PCOS, Letrozol

Wat fijn dat er weer een paar successen zijn!!! Gefeliciteerd dames!!!

Dit was/is mijn eerste ronde met ovulatie testen. Ik wil (nog) niet terug de molen in zoals ik al eens verteld heb. In eerste instantie was ik heel blij. Een smiley op CD 17, leek een prima cyclus te worden. Gezellig gemaakt op de goede dagen. En toen kwam en ging de NOD terwijl de zwangerschapstesten negatief blijven. Ondertussen 20 dagen na de NOD en nog steeds zijn de zwangerschapstesten negatief. Mijn conclusie: de ovulatie test heeft een valse smiley gegeven.
En daarmee ben ik weer terug gegooid in de onzerheid en twijfels en de hele mik mak. Waarmee het loslaten weer vrijwel onmogelijk lijkt. Maar niets aan te doen, we moeten verder en we blijven hopen.

@JuliaTo: Yes!! Wat fijn voor je! Gefeliciteerd! Goed dat je nog even bent doorgegaan met de Clomid! Ik hoop dat het meevalt met de kwaaltjes, maar kan me ook voorstellen dat je ze voor lief neemt. Zo fijn nieuws! En ik zou gewoon lekker iedere dag testen als je daar blij van wordt ;-) 
@XxLara: ik moet mijn temperatuur bijhouden van de gyn. Ik ben daar begin van het jaar al mee begonnen. Ik vind het wel een fijn reality check die voorkomt dat ik mezelf helemaal gek maak op de momenten dat ik op mijn menstruatie moet wachten. Maar snap ook dat je het nog even wil uitstellen hoor. 
@Veerbeer: vervelend dat je moet wachten! Heel herkenbaar dat je er nu zo veel mee bezig bent. Voor mij is die tussenperiode ook steeds het lastigste geweest. Ik hoop dat je menstruatie snel komt, dan kun je tenminste weer verder. 
@Lauwing: fijn dat jouw gyn zo voortvarend is! Zo'n contrast met mijn traject... Ik hoop dat ook bij jou de 5mg zijn werk gaat doen. Wie weet kunnen we een beetje meeliften op de positieve flow hier ;-) 

Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier en volg al eventjes jullie verhalen. Heel fijn om ervaringen te delen en gefeliciteerd aan alle aankomende moeders!!
Ik heb ook PCOS en de 2,5 mg letrozol heeft niet veel gedaan. Nu weer aan de primolut voor 12 dagen en op 10 augustus de eerste echo. Ben benieuwd!
veel succes allemaal! 
Liefs 

Dankjewel allemaal ?✨
Vanmorgen nog een digitale test van clearblue gedaan en het tekstje "zwanger 3-4" kwam vrij snel te schijn.. dat houd in 4/5 weken zwanger en 3/4weken geleden de bevruchting als ik clearblue mag geloven ?
Ik natuurlijk vanmorgen meteen het ziekenhuis gebeld, zegt de assistent; gefeliciteerd! Maar als je zwanger bent mag je gewoon de verloskundige bellen voor een eerste echo" dus ik zeg nog nouja hoe kan dat nou bij mijn dochter wilde de gyn ook zelf eerst checken of alles goed was etc maar nee hoor je bent gewoon natuurlijk zwanger geworden met clomid dus bel je verloskundige maar... ik met stomheid geslagen dus na dat gesprek mijn partner gebeld en hij vond het ook zoiets raars! Hij zegt hebben ze je wel goed begrepen? Dus ik ja geen idee lijkt me wel toch.. nouja ik de verloskundige gebeld en we mogen 26 augustus voor de eerste echo!
maar toch zat het verhaal van het ziekenhuis me niet lekker, je moet zo een traject toch netjes afsluiten je kan toch geen open dossier laten staan en Joe tot ziens maar weer en veel geluk ermee?
Dus ik smiddags nog een keer gebeld, andere dame aan de telefoon.. gaf in eerste instantie het zelfde antwoord waarop k nogmaals zei nouja wat raar! is jullie werkwijze dan veranderd oid want ik begrijp er niets van dat het bij ons eerste kindje zo anders ging.
Toen zei ze; momentje.... komt ze terug; sorry voor de verwarring maar je hebt gelijk ik hoor net dat als je zwanger bent geworden met clomid dat je ook hier je eerste echo krijgt met 6/7 weken.. dus we plannen je even in (ondertussen hadden ze de afspraken bij mijn eigen gyn van vrijdag 7 augustus er al uit gehaald zonder enig overleg) maar ik heb dus nu woensdag 12 augustus mijn eerste echo in het ziekenhuis bij een andere gyn..... ergens super blij dat we dan een echo hebben, dat is natuurlijk het aller belangrijkste maar ik vind het tegelijkertijd zo jammer dat ik niet eens bij mijn eigen gyn zit en nu gewoon wordt gepland bij een mannelijke gyn zonder enig overleg.. maar goed ik mag niet zeuren want ben tenslotte zwanger!! Maar kreeg er echt een raar gevoel van in me buik hoe dit gegaan is... was er echt even verdrietig over.. het is dus dat ik zelf nogmaals gebeld heb?
@Lara haha ja dat is het ook, en geen idee dat het daardoor weer gelukt is natuurlijk maar het is wel toevallig. We hebben dat gedaan de dag voor mijn positieve ovulatietest en die 2 dagen daarna.. dus 3 in totaal? Ik bewonder jou positiviteit zo erg! Je bent elke ronde weer zo hoopvol en gaat er echt voor.. geef niet op hoor want ook jou gaat dit binnenkort lukken!! Ik snap de gedachte want voor je gevoel ben je echt al een eeuw bezig maar geef de hoop niet op??? Ik blijf je volgen hier op het forum zodat ik ook jou kan feliciteren als het zo ver is?

@JuliaTo,  wat een rare gang van zaken. Goed dat je nog een keer hebt gebeld.
Ik heb volgende week de echo in het ziekenhuis, dan ben ik 6+5. Daarna gesprek met de gynaecoloog. Is alles goed dan wordt ik overgedragen aan de verloskundige. Twee weken later (8+5) echo en intake bij de verloskundige. 
Ik tel af.......
Voor alle dames die midden in hun cyclus zitten, ik duim voor jullie!

@lisetSB Welkom op het forum! Wat balen dat 2.5 mg niks deed.. hopelijk de volgende ronde beter!! ?
@juliato Wat vreemd van het ziekenhuis dat ze dit in eerste instantie niet deden! Gelukkig heb je nog een keer gebeld, altijd op je gevoel afgaan zie je wel! En het in de ochtend en avond doen rond je eisprong is misschien wel goede, moeten wij ook maar eens proberen haha.
@Margreet en @juliato spannend jullie eerste echo!! ?
Gister heb ik mijn 2e echo gehad en er zijn er nu 4 grote doorgegroeid helaas, dus nu mogen we het deze ronde niet proberen, maar dit zei mijn gevoel al een beetje! Nu op naar de volgende ronde, heb gister ook prikinstructie gehad en dan straks als mijn menstruatie begint hiermee starten! Ik heb Ovaleap meegekregen, iemand dit dit kent?

Hoi meiden,
lees al even mee. Hier ook pcos. 2018 zwanger geraakt door letrozol. Vandaag contact gehad met ziekenhuis ivm wens voor 2e kindje. Helaas 31 augustus pas de afspraak. Een afspraak voor samen. Zouden ze dan weer alles gaan na kijken? Voor we kunnen beginnen.? 

nientje 

Wat een hoop berichtjes weer! 

@juliato wat vervelend dat je ook overal zelf achteraan moet gaan hè! Maar goed dat je alsnog gebeld heb hoor. Wat een lieve woorden van je!? benieuwd of ik morgen mijn smiley heb op CD16 net als de vorige eronder, ik vind dat altijd zo spannend of het dan nog werkt. 
@Sil ik heb ook de ovaleap gekregen, ik start wel pas in september ivm controles en vakantie enzo. Ik moet starten met 75 eenheden en jij?  Balen dat je 4 eitjes heb, ga je je wel aan het advies houden? Het is even veel informatie hè als je de prikinstructies krijgt.

@nientje ik heb geen idee of ze weer alles gaan nakijken, ik denk het persoonlijk niet maar wel gewoon het behandelplan bespreken. 

Terug
Bovenaan