PCOS, Letrozol

Hee meiden 
Nou ik zit in de wacht om te kunnen starten met letrozol echter ben ik nu 5 dagen na het stoppen van provera en er gebeurd gewoon niks ? hoelang duurde dit bij jullie voordat dit opgang kwam?
en bij wie had 2,5mg letrozol wel effect ik lees bijna alleen maar berichten over dat het opgehoogd moest worden naar 5 dan wel 7,5mg.. Ben zo benieuwd naar mijn hopelijk eerste cycles en vindt zo spannend en nu wordt ik niet ongesteld (ontrekkingsbloeiding)
Hoe is het verder met jullie en hoever zijn jullie in jullie cycles?

@cecile spannend zeg naar 7,5mg hoop. Dat het deze ronde ga werken ? maar als clomid zo goed voor je gewerkt heeft mogelijk dat je dat ook nog mag proberen? Of was er bewuste keuze voor letrozol?
@xxlara wat fijn dat je er nu zo rlxt inzit!! En succes met je instructies voor het spuiten kijk je er tegen op of niet zo angstig voor het prikken? Maar hopelijk is het niet meer nodig en is deze ronde raak ?
@lilo wat leuk ? en wat lijkt me dat geweldig om mee te maken!! Geniet er maar van komende tijd!! 
Liefs 

@lauwing met mijn kuur Provera werd ik toen naar een dag of 8 echt heel heftig ongesteld. Dus bereid je vast voor, het zal echt wel komen. Bij mij sloeg 2,5 mg inderdaad niet aan maar andere meiden zijn er weer zwanger mee geworden. Is het nu zo dat je tijdens je cyclus nog echo's krijg? Of bloed moet prikken? 
Ik ben voor nu nog niet echt zenuwachtig voor het spuiten, op het moment dat het zover is denk ik dat dit wel zal veranderen. 

@wilkindje jij ook succes aanstaande vrijdag! Hoe gaat het met je? ☘️ 

@Xxlara

Dankjewel voor het welkom heten.
Ze hebben de overstap gemaakt omdat ik best nog wel wat last had van bijwerkingen zoals opvliegers, flitsen voor de ogen, neerslachtige gevoeld etc..
Ik hoop dat het een heel stuk minder is kwa bijwerkingen, zoniet nemen we dat maar voor lief ?

@lau wing

Ik vind het heel spannend! Ook omdat ik het niet ken..
Clomid deed voor mij erg weinig.
Eerste ronde met 50mg zat er helemaal geen eitje.
2 en 3e ronde met 100 mg zaten er 1 eitje.
4 ronde met 100 mg is er helemaal geen eisprong geweest. Deze ronde was zonder echo’s ivm Corona maatregelen. Zelf bijgehouden met ovulatie testen. Hier kon ik niks mee vinden. Op dag 33 bloed laten prikken.  Ik had behoorlijk wat bijwerkingen en clomid deed weinig vandaar de overstap.

Hier nog aan het wachten op de ongesteldheid. Zondag laatste tablet duphaston gehad.
Hoop dat het er snel aan zit te komen zodat we verder kunnen..

Hey meiden,
Vanmiddag m'n HSG onderzoek gehad.  Mijn hemel. Ik vond het verschrikkelijk.  Wat ontzettend naar is dat. Pijnlijk. Niet fijn. De uitslag was gelukkig goed. Mn eileiders zijn keurig open.  Het zag er goed uit volgens de gynaecoloog. Gelukkig... lig nu even op bed. Heb last van m'n buik.  Even bijkomen van alles.
Xxlara.. vast spannend het gesprek over injecties.  Maar echt meis. Dat komt goed. Het prikken valt mee. Voor nu succes met afwachten. 
Aan de nieuwe meiden, welkom! Ik reageer later even wat uitgebreider:).

@bloemetjeinknop fijn dat het er goed uit zag, het is inderdaad geen fijn onderzoek. Ik had ook de rest van de dag een beetje last van mijn buik, dit was gelukkig de volgende week weer over. Ja spannend maar ook het spuiten komt wel weer goed mocht dit nodig zijn, enige waar ik tegenop zie is zoeken naar de juiste hoeveelheid. Hoeveel x per dag moet je jezelf eigenlijk injecteren? Lijkt me ook een gedoe als je een dagje weg bent ofzo. 

XxLara. Ik heb ook wel last van mn buik ja. En t voelt wat vettig aan daar beneden?.. dat zal die vloeistof wel zijn. Hopelijk is dat ook gauw minder.
Je moet 1x per dag tussen 16.00 en 20.00 uur spuiten. Thans, die tijd geven ze bij mij aan. Zelf heb ik nu 18.30 uur aangehouden. Elke dag, zelfde tijd. Ik moet altijd 's ochtends voor een echo. Mocht t aangepast moeten worden kan dat gelijk diezelfde dag nog veranderd worden. T was bij mij ook ff zoeken. Ben begonnen op 50 eenheden en geëindigd op 125 eenheden. De 2e ronde nu,  ben ik begonnen op 100 eenheden. Hopelijk heb ik nu sneller een mooi eitje. Vindt t zelf ook wel lastig met een dagje weg. T kan wel.. maar zoals afgelopen week dan zou ik een koeltasje mee moeten nemen. Want t mag niet boven de 25 graden uitkomen, geloof ik.  Dat vindt ik dan zo'n gedoe dat ik liever thuis blijf. Of ik regel t zo dat we thuis zijn en ervoor of erna weggaan. 

Hi meiden,
welkom iedereen die nieuw is en succes met het traject! Fijn om je bij ons aan te sluiten en je gevoel en ervaring te delen?
ik was even stil omdat ik weer alles probeer los te laten en er eerlijk gezegd ook even niet mee bezig ben.. komt denk ik dat ze weer een ander traject willen starten dat ik vooral daar over in zit.. 
heb zojuist besloten dat ik na deze ronde gewoon nog een ronde clomid 100mg doe want vind het anders weer zo een verloren tijd en we zijn alweer ruim een half jaar onderweg dus vind het allemaal wel best.. ogen zijn nog niet zooo slecht dat het schokkend is, alleen het schommelt heel erg waardoor k geen bril of lenzen kan dragen want het veranderd echt per dag.. en zolang het is zoals nu neem ik het gewoon voor lief :) wil eerst horen wat hun volgende stap is voordat ik hier mee stop want k heb eindelijk mooie cyclussen dus ja... 
@Lara verder gaat het goed hoor, ik maak me er niet teveel zorgen meer om en geef het allemaal gewoon de tijd.. het is ook niet erg als het wat langer zou duren.. het komt vast een keer! Daar ben ik van overtuigd ? fijn dat je zelf heel chill bent over het prikken, je leeft er ook al een tijdje naar toe dus dat scheelt al denk ik... je gaat het wachtbankje weer op dus, succes! Ik ga weer heel hard voor je duimen?
vandaag CD 12 geloof ik dus ik ga vanaf morgen met die goedkope ovulatie testen aan de gang en zodra ik het twijfelachtige streepje zie test ik ook met clearblue ☺️ Ben benieuwd of het weer zo een mooie cyclus wordt maar ik hou jullie uiteraard op de hoogte 
@bloemetjeinknop waar zit jij in je cyclus? 

@cecile, hier 2 maal geen eisprong gehad met letrozol 2,5 mg en 5mg (niet eens een groeiend eitje). Ik ben nu aan de provera kuur van 5 dagen. Meestal vanaf dag 1 dat ik daarmee start 1 week later menstruatie, best heftig. Je leest inderdaad vaker wel dat 2,5 en 5mg aanslaat dan niet dus ik vind het ook erg spannend om aan de 7,5mg te beginnen deze ronde, Bang dat het weer niks doet denk ik. hebben daar meerdere ervaring mee hier?   

Terug
Bovenaan