PCOS, Letrozol

Hey meiden,
ik zal weer eens iets laten weten ☺️ Ik heb vandaag mijn officiële eerste echo gehad ☺️ Vrijdag verloor ik een adertje bloed en met mijn 2 miskramen hiervoor was ik dus meteen in paniek.. zaterdag kon ik voor een echo bij de verloskundige gelukkig, en alles was goed! Ik werd zelfs nog 1a2 dagen vooruit gezet ? vandaag dan weer echo gehad en was gister echt heel erg bang en verdrietig dat het weer mis zou zijn maar nee alles goed en nogsteeds 1a2 dagen vooruit.. voor nu houd ik mijn berekening aan 7+1 maar lijkt er dus op dat de 12 weken iets sneller bereikt zullen worden nog ? moet er echt even aan wennen dat het eens goed is, geloof het gewoon niet.. heb ook alles goed bekeken en gevraagd of er echt nergens bloed zat en of het hartje wel goed klopte niet te traag ofzo maar alles is gewoon goed.. (sorry voor de gene die nieuw zijn maar ik heb dus in december een miskraam gehad en was toe na 4 weken weer zwanger en dit werd een miskraam in april en ben nu dus weer zwanger daar zaten 6 weken tussen dus ik ben best panisch geloof ik ?)  wens jullie allemaal heel veel succes verder en ik blijf hier gewoon meelezen en duimen hoor meiden! ??

Hoi meiden,

allereerst: gefeliciteerd @Wilkindje! Ik hoop zo erg dat het goed blijft gaan deze keer. Maar dit bericht klinkt al erg positief!
En @JuliaTo, wat heftig die bijwerkingen! Lijkt me enorm schrikken.
Ik heb even niets meer laten horen want ik was heel gefrustreerd deze ronde. Dit was pas mijn 1e ronde dus dat belooft veel goeds ?
Mijn ziekenhuis doet geen echo's voor follikelmeting, dus ik moet zelf temeraturen en testen. Ik kwam helaas niet verder dan een knipperende smiley en ook temperatuur steeg niet. Maar ik moest uiteindelijk tot vandaag (CD 43) wachten tot ik mocht starten met een nieuwe ronde provera. Dat is opzich geen ramp, maar al het wachten tussendoor ga f me veel onzekerheid. Op CD 21 belde ik dat er geen eisprong was, maar ik moest toch nog een week wachten 'want je weet het nooit', waardoor ik weer een week langer hoopvol was. Daarna 2 weken moeten wachten op natuurlijke menstruatie en daarna nog een test moeten doen 'want wie weet'. Dat maakte dat mijn gedachten continue heen en weer gingen ("geen temp. stijging dus heb geen eisprong gehad", "ja maar misschien ben ik wel een uitzondering, ik moet niet voor niets eek zwangerschapstest doen van het zkh", enz.)
Maar goed, ik mag vanaf vandaag weer verder :)
Deze keer 10 ipv 7 tabletten provera (geen idee waarom, stond zo klaar bij de apotheek..). En dan gaan we naar de 5mg letrozol. Hopelijk doet dat meer bij mij en ik hoop vooral ook dat het vanaf nu wat sneller zal gaan allemaal (menstruatie zal waarschijnlijk pas rond cyclusdag 53 starten). Ik snap dat ik in dit traject heel veel zal moeten wachten hoor. Maar ik blijf denk ik zo onrustig tot ik 1 keer een echte eisprong gehad heb. Of in ieder geval wat meer duidelijkheid krijg.
(Het helpt ook niet dat ik gestopt ben met mijn adhd medicatie om zwanger te worden, mijn gedachten gaan dus nu sowieso alle kanten op).

@Wilkindje, ik ben echt heel blij voor je! Wat een goed nieuws ?❤️ Mijn gyn zei bij mijn vitaliteitsecho (ook rond 7 weken) dat als de grootte van het vruchtje en de hartslag er goed uitzien je kans op een gezonde zwangerschap meteen zo'n 95% is. Dus hopelijk kun je in de loop van de komende weken je angst stukje bij beetje loslaten en er dan van genieten. Dat heb je zo verdiend na alle stress en verdriet. Heb je kwaaltjes? En mag jij nu verder bij je verloskundige blijven? Ik vind het echt zo fijn voor je ?!
@Lara, ben echt zo nieuwsgierig wat deze ronde jou brengt. Zit je echt op het wachtbankje of kan je het nog steeds best wel goed loslaten? Wel echt fijn dat je verder niet heel angstig bent voor het prikken enzo. Ik hoop natuurlijk nog steeds voor je dat het uiteindelijk niet nodig is, maar snap wel dat je jezelf er wel op aan het voorbereiden bent. Wanneer is je NOD ook alweer deze ronde? 
@Juliato, ik snap je heel goed hoor dat je eraan denkt om gewoon nog een ronde met Clomid te doen, maar krijg je dan niet straks onwijs op je donder van je gyn? Hopelijk heb je ergens de komende week iig weer een mooie eisprong. Dat wordt weer goed gezellig maken de komende tijd. Ik hoop dat je wat hebt aan de Clearblue testen ?.
@Bloemetje, oef! Dat onderzoek lijkt mij ook zo pijnlijk. Uiteindelijk wel goed dat je het nu gehad hebt en dat de uitslag iig goed was. Geeft toch weer een beetje een goed gevoel denk ik. Ben je in de tussentijd wel alweer begonnen met de injecties en echo's of moest je daar even mee wachten? Ik hoop dat je nu sneller op de goede dosering en dus een eisprong zit.
Welkom voor de nieuwe dames! Jullie zitten hier echt goed qua steun en ervaringen uitwisselen met elkaar. Ik ben zelf niet zo heel actief meer met meepraten omdat ik inmiddels 18 weken zwanger ben. Maar ik vind het dus wel heel fijn om mee te lezen en ik hoop natuurlijk ook op steeds meer goed nieuws hier. Veel succes met jullie trajecten!
Zelf heb ik niet zoveel te melden. Alles gaat goed en ben weer met smart aan het wachten op de 20 weken echo. Die is natuurlijk ook spannend, maar bij de pretecho had de echoscopiste al van alles nagekeken en opgemeten. Alles zag er heel goed uit dus daardoor maak ik me niet heel druk. Ik voel nu steeds vaker een schopje. Dat is zo fijn. Ik wens voor jullie allemaal dat jullie dat ook snel (weer) mee mogen maken ??.
Veel liefs! 

@Juliato. Hopelijk pakt de clomid alsnog goed uit en hoef je niet na te denken over een ander traject. Kan me voorstellen dat je het als verloren tijd voelt als je weer zolang moet wachten. Doen wat goed voelt! Ik zit nu op cd10:)
@volliefde, ik heb enkel de ervaring dat 2.5 mg letrozol niets deed. En met 5mg had ik 3 eitjes. Teveel dus. En daartussenin, tussen 2,5 en 5 mg had ik weer niets. (Ik moest toen 5 dagen 2-1-2-1-2 tabletjes nemen) Dus misschien dat die 7.5 mg wel gewoon waf brengt.. succes?.
@Wilkindje, wat vervelend dat je zo in de stress hebt gezeten! Ik kan me je paniek wel voorstellen hoor!! Gelukkig was alles toch goed! Hopelijk heb je er gauw wat meer vertrouwen in en kun je echt gaan genieten van je zwangerschap!❤
@Rshaa, jammer dat jouw zkh geen echo's doet! En dat je zelf moet temperaturen en testen. Lijkt me ook wel lastig. En al dat wachten... herkenbaar. Mijn gedachten gaan dan ook alle kanten uit. Van hoop, naar geen hoop, of, zou t dan toch, nee toch niet. Heel vervelend idd! Bij de provera kreeg ik steeds 5 tabletjes en als ik dan ongesteld werd tijdens de provera mocht ik ermee stoppen. Is dat bij jou ook zo? Misschien hoef je die 10 niet allemaal te nemen dan.. heel veel succes iig!
Zoals gezegd ik zit op cd 10 nu.  Vanochtend m'n eerste echo gehad..  nog niets gegroeid. Maar dat had ik eigenlijk ook niet verwacht. Maandag weer terug. En doorspuiten met 100 IE. Hopelijk gaat de olie (die ze gisteren bij het HSG onderzoek hebben gebruikt) zn positieve uitwerking hebben?. Heb er opzich wel goede verhalen over gelezen op internet. Dus wie weet... je moet hoopvol blijven, toch??. 

@lilo.. mijn berichtje was zo lang dat ik die van jou pas na het posten zag, hihi! Ben idd gewoon weer begonnen met spuiten. Dat mocht va cd 3 weer. Dus ben nu weer een ruime week onderweg. Hopelijk gauw weer een eitje idd! En niet weer 5 weken spuiten... we gaan het zien ?. 
Wat fijn dat alles goed gaat met jou en de kleine! Wat bijzonder ook dat je al schopjes voelt?. Lekker van genieten meis!!?

Hallo meiden.
na een jaar proberen, een erg onregelmatige cyclus is er in 2018 pcos geconstateerd. 
Toen gestart met 2,5 mg letrozol. Helaas was dat niet voldoende. Toen naar 5 mg gegaan. Toen zwanger geraakt en nu een zoontje van 11 maanden. 
wens voor een 2e kindje. Nu nog maar 2 keer ongesteld geworden. 
bellen naar het ziekenhuis. Zal denk ik wel weer letrozol nodig hebben. 

nientje 

@juliato durf je dat wel aan nog een ronde Clomid? En wat zegt je gynaecoloog ervan? Is het dan niet beter om over te stappen op injecties? Dat is natuurlijk ook niet alles maar goed je ogen zijn wel heel belangrijk natuurlijk! Het is wat hè! Niet leuk voor je dat je nu een mooie cyclus hebt en dit roet in het eten gooit.
@wilkindje gefeliciteerd! Wat een goed nieuws! Hopelijk kan je over een tijdje wat meer genieten van je zwangerschap als de prille periode echt voorbij is.?
@lilo ik kan het gelukkkg deze ronde heel goed loslaten en zit totaal niet op het wachtbankje, ik zit vandaag op CD26 en mijn NOD zal volgende week donderdag zijn. Wat fijn dat je de schopjes al begint te voelen. ?
@bloemetjeinknop hopelijk groeit er deze x iets sneller een eitje en hoef je niet weer zolang te spuiten! Ik ga voor je duimen! 
@Nientje welkom! Fijn dat je al een zoontje hebt mogen krijgen door het gebruik van Letrozol. Hopelijk gaat jullie wens nog een x in vervulling! 

@rshaa, wat vervelend dat het ziekenhuis zo met je omgaat zeg! In dit traject heb je zeker vee geduld nodig maar ik vind dat ze wel bv even bloed kunnen prikken bij je om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad. Heel naar dat ze zo doen

Terug
Bovenaan