maak aangezien ik toch mijn LH-piek vind en ik ook daadwerkelijk die 14 dagen na mijn vermoedelijke eisprong ook echt ongesteld word. 

@lau ik gebruik Letrozol sinds september vorig jaar en heb nu 6 goede eisprongen erdoor gekregen, dit omdat het niet altijd soepel is verlopen bij mij. Ik zit nu op de hoogste dosering, 7,5mg. Ik heb het eigenlijk zonder echo's gedaan het enige wat ik deed is bloed prikken op progesteronwaarde maar dit doe ik ook sinds 2 maanden niet meer. Ik heb ooit eens een echo gehad en toen zeiden ze dat mijn eisprong eraan zat te komen, bleek op een of andere manier dat mijn eisprong veel later kwam. Sinds 2 maanden lijken mijn cyclussen te kloppen en kan ik mijn eisprong vinden met ovulatietesten? Dit is ook de reden dat ik nog even doorga met Letrozol terwijl ik al over mag stappen op hormooninjecties, maar hiermee heb je weer kans dat het zoekende is na de juiste dosering.

@ Lara wat ontzettend balen zeg.. heb afgelopen dagen veel aan je gedacht! Gelukkig sta je er wel positief in! 
Vandaag heb ik weer een echo gehad en deze keer was er 1 eitje van 13mm.. niet zo groot dus. Vorige ronde waren er 2 van 22 mm. Heel raar dat het nu zo anders is. Kan me herinneren dat dit bij jou ook het geval was toch dat het iedere ronde anders was @Lara? 
Heb nu vrijdag weer een echo, maar sta er nu deze ronde toch niet echt positief in, aangezien het nu nog zo klein is! Ik heb ook extreme moeite om de tabletten in te nemen, wat heel stom is, want ze zijn maar heel erg klein, zit gewoon echt in mijn hoofd. Mochten ze een dosering hoger willen, dan overwegen we misschien toch injecties, omdat ik er gewoon echt veel stress door ervaar.. 

Terug
Bovenaan