PCOS, Letrozol

Hoi allemaal!  Ik heb er weer een week overheen laten gaan. Oeps! Vanavond hebben we de pretecho. Ik heb er echt zin in! Ben zo benieuwd. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte. Ik ben nu in de sweet spot van de zwangerschap. Bijna geen kwaaltjes meer en af en toe voel ik heel zachtjes een schopje. Heerlijk ?. Mijn buikje wil nog niet echt doorgroeien. Dus ik zie er nog niet heel zwanger uit. Eigenlijk lijk ik vooral voller dan normaal ?. Ik kan me nog herinneren dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook pas na week 20 echt een zwanger buikje kreeg, dus ik moet nog even geduld hebben, ben ik bang. 
@Lara, wat goed dat je ovulatietest nu weer op CD16 positief was. Eindelijk regelmaat! Kan heel goed kloppen hoor dat je 's ochtends nog negatief getest had en 's avonds wel positief. Je LH piek begint natuurlijk niet altijd keurig om 7 uur 's ochtends. Ik heb ook weleens gelezen dat het bij ovulatietesten zo is dat je beter 's  middags of 's avonds kan testen omdat er dan meer hormoon in je urine opgebouwd is. Precies andersom dan bij zwangerschapstesten zegmaar. Je weet nu iig dat je NOD weer over ong. 16 dagen is. Ik ga weer aan je denken en voor je duimen ??.
@JuliaTo, wat jammer dat je ongesteld geworden bent ?. Ook echt vervelend dat de de rondes voor je gevoel zoveel langzamer gaan. Ik weet wat je bedoelt. De tijd gaat nu voor mijn gevoel juist bijna te snel. 
Ik heb heel vroeg al op m'n werk verteld dat ik zwanger ben. Vlak na de eerste goede echo in week 7. Ik was zo misselijk en moe. Dan is het moeilijk om te verbergen zegmaar. 
Ik heb nog 3 CB ovulatietesten over. Zou ze graag naar je opsturen. Dus had al zitten bedenken hoe we dat moeten doen. Als je deze post gelezen hebt, laat dan even een post achter als je nog geïnteresseerd bent. Dan zet ik in een antwoord op die post mijn telefoonnr. als je dan een smsje stuurt, verwijder ik meteen daarna mijn nr. weer van het forum. Ik zal het forum dan nu wel goed in de gaten houden ?.
@Bloemetje, jeetje wat enorm balen zeg dat je ongesteld geworden bent ?. Ook dat je je zo slecht gevoeld hebt door de Ovitrelle. Jouw traject lijkt me zo intensief. Ik snap ook heel goed dat je als deze ronde niet lukt miss even een pauze in wilt lassen. Dat is waarschijnlijk ook heel goed voor je. Even een maand ontspannen tussendoor. Wel heel fijn dat je vriend zo achter je staat. Veel succes met komende afspraken. Ik hoop heel erg dat het helpt ??. 
@Lau Wing, Fijn dat je begonnen bent. Ik heb zelf geen acne gehad door de Letrozol. Mijn huid was juist rustiger. Doordat er een regelmatigere cyclus ontstond, denk ik. 
@Wilkindje, ik ben ook echt met je mee aan het aftellen tot 2-7. Nog een week. Ik stuur zoveel mogelijk goede gedachten jouw kant op en ga natuurlijk keihard duimen ???.

Hoi meiden,
@lara kijk je er tegenop dat je overgaat op injecties of valt het mee omdat je er op deze manier eigenlijk een beetje naar toe bent geleefd?? Hoop nog steeds dat dit jou ronde wordt natuurlijk!!?
@Lilo wat ontzettend spannend! Ik ben zo benieuwd?? en fijn dat je je zo goed voelt nu! Heerlijk van genieten want zoals je zelf al schreef de tijd vliegt aan je voorbij! De schopjes voelen als geluksmomentjes van de dag, zoals ik me dat herinner?
Ah wat super lief! Als je dat niet erg vind graag en anders bestel ik ze gewoon zelf hoor ook geen probleem 
Nou hier nog even wat informatie vanuit mij wat ik vandaag kreeg te horen en moet gaan verwerken ? maar ik moet dus per direct stoppen met clomid ? en dat voelt zo ontzettend kut! Zeker omdat ik eindelijk mooie cyclussen had..... Ik moet dus stoppen omdat ik last heb van gezichtsverlies, heel wazig zien en het schommelt heeeeel erg. Met mijn rechter ook zie ik met de sterkste bril op nog maar voor 85% en dat is zorgwekkend.. eerst dacht ik hoort er misschien bij, maar het wordt dus steeds erger waardoor ze besloten hebben de behandeling met clomid te stoppen.. nu heb ik dus ook de bijwerkingen van letrozol opgezocht en daar staat het ook in dus ik denk niet dat ze dat gaan voor schrijven?
Nu heb ik 7 augustus pas een afspraak om de opties te bespreken voor een alternatieve behandeling en mijn hoofd draait overuren wat dat dan zou kunnen zijn maar ik ben bang dat het ook injecties worden en mijn hoofd is nog niet zo ver dat ik denk, prima we gaan er voor.. ik denk dat ik dan ook even een pauze in wil lassen om alles even los te laten en er naartoe kan leven.. 
Kortom ik heb echt even een shit dag! Weet niet zo goed wat k moet voelen, klote dat het moet stoppen terwijl het goed gaat, maar je ogen zijn natuurlijk ook super belangrijk dus daarvoor weer beter dat ze dit zo snel besloten hebben andere kant voelt het weer alsof je wens voor een 2e onhold gezet wordt... gelukkig mag ik deze ronde nog afmaken.. moet nog 2 dagen clomid slikken dus dan maar extra duimen draaien dat ik een engeltje op me schouders heb zitten ?

Hi allemaal! Mag ik mij hier ook melden? ik heb pcos en ben nu 2 rondes bezig met letrozol 2,5 en 5mg slaan bij mij beide niet aan helaas. Volgende ronde gaan we ophogen naar 7,5mg... hebben er hier meer ervaring dat 2,5 en 5 mg niet aansloegen? Ik heb mijn hele situatie uitgeschreven op de insta pagina: vol.liefde , voor de wie het leuk vindt om te lezen :) 

[quote quote=10335240]Hoi meiden, @lara kijk je er tegenop dat je overgaat op injecties of valt het mee omdat je er op deze manier eigenlijk een beetje naar toe bent geleefd?? Hoop nog steeds dat dit jou ronde wordt natuurlijk!!? @Lilo wat ontzettend spannend! Ik ben zo benieuwd?? en fijn dat je je zo goed voelt nu! Heerlijk van genieten want zoals je zelf al schreef de tijd vliegt aan je voorbij! De schopjes voelen als geluksmomentjes van de dag, zoals ik me dat herinner? Ah wat super lief! Als je dat niet erg vind graag en anders bestel ik ze gewoon zelf hoor ook geen probleem Nou hier nog even wat informatie vanuit mij wat ik vandaag kreeg te horen en moet gaan verwerken ? maar ik moet dus per direct stoppen met clomid ? en dat voelt zo ontzettend kut! Zeker omdat ik eindelijk mooie cyclussen had….. Ik moet dus stoppen omdat ik last heb van gezichtsverlies, heel wazig zien en het schommelt heeeeel erg. Met mijn rechter ook zie ik met de sterkste bril op nog maar voor 85% en dat is zorgwekkend.. eerst dacht ik hoort er misschien bij, maar het wordt dus steeds erger waardoor ze besloten hebben de behandeling met clomid te stoppen.. nu heb ik dus ook de bijwerkingen van letrozol opgezocht en daar staat het ook in dus ik denk niet dat ze dat gaan voor schrijven? Nu heb ik 7 augustus pas een afspraak om de opties te bespreken voor een alternatieve behandeling en mijn hoofd draait overuren wat dat dan zou kunnen zijn maar ik ben bang dat het ook injecties worden en mijn hoofd is nog niet zo ver dat ik denk, prima we gaan er voor.. ik denk dat ik dan ook even een pauze in wil lassen om alles even los te laten en er naartoe kan leven.. Kortom ik heb echt even een shit dag! Weet niet zo goed wat k moet voelen, klote dat het moet stoppen terwijl het goed gaat, maar je ogen zijn natuurlijk ook super belangrijk dus daarvoor weer beter dat ze dit zo snel besloten hebben andere kant voelt het weer alsof je wens voor een 2e onhold gezet wordt… gelukkig mag ik deze ronde nog afmaken.. moet nog 2 dagen clomid slikken dus dan maar extra duimen draaien dat ik een engeltje op me schouders heb zitten ?[/quote] Oei! Dat is schrikken zeg. Komt je zicht wel weer terug zodra je gestopt bent met de Clomid? Echt naar dat het lot dan ineens die beslissing voor je maakt. Ik kan me voorstellen dat je nog helemaal niet dacht aan een ander traject. Ik hoop dan ook heel hard voor je dat dit je rond is! Iig fijn dat je em af mag maken. 

De echo van vanavond was heel fijn. Echt de moeite waard om te doen. Zeker met onze zoon erbij. Hij vond het maar wat interessant en ook heel grappig. We weten nu dat hij een broertje krijgt! ???. Zo'n mooie ervaring en het leukste is dat alle beelden zijn vastgelegd in een filmpje waarin je ook onze stemmen hoort. Dus dat is natuurlijk helemaal geweldig om later nog een keer te kijken en om aan opa en oma te laten zien. 

@juliato aan de ene kant wel aan de andere kant niet. Het is natuurlijk zo dat ik eindelijk regelmaat heb met Letrozol en ik bang ben dat het met injecties weer zoekende word en het weer even duurt voor ze op de juiste dosering zitten. Aan de andere kant, heb ik echt wel het meest mogelijke uit Letrozol gehaald voor me gevoel, ik dacht toen ik startte weer na de HSG nog 1 Max 2 rondes maar ga toch voor nog 1 laatste ronde wat dus totaal uiteindelijk de Max 2 rondes is geworden.
Maar jeetje meis, wat heftig zeg! Had je hier ineens last van dan? Het is goed dat je je ronde nog af mag maken, voor je het weer is het 7 augustus aangezien je NOD pas eind juli ongeveer gaat zijn? Sta je er wel voor open om een ander behandeltraject te ondergaan? Wat ik vooral hoor / lees is dat Clomid kwa bijwerkingen echt wel een stuk heftiger is dan Letrozol. Misschien kan je dit eens overleggen met je gynaecoloog? Wie weet is dat wel de oplossing voor je. Ik vind het echt zo ontzettend naar voor je! ? We gaan gewoon kei hard duimen dat dit onze ronde word! 

@lilo van harte gefeliciteerd! ? Wat leuk een jongetje erbij! Super leuk ook voor je zoontje dat hij bij de echo erbij was.  Wat betreft je buik lijkt me dat eerlijk gezegd alleen maar prettig als je niet zo extreem word haha. Maar jeetje wat gaat de tijd snel zeg als we naar jou zwangerschap kijken! 

@volliefde welkom! Ik gebruik 7,5 mg letrozol. 2,5mg heeft bij mij ook nooit niks gedaan, 5 mg een aantal maanden en nu op 7,5mg zit er regelmaat in. Hopelijk gaat het voor je aanslaan en anders is de optie een LEO-operatie denk ik? Of is dit nog niets besproken met je gynaecoloog 

Goedemorgen allemaal, ik heb een tijdje niks van mij laten horen omdat ik begin dit jaar een miskraam heb gehad en we alweer op poging 4 zitten met letrozol, de eerste 3 maanden een echo gehad de allerlaatste keer bij 7,5 mg letrozol was het eitje gegroeid tot 25 mm en een week later bloed prikken en ook een eisprong gehad was uit de waardes gekomen.
Deze maand geen echo gehad ook omdat de gynaecoloog vertelde dat de kans op zwangerschap dan iets verminderd word. Dus deze maand voor de eerste keer geen echo gehad, gisteren een clearblue ovulatietest gedaan en hij gaf een smiley aan zo fijn!
We hebben het maandag, woensdag en gisteren gezellig gemaakt.
Zouden jullie het dan vanavond ook nog gezellif maken? Ik hoor graag van jullie.https://www.mupload.nl/img/npp9q5x1a.jpg

Terug
Bovenaan