PCOS, Letrozol

@Lara Echt heel erg zenuwslopend inderdaad pfff! Ik denk zou ik dan toch geen eisprong hebben gehad misschien, alleen dat lijkt me sterk, die test was echt positief! Maaar ik houd jullie op de hoogte morgen wat de gyn heeft gezegd! 

Vanmorgen gebeld om een afspraak in te plannen en mocht vanmiddag komen. Word ik toch net ongesteld..  echt ongelooflijk! Zul je altijd zien he haha! Heb nu maar wel gevraagd voor een telefonische afspraak aangezien mijn cyclus nu 40 dagen is.. assistente zegt dat dat weleens kan voorkomen, maar zouden we dan geen dosering hoger moeten of hoe was dit bij jullie?

@Lauwing, ik zit pas in mijn 2e ronde met provera maar de eerste keer duurde het bij mij 4 dagen voor de menstruatie kwam. Het was heel licht en na 3 dagen alweer voorbij. De hoeveelheid was vergelijkbaar met wat normaalgesproken de laatste 2 dagen van mijn menstruatie was. Dus voor mij klinkt jouw ervaring niet heel vreemd. Zou me er niet te druk om maken. En fijn dat je nu met de letrozol kunt starten!
@Sil-, snap dat het vervelend voelt. 40 dagen is ook echt wel lang. Hopelijk is dat eenmalig. Maar wel fijn dat het inmiddels op gang gekomen is. Dan kan je snel weer door met de volgende ronde. 
@DB, dankjewel voor het delen! Ik heb vooral ervaringen gelezen dat het erg lang duurt allemaal, dus dit is een opsteker :) 

Ik zit nu op de 5e dag provera en heb echt hele gevoelige borsten. Dat herinner ik me niet van de vorige keer. Heb vanmorgen gesport maar moest 1 oefening overslaan omdat ik echt niet op mijn borst kon liggen :D Beetje ongemakkelijk. Mijn broeken zitten opeens allemaal te strak. Vanmorgen gaf de weegschaal opeens 1,5 kilo extra aan t.o.v. vorige maand. Ik hoop dat dat allemaal vocht is... Heb geen overgewicht dus mag niet echt klagen, maar het voelt niet fijn om die controle over mijn gewicht kwijt te zijn. Herkennen jullie dit? Het is gelukkig voor een goed doel en als ik straks een positieve test heb, is het het allemaal waard :)     

Hallo allemaal, ik kom nieuw met jullie meelezen en schrijven. Ik zal eerst even kort onze weg vertellen. Pcos in 2011 vastgesteld maar net voor ik zou beginnen met clomid spontaan zwanger en kregen in 2012 een gezonde zoon, in 2014 een dochter gekregen zonder mmm. Vanaf 2018 de wens voor een 3e kindje maar menstruatie bleef uit na stoppen met pleisterpil. Omdat we al 2 kindjes hebben wilde ik niet het ziekehuistraject in. De wens voor een derde is te groot om het los te kunnen laten en hebben begin dit jaar besloten toch de weg naar het ziekenhuis  te maken.  De 1e ronde met letrozole 2.5 niet af kunnen maken door corona. Na corona weer gestart met 2.5 maar dit sloeg  niet meer aan. Weer provera geslikt en deze ronde 5mg letrozole. Op cd 15 eitje van 15mm en van 22mm. Vandaag is cd22 en moet ik  wachten tot ik mag testen. We hebben besloten om er deze ronde wel voor te gaan ookal rijpen er 2 eitjes tegelijk..

@Rshaa wat vervelend dat je zulke gevoelige borsten had! Ik heb dat ook regelmatig inderdaad tijdens mijn cyclus en dan vooral mijn tepels eigenlijk! Dat met die broeken strak zitten herken ik ook heel erg, ik weeg me niet heel vaak dus weet niet of ik dan ook zwaarder ben, maar ik ben vaak ook echt opgeblazen en dan na mijn menstruatie is dat weer een heel stuk minder. 
@gebruiker314633 Welkom op dit forum! Wat een mooie eitjes heb je al op CD15, hopelijk gaat 1 van de 2 springen! 
Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met de gyn en het was een heel fijn gesprek, ze dacht echt met me mee! Zij gaf aan dat dit wel echt te lang is en dat ophogen naar 7.5 mg voor mij misschien teveel is aangezien ik met 5mg al meerdere eitjes heb! Nu gaan we het nog 1 maand met 5mg proberen en dan wel weer op controle komen (mochten het vanaf nu eigenlijk 4 maanden zelf proberen zonder controles) en dan vanaf volgende ronde over op injecties, zodat ze er meer controle over hebben! Hopelijk is dit niet nodig natuurlijk, ook al heb ik dit er wel voor over! 

Hoi meiden, 
Het wordt steeds drukker op dit forum, super gezellig natuurlijk maar het lukt me niet altijd om op iedereen te reageren dus alvast excuus daarvoor ? 
@Lau hoe gaat het nu met je deze ronde? Welke CD zit je nu? 

@bloemetjeinknop dan zitten we redelijk in de buurt van elkaar deze ronde! Hier inmiddels CD16, hoe staat het erbij jou voor? Heb je nog echo's gehad? 

@Lara voor jou wordt het nu wel weer spannend he? Ik ga zo hard voor je duimen..... ?voel je je verder oké? 

@Rsnaa vervelend dat je je zo opgeblazen voelt.. zelf ben ik niet aangekomen maar ik gebruik natuurlijk ook clomid maar als het door de medicijnen komt, komt het als je stopt ook wel weer goed dus zou me niet te druk maken! Zeker als je gewoon op gewicht bent :) 
@Sil balen dat je toch ongesteld ben geworden andere kant je kan nu wel weer door! Iedergeval fijn dat je een fijn gesprek hebt gehad, hoop dat het deze ronde wel goed verloopt! 

@Wilkindje wat fijn dat je echo goed was!! Ben zoooo blij voor je ❤️ Hoop dat je een voorspoedige zwangerschap krijgt, het is je zo gegund?
Hier dus inmiddels CD 16 en had vandaag een positieve ovulatietest in me handen ? van zowel clearblue als de dipstick dus dit is een hele mooie cyclus! Merk dat ze steeds mooier worden? vorige op dag 17/18 die ronde daarvoor op 18/19 dus het verloopt prima! 

Ik voel me goed deze ronde, ben er niet zo mee bezig en het los laten lukt me ook goed! Ogen schommelen heel erg dat is wel vervelend.. sochtends gaat het opzich oké maar in de loop van de dag wordt het steeds slechter dus dat is waardeloos want je kan ook geen bril of lenzen dragen omdat het dus op 1 dag al heel erg schommelt maar goed... hopelijk wordt ik morgen ochtend weer wakker met wat beter zicht en minder wazig dan maak ik me voor nu nog niet heel veel zorgen ?

@gebruiker welkom! Fijn dat beide kindjes spontaan is gelukt maar balen dat het deze keer toch zo moet, andere kant.. mooi dat het er is! Ik hoop dat het snel lukt voor jullie en wens je heel veel succes!! 

@Sil-, Fijn dat de gynaecoloog zo met je mee dacht. Fingers crossed dat deze laatste ronde van 5mg voldoende is! En spuiten is vast ook geen ramp, maar toch fijn als dat niet nodig is.
@JuliaTo, ook voor jou hoop ik dat het deze ronde raak is! Dit was voor jou sowieso de laatste ronde Clomid toch?

Terug
Bovenaan