PCOS, Letrozol

@sil wat lief dat je aan me gedacht heb. Bij mij is het ook iedere x wisselend geweest inderdaad. Nu met 7,5 mg lijkt er eindelijk regelmaat in te komen. Is het niet zo dat je eerst 6 eisprongen gehad moet hebben voor ze over stappen op injecties? Vergis je eigen niet, mijn gynaecoloog geeft aan dat injecties best wel intensief is want je moet jezelf dagelijks injecteren, denk je niet dat je daar ook extreem stress door gaat ervaren? Ik kies juist bewust nog voor 2 extra rondes letrozol, dit omdat met injecties het ook weer zoekende is naar de juiste hoeveelheid die je in moet spuiten voor je goede eitjes heb. Ook is het helemaal niet raar dat op een gegeven moment een dosering niet meer goed aan slaat en je net een beetje meer nodig hebt waardoor het weer wel gewoon goed werk. Hoop dat je wat aan mijn info hebt. ?

@lara wat fijn om te horen dat je het los heb kunnen Laten volgende keer hopelijk weer een goeie kans!!
Maar ik snap wel dat je de keuze maak om het nog ff te proberen nu het 2 x goed heeft gedaan op deze hoeveelheid!! En fijn dat je cycles nu 2 x goed liep!! Heb je veel Bijwerkingen nu je het al wat langer slikt en nu op hoogste dosis of valt dat wel mee? 
@sil ik hoop dat je eitjes nog een groeispurt maken en dat het te zien is bij volgende echo! 
Liefs 

Hee meiden! Hopelijk lukt het nu wel om mijn bericht te plaatsen. Gisteren heb ik op de kop af 5 weken Gonal-F gespoten bij mezelf. Met als resultaat 1 follikel van 21.2mm. Ik mocht gister avond dus de spuit met Ovitrelle plaatsen. Nu maken we het deze dagen gezellig en mag ik over 2 weken testen. Mits ik natuurlijk ongesteld geworden ben. Dit is onze eerste serieuze poging sinds we in september begonnen zijn. Spannend! Ook wel een beetje gek. Ik hoop zo dat het lukt! Het spuiten zag ik vooraf best een beetje tegenop. Maar dit ging eigenlijk best goed. Soms prikte ik net verkeerd. Tegen een adertje of zenuw. Dat is ff naar, blauw plekje als gevolg. Maar... alles voor het goede doel! Ik heb 8 echo's gehad. Dat vond ik best intensief. En ben ook wel blij dat ik nu even niet naar het zkh hoef. Op t moment ben ik erg moe van alle hormonen en troep. Dus... fingers crossed voor de komende periode! Dat t maar ergens goed voor mag zijn?

@Lara volgens mij zou ik wel al mogen starten met injecties als ik dat zou willen! Ik moet er nog eens goed over nadenken..  injecties wil ik ook eigenlijk helemaal niet, maar die tabletten zijn echt n ding bij mij, dus ik weet het niet zo goed! Ze heeft me er ook niet zo heel veel over verteld, weinig tijd vandaag volgens mij! Als je met injecties begint moet je inderdaad weer gaan onderzoeken wat de juiste dosering is en dat kost natuurlijk ook weer tijd. Lastig..  
@Lauwing zou dat nog echt kunnen een groeispurt? Ik zie dat zelf niet echt gebeuren, maar misschien ben ik op dit moment gewoon niet zo positief. Eigenlijk zag ik het al als een verloren ronde..
@bloemtjeinknop Wat fijn dat je nu een eerste echte serieuze poging hebt!! Spannend hooor! Dat klinkt wel heftig 8 echos en jezelf injecteren, maar gelukkig is het injecteren meegevallen! Succes!!?

@lau ik heb nooit echt last gehad van bijwerkingen, hooguit misschien iets vermoeider maar voor de rest niet. Dat is dus wel heel erg fijn! 
@bloemetjeinknop fijn weer wat van je te horen. Ik ben blij voor je dat je nu eindelijk zo'n mooi eitje hebt. Gelukkig dat het spuitje wel goed gegaan is maar jeetje 5 weken lang elke dag lijkt me best wel pittig. Is het dan uiteindelijk opgehoogd of heb je 5 weken lang dezelfde hoeveelheid moeten spuiten? Ik snap wel je geruststelling dat je nu eindelijk een kans maakt! Ik hoop zo dat deze goed ronde goed uitpakt ☘️ 

@wilkindje hoe is het met jou meid?

@xxlara: kut dat je ongesteld bent geworden, weer eer nieuwe ronde......
Ik zit in hetzelfde schuitje, op dag 34 ongesteld geworden. Had maandag de arts gesproken en de d8sis gaat toch naar 7,5 mg omdat de cyclus toch wel erg lang duurt. 
Maar dus toch een eisprnge gehad, gelukkig in de bloedtest te zien, terwijl de echo heel onduidelijk was.
Ik ga vrijdag dus weer met de letrozol beginnen, dat wordt ronde 6. Waarschijnlijk hierna toch aan de prikken zei de arts. Ik wacht het af.
@Lau wing, wat klote van je werk, dat geeft zo'n naar gevoel. Ik heb het tegenovergestelde. Een hele lieve directeur die meeleeft. Al is het als juf ook vaak onhandig om weg te zijn. Gelukkig mogen ouders de school niet in, want er komen steeds meer vragen. Denk dat ik bij de start van het schooljaar maar vertel dat we in het ziekenhuis lopen en waarom ik af en toe later of afwezig ben.

Goedemorgen!

@Sil, ja tis ook wel een stuk intensiever dan 5 dagen Letrozol. En daar had ik gemiddeld 3 echo's. Maar je schikt je erin ofzo. Wat moet, dat moet ?. Maar eerlijk is eerlijk, het voelt wel fijn om even 'vrij' van alles te zijn. (Zkh+spuiten)

@XxLara.. Ja, heeft even geduurd een nieuw bericht. Eerst de corona die alles stil legde, waardoor ik niets te delen had. En toen kon ik ineens weken niets plaatsen.. Ik ben begonnen met het spuiten van 50 eenheden. Dat haalde niets uit. Toen opgehoogd naar 75 eenheden, 100 eenheden en uiteindelijk geëindigd op 125 eenheden per dag. De cyclus was nu ook veelte lang. Maar t voordeel van spuiten is dat je tijdens je ronde nog alle kanten op kan. Wat extra medicatie, of juist wat minder. Het was bij mij echt zoeken naar wat de juiste hoeveelheid was. Als ik een nieuwe ronde zou moeten starten beginnen we met 100 eenheden. 1 stap minder dan wat uiteindelijk gewerkt heeft. Je wil ook geen over stimulatie. En dan kun je in je ronde weer ophogen. En dan hopen ze dat het geen 5 weken duurt eer ik op een goede grootte van een follikel zit. T spuiten is wel gemakkelijk gemaakt. Je hebt gewoon een voorgevulde pen die je kan opdraaien naar de gewenste eenheden. Dus je hoeft niets te mengen oid. T zijn naalden van een cm of 2/2.5. Dus goed te doen. Nu afwachten wat deze ronde brengt:)

Terug
Bovenaan