PCOS, Letrozol

@rshaa ik heb alleen mijn ontrekkingsbloeding gehad na stoppen met de pil en daarna ook niks meer indd.
Ik hoop dat je snel een niet knipperende smiley heb en dat het raak is!
Lijkt me wel lastig om zonder echo te starten.
Ze willen bij mij de eerste x wel echo doen en als dit er goed uitzie dan krijg ik mee voor paar maanden indd en dan ook met testen aan de gang.

Het heeft voordelen en nadelen ik vind ergens echo wel fijn omdat je dan echt weet hoe dik je bms is en je eitje enz maar je ben er misschien ook meer mee bezig en intensiver ivm vele controles.
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring zonder echo!
is er ook gezegd wanneer je wel afspraak voor echos moet maken of? en heb je dan elke maand welk contact ?

Ben zo benieuwd als ik straks start hoe het allemaal gaat lopen enz.

@lau ik begin met testen vanaf cyclusdag 12. Je niet ongesteldheidsdag is ongeveer 16 dagen na je positieve ovulatietesten dus zou je dan een zwangerschapstest kunnen doen. Vaak doe ik het toch al wel een aantal dagen eerder testen. Ik heb voordat ik aan Letrozol begon in 9 maanden iets van 2 cyclussen gehad, heel weinig dus! 

@Rshaa ik hoop dat je inmiddels al een vaste smiley te pakken heb, spannend! 

Hier nog geen ongesteldheid te bekennen, wel gevoelige borsten maar dit kan ook komen door de aankomende menstruatie natuurlijk. Morgen is mijn NOD dus ga ook niet meer vandaag testen, wacht gewoon tot morgen af! 

Hi meiden,
Ik zag de vraag voorbij komen of meerdere mensen een cyclus hadden met PCOS maar ik heb nooit een menstruatie gehad na het stoppen van de pil.. pas na mijn eerste bevalling, 10 maanden later werd ik ineens spontaan ongesteld en toen waren we net weer bezig met het traject dus kon toen meteen beginnen met clomid :) inmiddels zit ik in ronde 4. Eerste 2 rondes met clomid 50mg maar dat sloeg niet lekker aan en nu 2x met 100mg waarvan ik nu op het wachtbankje zit...
Op CD 17 positieve ovulatietest, op CD 18 ook nog positief en vandaag CD 19 en hij was negatief dus ik kan er vanuit gaan dat deze ronde iedergeval geslaagd is wat betreft een eisprong die optijd is geweest ? daar zijn we iedergeval al heel blij mee want dag betekend dat ik niet verhoogd hoef te worden naar 150mg ? nu alleen nog bloed prikken op CD 24, dat is aanstaande vrijdag... 
Merk dat ik deze ronde er zwaar relaxt onder ben en het allemaal goed los kan laten
@Lara wat spannenddddddddd!!! Heel goed dat je je vandaag kunt beheersen niet te testen!! Ik hoop zo dat die borsten komen door een beginnende zwangerschap, het is je zo gegund ❤️ Laat het morgen ochtend wel meteen even weten he als je getest hebt?! Wat voor test heb je nog thuis liggen? 

Bij mijn dochter had een action test die ik al bijna wilde weg gooien en toen dacht ik hm zie k nou wat of niet en heb toch ook een clearblue erbij gepakt en dat was meteen een dik kruisje.. dus ik raad wel aan om 2 testen te doen van verschillende merken.. ?

@juliato ik heb 2 soorten. 1 die aangeeft van 10 mlu van 2besure gewoon zo'n goedkope dipstick en 1 van sensitest van 20 mlu. Ik weet niet wat mijn lichaam aan het doen is maar zit toch al wel op cyclusdag 31 vandaag?? wat nou als morgen de test negatief is en ik ook niet ongesteld ben? Dan zit ik 16 dagen na positieve ovulatietest, zou het ook kunnen dat de LF nog langer duurt dan 14 dagen?? Grrr ik haat dit wachten

@Juliato, wat onwijs fijn dat je je zo relaxed voelt deze ronde. Dat scheelt zo. Ook voor jezelf in wat je in het dagelijks leven aankunt. Je hebt inderdaad mooi op tijd je eisprong gehad. Nu weer dat wachtbankje natuurlijk. Ik duim voor je!
@Lara, ik ben ook zo hard voor je aan het hopen. ?? In principe zou je luteale fase elke cyclus ong. even lang moeten zijn. Met miss af en toe een afwijking van 1 max. 2 dagen. Dus als je de vorige keer 14 dagen na je positieve ovulatietest ongesteld werd had je een lf van 12-13 dagen. Dan zou je luteale fase deze keer max. 14-15 dagen moeten zijn. De 13 dagen heb ik geteld als je eisprong de vorige keer een dag na de positieve test was ipv 2 dagen. Als ik dat bij deze cyclus meereken denk ik echt dat je NOD uiterlijk morgen is. 

@lara Owwww ik hoop zo dat de gevoelige borsten is omdat je zwanger ben!! Spannend ben zo benieuwd naar morgen ik ga voor je duimen!! ? En bedankt voor de tips uitleg met betrekking tot de test datums enz!! 
Dat is allemaal zo nieuw voor mij.. 
Welke testen gebruiken jullie voor ovulatie en welke als zwangerschapstest? Ben benieuwd welke fijn zijn / goed werken.. (heb nu doosje van de action liggen voor ovulatie testen) 
@julia wat fijn dat je goeie eiersprong heb gehad.. Wat lijkt me dat afwachten spannend zeg!! Ik hoop dat raak is ??
Maar Ik begrijp dat ondanks de medicijnen een kort of hele Lange cycles mogelijk is en verkleint dit dan ook de kans? En kunnen ze daar iets aan doen? 
@rshaa hoe is het met jouw heb je eiersprong gehad en of die (niet knipperende) smiley gehad? 

En bedankt voor de tips 

@lilo ik vind het zo spannend, mijn borsten lijken wel in de fik te staan en heb ook telkens het gevoel alsof ik ze vast moet houden, klinkt een beetje raar haha. Maar daarin tegen heb ik ook een beetje rugpijn inmiddels dus toch goed kans dat het er nu aan zit te komen hoor. 

@Lau wat lief dat je met me mee duimt! Wat betreft zwangerschapstesten maakt mij niet zoveel uit. Het enige wat ik wel gebruik nu is de ovulatietesten van clear blue, geen gekloot met streepjes. Als je een positieve test hebt dan krijg je een smiley te zien en anders een rondje. 
Wat betreft je cyclus deze mag Max 35 duren, dus heb je op uiterlijk dag 21 je eisprong, duurt je cyclus langer dan 35 dagen dan word je medicatie ook opgehoogd. Vraag zoveel als je wilt hier?

Goedemorgen allemaal,
@lara je was het eerste waar ik aan dacht vanmorgen!! Ben zo benieuwd..... hoop niet dat er een menstruatie is gekomen, lage rug punt hoort ook bij een zwangerschap ???
Weet je al iets???

Terug
Bovenaan