PCOS, Letrozol

@xxlara Dankje wel ik hoop ook dat hij nog ff doorgroeit!! Al is het een late eiersprong dan ben ik ook al blij.. (gewoon x zelf ongesteld worden) snap helemaal dat je nog de letrozol blijf slikken want ik vindt de provera echt bocht (meeste klachten mee) en van de letrozol eigenlijk geen bijwerkingen!! Ff maandje adem pauze is ook wel fijn denk ik voordat je begin met spuiten ?
Misschien rare vraag maar ik had de dag na hsg onderzoek ook wat bloedverlies en nu na 2 dagen echt beetje bruin/gele glibberige afscheiding hadden jullie dat ook? Sorry voor de details..

Liefs lau 

Hoi allemaal, 
Ik heb al heel lang niks meer laten horen (sorry daarvoor ?), maar wel steeds meegelezen. Alles gaat goed met mij en de baby. Zit onderhand alweer bijna op 24 weken. Op de 20weken echo zag alles er heel goed uit. Dus ik ben ontspannen aan het genieten van de zwangerschap en we zijn stukje bij beetje bezig met de babykamer en de uitzet.
Ik heb gelezen over de positieve zwangerschapstesten de afgelopen tijd en ben zo enorm blij voor jullie ??. Ik hoop dat alle eerste echo's er helemaal goed uitzien en dat jullie kunnen genieten van een mooie zwangerschap.
@Wilkindje, wat heerlijk dat je termijnecho er ook weer helemaal goed uitzag. Ik wilde nog vragen of je de NIPT gaat doen/hebt gedaan? En of je ook het geslacht al snel wilt weten. Gewoon allemaal nieuwsgierigheid hoor. Als je er liever niks over kwijt wilt snap ik dat.
@Lara, wat balen dat je toch weer ongesteld bent geworden. Ook al had je zelf geen echt hoge verwachtingen, ik stel me voor dat het miss toch weer even slikken is. Goed dat je huidige cyclus even ziet als rustperiode. Lijkt me fijn om dat gevoel van ermee bezig zijn even opzij te kunnen zetten. Ik hoop dat dat goed lukt. En natuurlijk duim ik keihard dat de injecties uiteindelijk wel snel je wens laten uitkomen. Je bent al lang genoeg bezig. 
@Lau, het klinkt inderdaad wel logisch dat je niet ongesteld bent geworden met menstruatie opwekkers als je bijna geen bms hebt aangemaakt. Ik hoop dat de echo van deze week toch wel een mooie groei laat zien van je ei en bms. Het lijkt me echt niet fijn voor je als je inderdaad meteen alweer over moet op de hoogste dosering Letrozol. Laat je iig goed informeren. Schrijf al je vragen op en stel ze bij de volgende afspraak. Voor zover ik weet kunnen ze je inderdaad progesteron voorschrijven om meer bms aan te maken, maar voor de details zou ik je echt aanraden om het aan je gyn te vragen. Ik duim voor je.
@Rshaa, fijn dat je een goede eisprong hebt gehad zeg! Ik hoop ook voor je dat het snel raak is. Wilde wel even zeggen dat het opzich geen ramp is als je op CD5 ipv CD3 begint met de Letrozol. Ik had precies in de ronde dat ik zwanger werd per ongeluk de dosering op CD4 vergeten. Dus ik had in paniek aan de gyn gevraagd of dat een probleem zou opleveren. En zij zei dat het niet erg was als ik gewoon verder zou gaan en de reeks af zou maken vanaf CD5. Op CD3 beginnen was vooral handig omdat je dan ook met die cyclus van 35 dagen uiterlijk rekening kan houden geloof ik, maar het is dus niet per se te laat als je op CD5 begint voor zover ik begreep. 
Voor de andere dames wil ik zeggen dat ik echt meeleef met al jullie verhalen en zo erg met jullie mee hoop dat jullie straks ook bij de succesverhalen horen. Het traject van zwanger proberen te worden is echt heel intensief en kan veel van je vergen, fysiek en emotioneel. Ik vind jullie daarom allemaal echt inmens sterke vrouwen en gun het jullie allemaal zo erg ??. 

@XxLara: Jammer dat je ongesteld bent geworden! Je zag het al een beetje aankomen maar als het echt zo is, blijft het toch een teleurstelling lijkt me. Hopelijk gaat het spuiten meer voor je doen. 

@Lau: ik duim voor je dat je eitje een flinke groeispurt gehad heeft! 

@Lilo: fijn te horen dat alles goed gaat! 24 weken alweer. Zo fijn! Lekker genieten! De tijd vliegt zo voorbij. Dankje voor de geruststelling over de letrozol. Ik kneep 'm echt even. Ik zag wel dat mijn ziekenhuisapotheek ook kluisjes heeft, dus als mijn menstruatie do of vr komt, ga ik bellen of de medicatie daarin gelegd kan worden. 

ik heb vanmorgen (11 dpo) een vroege test gedaan. Negatief. Had al wel zo'n vermoeden want mijn temperatuur is niet verder gestegen. Ik ga overmorgen nog 1 keer testen. Maar verwacht er niet zo veel van. 1e succesvolle ronde en dan meteen raak was ook wel erg snel geweest. Dus we gaan gewoon optimistisch door naar ronde 2. 

Ik Had vandaag heel Mijn hart uitgestort op dit Forum zie ik dat het niet geplaatst is ?
@lilo1988 super fijn om te horen dat het zo goed gaat!! Geniet ervan!!
@rshaa ik hoop dat je te vroeg gestrest heb en over paar dagen alsnog positieve test heb maar anders heb je indd zoals je zeg iig mooie cyclus en kan je met de 5mg door!! Hopelijk blijft deze goed zijn werk doen voor jouw!! Lijkt me zo fijn eindelijk keer cyclus van jezelf... Fijne vakantie nog ?
Helaas heeft 5mg niks voor mij gedaan dat eitje van 10mm was als sneeuw voor de zon verdwenen.. En bms deed helemaal niks nada nopes... En ging er echt met hoop in maar opeens helemaal niks meer.. En gyn sprak ook zijn zorgen uit dat ik en niet ongesteld wordt van provera en 2,5mg en 5mg beide niks doen dus hij verwacht bij 7,5mg ook niks.. Dus hij begon al uit te leggen hoe het traject van spuiten gaat ? hij heeft ook al geen hoop meer voor 7, 5mg al gaan we dat wel nog proberen.. Vrijdag nog echo om uit te sluiten dat er echt niks gebeurd en dan weer die verdomde provera ??‍♀️
Sorry voor de negativiteit hier.. Moest het ff kwijt zit er ook echt ff doorheen.. Gaat allemaal zo snel.. Ik lees overal positieve berichten dat letrozol bij een van de 3 hoeveelheden wel werkt en je paar maanden kan proberen.. Ik wil dat ook gewoon ☹️ maar zoals gyn zeg 1 op de 10 werkt het niet en waarschijnlijk geldt dat voor mij.. Of zijn er meer meiden waar letrozol niks gedaan heeft en pas bij spuiten wat gebeurde? Of opeens bij 7,5mg wel na 2,5mg en 5mg geen eitjes? 
Liefs lau

O shit Lau, wat balen! Kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit. Dat mag ook we even. Ik hoopte echt voor je dat de letrozol meer gedaan had. Wie weet doet de 7,5mg meer voor je en anders is het spuiten ook een goed alernatief. Al was het natuurlijk fijner geweest als de letrozol had aangeslagen :( 
Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Dus ik ga straks even de gyn bellen om te overleggen wat ik het beste kan doen met de letrozol. we hebben het er al over gehad dat we desnoods eerder naar huis gaan. Maar hoop dat we dat kunnen voorkomen ? Verder vind ik dat ik wel erg snel ongesteld geworden ben (zou pas zaterdag moeten zijn), dus dat ga ik dan ook maar meteen navragen. 
(Enige voordeel: ik kan nu eindelijk echte Duitse biertjes drinken ?)

@rshaa thnx ik hoopte het ook ?  ik weet dat er indd nog veel stappen te gaan zijn maar ik hoop dat er wondertje gebeurt en letrozol 7,5mg straks toch wat gaat doen voor mij.. En anders gaan we indd spuiten maar dan zijn 5 pillen per cyclus toch wel fijner ? maar vooral de angst dat het niet gaat lukken komt terug doordat nu 2 rondes totaal niks veranderd ?‍♀️ (geen vertrouwen in mijn lichaam meer) 
Maar toch ongesteld geworden op welke cd? Want tussen 28 en 35 dagen is volgens mij prima cyclus!! Maar indd je kan nu wel ff lekker Duits biertje pakken ? zou zonde zijn als je eerder terug moet komen voor die letrozol maar ik snap het wel!! Succes met volgende ronde ?☘️
Liefs lau 

Hi meiden, 
@Lau wat ontzettend jammer dat het niks heeft gedaan tot nu toe! Maar het kan maar zo zijn dat je lichaam wel op 7.5mg reageert. 

Ik zit zelf in de 2e ronde want 2.5mg heeft niks gedaan. Nu 5mg geslikt en het lijkt positief tot nu toe. Vandaag bij de gynaecoloog geweest op CD13 en er is een follikel van 17mm. Hoop echt dat ik een eisprong ga hebben maar dat duurt even voordat ze dat weten. Mag pas volgende week vrijdag bloedprikken en de week erna de uitslag. Fingers crossed dat het deze keer gaat lukken na een jaar proberen! 

Terug
Bovenaan