PCOS, Letrozol

@juliato aaah wat balen zeg! Maar inderdaad wel een mooie cyclus. Ik zit momenteel op CD13 en nog geen positieve ovulatietest. Ik verwacht die ook pas ergens maandag / dinsdag hoor. Dus we maken het maar weer extra gezellig. Afgelopen week had ik 2 slechte dagen en toen vertelde een vriendin ook nog eens dat ze zwanger was geraakt in 1 ronde? nu gaat het gelukkig weer wat beter met me! Ik heb er toen inderdaad even over nagedacht over acupunctuur maar niet meer doorgezet toen. 

@wilkindje goed dat je symptomen hebt en geen bloedverlies deze x. Ik leef zo met je mee naar 2-7.  ☘️ 

hee meiden
Nou ik heb vanmorgen 2e tablet primolut ingenomen dus we zijn nu eindelijk gestart. :)
Ik had wel een vraag aan jullie met betrekking tot pcos en acne enz. toen ik stopte met de pil heeft het 3 maanden geduurd voordat ik een klein beetje acne kreeg (waaronder onderhuidse ontstekkingen) dit wordt nu per maand veel erger was eerst alleen mijn kin (was ik bekend mee) maar trekt langzaam steeds verder over mijn kaaklijn en heb op mmijn voorhoofd en slaap nu ook veel kleine puistjes met af en toe een grotere ertussen en ook soms een verdwaalde op mijn wang...
Ik ben echt als de dood dat het erger blijft worden.. want het breidt zich langzaam aan uit en vindt het nu echt al heeel heftig...
hadden jullie hier ook last van? (begreep dat het een van de sympthomen van pcos is) merk dat mijn porieen opeens veel meer zictbaar zijn en veel talg productie.. ik had echt een porievrije huid dus het is echt doordat ik gestopt ben met de diane35 en denk door pcos ?.. ik heb ook verhoogde mannelijk hormoon (kwam uit mijn bloedtest) 
Ook had ik last van extreme haaruitval..... Ik wist dat ik wel acne zou krijgen en heb het over voor de mogelijkheid om zwanger te worden maar vraag me wel af of het nog erger wordt of uiteindelijk weer minder wordt??
Ben erg benieuwd naar jullie ervaring en mogelijk tips ?
Eet al bijna geen zuivel (kwark) en varkensvlees enz en eet echt heel gezond..
@xxlara oeehhh spannend elk moment je eisprong ik ga voor je duimen dat het raak is.. Zo herkenbaar dat het veel doet met je als iemand in je omgeveing zwanger wordt en helemaal zo snel... merk dat ik dat ook als moeilijk ervaar.. maar jouw moment komt hopelijk ook snel !! 
@juliato aaahhh wat jammer dat het niet raak was ik hoopte het zo voor je !! maar indd een mooie cyclus en nieuwe ronde nieuwe kansen !!!
@willkindje  oohh wat fijn dat allemaal zo goed gaat !! leuk om jouw te volgend hoe het je verder afgaat !! 
Uit hoeveel dagen bestaat jullie cyclus eigenlijk en op welke dag hebben jullie meestal jullie eiersprong.. was dit bij jullie snel duidelijk en steeds hetzelfde of heel wisselend ? 
Liefs Lau 

@Lau Wing Wat fijn dat je gestart bent!! Spannende tijd ?? Ikkan je helaas niet helpen met je vraag want ik heb daar geen last van, eerlijk gezegd heb ik nergens last van? geen overgewicht, geen acne etc 
Mijn cyclus is tussen de 33/35 dagen en me eisprong tussen dag 17&19. Er lijkt eindelijk een beetje regelmaat in te komen dus dat is wel fijn, ik word standaard 16 dagen na mijn positieve ovulatietest ongesteld dus dat houd ik nu steeds aan
@Lara ik snap dat het lastig is al vriendinnen in je omgeving zwanger worden! Mijn beste vriendin vertelde toen dr tijd dat ze zwanger was en ik was super blij maar moest daarna flink huilen maar dat gevoel mag er zijn, dat staat los van het iemand gunnen.. maar fijn dat je je weer beter voelt!!
Ben wel benieuwd wanneer je je LH piek vind! Toch weer spannend.. ik denk dat ik deze maand ook clearblue ga proberen, althans eerst even kijken hoeveel ik van die ander nog heb maar volgens mij ben ik daar bijna door heen.. 
@wilkindje ik leef met je mee naar 2/7!!!?? die gevoelige tepels is alleen maar een goed teken

@lauwing ik herken het wel, ik heb sinds het slikken van de letrozol last van acne op mijn schouderbladen / rug waardoor ik geen spaghetti topje meer aan durf te doen! Ik ben allang blij dat het niet in mijn gezicht is! 

@juliato dus je menstruatie is nu dus wel doorgezet? Zeker ben ik blij voor iedereen maar in een korte periode 4 vriendinnen is best pittig, en daar kan je dan inderdaad wel even verdrietig om mogen zijn. Ik zit vandaag op cyclusdag 14 en heb mijn LH piek nog niet gevonden. Ik hoop morgen / dinsdag! Toch weer een beetje spannend hoor??

@Lara Ja het heeft helaas gister ochtend doorgezet op CD33 wel precies weer 16 dagen na positieve ovulatietest dus dat is opzich wel fijn dat daar regelmaat in zit... nieuwe ronde nieuwe kansen☺️

spannend! Ben benieuwd deze ronde voor jou.. ook de laatste met letrozol toch?

Hee meiden, het was even stil vanuit mij.  Ik zat in mn wachtweken. Helaas ben ik net ongesteld geworden. Ik voelde het al even aankomen. Ik had zo'n ontzettende buikpijn. 2 wkn terug heb ik de Ovitrelle gezet. Eerlijk gezegd... Daar heb ik behoorlijk last van gehad. Ik ben veel misselijk geweest, moe, opvliegers, voelde me vorige week zelfs 2 dagen ziekjes. Mn borsten deden mega zeer en mn tepels... pffff. Ben van het geheel nu ook best moe. Heb hoofdpijn. Morgen met het zhk bellen. Hopelijk kan ik woensdag opnieuw beginnen met een ronde spuiten. Met alles wat hier boven staat... zie ik er wel een beetje tegenop. Ik krijg nu ook een baarmoeder foto. Om te kijken of mn eileiders vrij zijn... Ik denk dat ik na deze ronde, als het mislukt, even pauze inlas. Deze ronde duurde voor mij 7 weken. 5 weken spuiten, 2 weken last van de ovitrelle. En nu ongesteld, dus dat er nog bij... dan ga ik tzt eerst even bij tanken. Thans. Zo voel ik t nu. 
Zo. Weer even lekker geklaagd. Sorry daarvoor. Ik ben even niet zo happy. Ik vindt t best pittig allemaal. 

@juliato jammer dat je menstruatie doorgekomen is, wel fijn dat je een regelmatige cyclus hebt nu. Ik begin echt zenuwachtig te raken, vorige maand had ik hem op cyclusdag 16 en daar zit ik morgen op? ik zou nog 2 rondes letrozol doen dus na deze nog 1x, mocht mijn cyclus natuurlijk goed blijven. 
@bloemtjeinknop jeetje meis, het valt je dus best wel zwaar als ik het zo hoor? Hoelang wil je een pauze inlassen? En wat zegt je vriend/man ervan? Ik hoop natuurlijk dat die pauze nooit meer hoeft te komen en dat je gewoon zwanger raakt. Het HSG onderzoek valt achteraf gezien best mee, het is van korte duur even heel pijnlijk maar je vergeet het ook weer heel snel! 

XxLara, klopt idd. Vindt t best zwaar deze ronde. T spuiten gaat echt prima. T meest vervelende daaraan is dat je elke dag een vast tijdstip moet spuiten. Ik had 18.00uur genomen. Rond die tijd begin ik meestal aan het eten. Dus dan kan t er mooi voor. Maar je bent wel wat gebonden. Maar ik denk eraan om dan een maand even op adem te komen. Ik merk het toch wel aan mn lichaam, al die hormonen. Vele zkh bezoeken. Maar misschien valt de komende ronde me minder zwaar. Ik start (hoop dat ik mag starten) nu met hogere eenheden dan de eerste ronde. 125 IE ben ik mee gestopt, daarmee had ik uiteindelijk 1 eitje. Dan starten ze 25 IE lager de komende ronde zodat je niet over gestimuleerd raakt. Maar doordat ik hoger start dan eerst hopen ze die cyclus korter te maken. Net als met letrozol is t zoeken naar wat voor je aanslaat. Misschien omdat t geheel dan korter duurt dan 7 weken, is t (hopelijk) wat minder pittig. Mijn vriend vindt t prima. Hij wil graag dat ik me goed voel. En mijn keus respecteert hij op alle fronten. Als ik zeg, tis genoeg, vindt hij het ook goed. Maar.... ik ben nog niet klaar voorlopig hoor. Hopelijk geeft een nacht slaap me weer wat extra moed. En minder hoofdpijn?.
Fijn om te horen dat die baarmoeder foto meeviel. Waar valt de pijn mee te vergelijken? Heftige menstruatie pijn? Heb je er daarna nog lang hinder van? Ook qua troep wat dan weer eruit loopt....?

Terug
Bovenaan