PCOS, Letrozol

@XxLara, hopelijk kun je het de komende week even uit je hoofd zetten! Ik duim voor je dat er donderdag geen menstruatie komt :) 
@bloemetjeinknop, zou fijn zijn als er maandag wat op de echo te zien is! Dat scheelt een paar weken spuiten. 5 weken is wel echt veel, ik hoop dat het de komende cycli wat sneller gaat (of dat dit de laatste cyclus is dat het nodig is!)
De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik mag stoppen met de provera als de menstruatie al eerder komt. Maar in de eerste ronde kwam dat ook pas 4 dagen na het stoppen (dag 11). Dus ik verwacht dat ik gewoon alle tabletjes door moet slikken. En ach, die 3 extra dagen zijn ook geen ramp. 
Ik wilde eigenlijk vragen of ik deze ronde wel iets van controle zou mogen krijgen maar ik heb de gynaecoloog niet zelf gesproken, dus ik heb het niet kunnen vragen. Ik heb overigens wel meer vertrouwen in de 5mg, dus ik probeer er nu vanuit te gaan dat ik eindelijk een positieve ovulatietest ga zien. En zo niet, dan kan ik altijd nog om een bloedtest vragen idd. 

Fijn weekend allemaal!

Hee Meiden
Nou mijn menstruatie bleef na 8 dagen nog steeds uit.. misschien teveel info maar ik had wel wat bruine afscheiding op dag 5 en dag erna minimaal en daarna weer helemaal niks...... bij laatste echo dat pcos was geconstateerd had ik ook niet meer dan 4mm bmsv maar je verwacht toch wel iets.. ?
Ik heb uiteindelijk gebeld met de gyn omdat ik echt niet wist of ik nog langer moest wachten.. nadat hun met elkaar hebben overlegd ben ik gister gestart met de letrozol.
Zit me alleen niet helemaal lekker dat er niks gebeurde geen menstruatie zeg maar en was wat misselijk en best moe.. dus heb voordat ik starte met letrozol nog zwangerschapstest gedaan al kon ik me dat absoluut niet voorstellen maar snapte ook niet dat er niks gebeurde dus dat geeft me niet echt een geruststellend gevoel over de eerste ronde... heeft een van jullie dit ook meegemaakt dat menstruatie niet op gang kwam en je toch mocht starten met letrozol ?
@XXLara ik heb inderdaad controle met een echo de eerste staat nu op 13 juli (cd13) gepland ik ben benieuwd.. ze stoppen met de echo als de letrozol aanslaat dan krijg ik het voor meerdere maanden mee en moet ik het zelf bij gaan houden met testen en temperaturen.. 
als niet aanslaat en opgehoogd moet worden naar 5mg dan krijg ik weer een echo tot het werkt.... En het bloedprikken weet ik niet.. dat ga ik eens na vragen de 13e (dat is om te weten of je eitje gesprongen is of?)
Ik hoop dat deze ronde raak is bij jouw over een paar dagen is je NOD toch ? ik duim voor je !! 
@cecil ik hoop dat dit beter voor je ga werken dan de Clomid.. Hoop dat jouw mesntruatie wel of snel opgang kom zodat je kan starten ! ga voor je duimen :)
@Bloemetjeinknop wat fijn om te horen dat de uitslag goed was Maar wat naar dat het zo pijnlijk was.. Ik hoop dat deze ronde snel een mooi eitje groeit !
@Juliato wat heftig die sympthomen ik hoop dat je al een positieve ovulatie test in handen heb gehad en dat dit jouw ronde gaat worden !!
@Wilkindje wat fijn om te horen dat de eerste echo helemaal goed was!! Ik hoop dat je je angst beetje bij beetje los kan laten en kan genieten van je zwangerschap maar snap de angst helemaal!!
@lilo1988 wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat ! Wat lijkt het me bijzonder dat je af en toe een schopje kan voelen! geniet er maar van !! en op naar de 20 weken echo :)
@Nientje Wat fijn om te lezen dat je al een zoontje heb dankzij Letrozol hopelijk gaat dit deze keer ook goed voor je werken ! 
@rshaa wat vervelend dat ze je bij de eerste ronde al soort van aan je lot overlaten.. hopelijk ga je bij de volgende ronde met de test je eiersprong vinden.. en anders vragen of ze dit keer misschien een echo willen doen misschien even achterna bellen ? ik heb ook al meerdere keren gebeld en elke keer netjes geholpen met mijn hulpvragen enz. hopelijk doen ze dat bij jouw ook!

Liefs Lau

@ Xxlara dankjewel. Ja geef nu nog borstvoeding. 1 keer een cyclus van 97 dagen en zit nu alweer op dag 50. dusja ligt het aan de borstvoeding of aan de pcos. Borstvoeding mag niet met letrozol? 
misschien toch borstvoeding af gaan bouwen. Eerst contact met het ziekenhuis of eerst afbouwen 

@lauwing ik herken je verhaal, ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Toen ik een kuur Provera kreeg om mijn menstruatie op te wekken toen bleef dit ook maar duren en had toen ook na +/- 8 dagen gebeld met het ziekenhuis en ze zeiden toen ook tegen mij start maar gewoon met de Letrozol want je menstruatie gaat niet meer komen. Ik had hier geen prettig gevoel bij en dacht ik wacht het nog gewoon een paar dagen af want in de bijsluiter stond geloof ik dat het tot 10 dagen kon duren, ik weet het niet meer precies. Ik ben toen echt een dag na het telefoontje immer de gynaecoloog ongesteld geworden. Het was overigens niet mijn eigen gynaecoloog toen. Volgende week donderdag is mijn NOD.

@Lauwing, ik heb dat dit jaar ook nog gehad! Mijn bms was 4.5mm. Dus ze dachten dat er zonder Provera wel een menstruatie zou komen. Niet gebeurd. Toen toch provera gekregen. En t was idd wat bruine afscheiding. Volgende dag ook iets. En klaar was t. Heeft niet doorgezet, niets. Toen hebben ze een uitgangsecho gemaakt en dat zag er goed uit.  Bms mooi dun en toen mocht ik ook gewoon starten. Dus bij mij wel die extra echo.. maar wel een gelijke situatie. Dus denk dat t wel goed zit hoor!

Ik heb ook letrozol gebruikt voor mijn onregelmatige menstruaties (was tussen de 40-60dagen), nadat we al 2jaar zwanger probeerden te worden... De 1e maand was mijn cyclus al gelijk 31 dagen en de 2r maand heb ik op dag 29 een positieve test gehad. Hoop dat het bij jullie ook voorspoedig zal lukken♥️

Hoi allemaal,
Welkom alle nieuwe dames! Fijn dat jullie hier jullie verhaal kwijt kunnen! Toch altijd fijn om elkaars verhalen te horen en daar steun uit te krijgen!
@wilkindje Wat een super goed nieuws dat de echo goed was!! 
Vandaag zit ik op CD39 en heb nog geen menstruatie gehad en test blijft ook negatief.. afgelopen donderdag en vrijdag wel klein beetje bruine afscheiding gehad, maar helemaal geen bloed, nu ook nog steeds niet! Vrijdag met de gyn gebeld, omdat ik moest bellen als je cyclus boven de 35 dagen was en moest het weekend nog afwachten! Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken? CD21 had ik een positieve ovulatietest. Morgen mag ik weer terugbellen naar de gyn! 

@sil wat zenuwslopend voor je zeg! Je had toch al wel ongesteld moeten zijn als je op CD21 een positieve ovulatietest hebt gehad. Ben heel benieuwd wat je gynaecoloog ervan zegt morgen, laat je het ons weten? Ik hoop natuurlijk dat je een positieve test zal krijgen.  ☘️ 

Terug
Bovenaan