PCOS, Letrozol

@margreet wat fijn dat je nu een eisprong hebt gehad, misschien dat je met 7,5 mg ook wel regelmaat gaat krijgen. Misschien eens ovulatietesten gebruiken? 

@bloemetjeinknop het was even zoekende voor je maar fijn dat je nu uiteindelijk toch een eitje hebt! Fijn dat je hier over je ervaringen praat wat betreft hormooninjecties, dit is natuurlijk over 2 maandjes ongeveer ook de stap die ik maak...Ik ga heel hard voor je duimen dat het gewoon in een x raak is ☘️ 

BloemetjeInKnopp: o wauw ik ken je niet natuurlijk maar wat ben ik trots op jou, hoe je toch doorzet in het prikken en het positief kan draaien allemaal ?
o meiden, pff, zal 3x dan echt scheepsrecht zijn?! Ik hoop het zo ?? maar voor nu ben ik hartstikke zwanger!! ?❤️ Ik hoop zo dat het jullie ook snel gegund is en dat ik nu toch echt mijn "eerste" kindje draag ?

@wilkindje oh waauwwwww wat een geweldig nieuws!!! Kippenvel!!! Deze x gaat goed komen voor jullie ? gefeliciteerd met jullie zwangerschap en hoop dat je ons op de hoogte houd ?

Hi dames,

Graag zou ik met jullie willen meepraten op dit forum. Heb de afgelopen dagen al veel berichten vanaf het begin af aan terug gelezen en wat kun je dan opeens zo benieuwd en nieuwsgierig worden naar iedereen he?! :) Zo zie ik net het bericht van WilKindje en wat ontzettend mooi nieuws zeg! gefeliciteerd hoor! :D

Misschien fijn dat ik nu ook iets over mezelf vertel zodat jullie ook iets over mij weten. 
Voor zover ik me kan herrinneren is mijn cyclus onregelmatig (ene keer te kort, dan weer te lang, veel bloedverlies, dan weer wat minder bloed etc.). Toch lastig als je een kinderwens hebt. En na een jaar proberen werd het tijd voor een afspraak met de huisarts. hij gaf mij een kuur primoluut omdat dit nog wel eens kan helpen de cyclus weer op orde te krijgen. De opvolgende maand hadden wij een positieve test in handen en nog geen drie dagen later..een miskraam :( dit was medio november 2019. Op echo's werden veel eiblaasjes gezien waardoor pcos al snel werd genoemd. Na een aantal afspraken/controles bij het Ziekenhuis heb ik Letrozol gekregen (ik zit ook bij Bravis overigens, en ik deel daarin ook een beetje jouw ervaringen XxLara). Ik ben vorige maand gestart met 2,5mg en op CD23 was mijn progesteronwaarde 9 (vrij laag begreep ik??!). CD26 kreeg ik ontzettende krampen/opgezette buik en drie dagen minimaal bloedverlies (herkende het niet zo vanuit mijn eerdere menstruaties). Gebeld naar het ziekenhuis afgelopen maandag omdat ik toch twijfels had over of het wel een goede menstruatie was maar test was negatief en ik kon gewoon beginnen met een nieuwe ronde Letrozol van dit keer 5 mg. En daar zitten we dan.. nieuwe ronde nieuwe kansen :). Zo voelde het begin deze week trouwens niet hoor, ik barst iedere keer in tranen uit om niets eigenlijk.. Merk dat ik niet lekker in m'n vel zit. Herkennen jullie dit? Weinig bloedverlies/ vrij korte cyclus/ stemmingswisselingen? poeh..heb eigenlijk zoveel vragen en te melden merk ik.. haha. 

Liefs!

XxLara.. jaa! Het was idd even zoeken. En ik werd er toch wel een beetje onzeker van. 'Het zal toch wel lukken' was mn gedachte. Een goede follikel krijgen. Tuurlijk! Ik deel graag mijn ervaring! Het is fijn om van me af te schrijven en te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Als je vragen hebt, gewoon stellen! Maar eigenlijk hoop ik dat je geen vragen hebt voor me en dat de letrozol voor jou gewoon gaat werken?.
Wilkindje: Wat een lieve reactie zeg! Doet me goed! Ik probeer mn hoofd omhoog te houden. En gewoon door te zetten. En voor jou....... GEFELICITEERD!! Geweldig! Heerlijk zo'n positief bericht tussendoor. Ik ga voor je duimen dat het allemaal goed mag gaan!❤
@Louisaa: welkom! Ik herken het zeker! Stemmingswisselingen. Ik heb deze ronde voor het eerst Gonal-F gespoten. Maar ook met de Letrozol had ik er best last van. Verdrietig, blij, boos, chagrijnig. Het komt allemaal voorbij bij mij. En erg vermoeid. Maar ik weet waar ik t voor doe. En mn vriend geeft me wat extra credits door niet op alles te reageren?. Succes voor jou deze ronde!
Ik ben lekker op de bank geploft. Heb ontzettende buikpijn rechts onderin. Daar zit/zat ook het blaasje van 21.2mm. Maandag avond de Ovitrelle geplaatst. Dus dan zou vandaag de eisprong moeten zijn. Denk dat daar die pijn vandaan komt.  Dus... rustig aan. Videoland aan. Beker chocomel. En we komen er wel:)

Hoi lieve meiden,
ik begin eerst even bij @wilkindje wat ontzettend gaaf meis!! Indd kippenvel het is je zo gegund! Ik ga heel hard duimen draaien dat je dit kindje gaat voldragen?? Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden van je zwangerschap, we hebben zo onwijs met je meegeleefd! Voelde je dat je zwanger was? Hoeveel dagen weet je het al? 

@bloemetjeinknop fijn dat je gestart bent en nu een mooi eitje hebt! Lijkt me indd erg intensief alle ziekenhuis bezoeken en jezelf injecteren maar wat je zegt, alles voor het goede doel! Wel fijn dat ze tijdens een ronde tussendoor kunnen ophogen of iets... ik hoop voor je dat het snel raak is! ?
@margreet ahhh balen dat je toch op de valreep ongesteld bent geworden. Maar fijn dat je wel verhoogd wordt naar 7,5mg nu.. net wat Lara zegt misschien krijg je nu toch wat regelmaat.. het is even afwachten, succes komende ronde! 

@louisaaa Welkom! Wat verdrietig van je miskraam ? heb je dat een plekje kunnen geven? Hoe sta je er nu in? Heel begrijpelijk dat je heel veel vragen hebt hoor als je net gestart bent met het traject maar het wordt vanzelf "normaal" en dan hoort het gewoon bij je leven tot dat de dag komt dat ook jij een positieve test in handen hebt. Wat betreft de bijwerkingen herken ik wel alleen ik slik clomid 100mg ipv letrozol maar het werkt het zelfde... ze zeggen dat je van letrozol minder bijwerken hebt dus het kan heel goed zijn dat je dit ervaart door primolut, ik heb daar ook altijd veel last van! Dus hou het gewoon even in de gaten de volgende ronde, duurt natuurlijk wel even voordat het uit je lichaam is. Succes iedergeval en je kan hier alles kwijt aan ons! ? 
@lilo hoe gaat het met jou? Weet je al of jullie met je zoontje naar de pretecho mogen??? Ben zo benieuwd wat je krijgt! 

sorry als ik niet iedereen heb geantwoord nu maar ik hou het soms niet meer helemaal bij, maar het is iedergeval geen desinteresse :)

Bedankt allemaal voor de lieve reacties ? ik weet het sinds vandaag, dit zijn de testen van mijn nod dag vandaag ? ik was eigenlijk wel overtuigd toen ik geen bruinverlies had en buikkrampjes weer, maar dacht misschien komt het door de acupunctuur ?‍♀️ Verder stinkt mijn ontlasting ontzettend ijzerachtig net als vorige keren, had ik keelpijn een week voor vandaag, beginnent schimmeltje tussen me tenen, zwetend wakker worden, levendige dromen, dik maar rekbaar slijm (ipv dik korrelig), beginnent blaasontsteking en slijm in me keel ? nja dat zijn bij elkaar wel dingen waar ik het door merk telkens.. ik had wel me temperatuur bijgehouden deze ronde via me oor, deze was vanochtend gezakt dus ik dacht zal wel ongesteld worden.. heb de test gedaan neergelegd en kwam al verdrietig terug en toen zag ik dit (de Action test) kon het niet geloven toch en dus maar nog meer testen gedaan, denk dat me temp lager was door het zweten en omdat het me oor was ?‍♀️ Nog even geduld tot de echo 02-07 ? hoop dat jullie snel volgen en houd jullie op de hoogte uiteraard!! ?

Terug
Bovenaan