PCOS, Letrozol

Nou, ik heb de gyn gesproken. En ze vertelde dat letrozol echt op dag 3 t/m 7 genomen moet worden. Dus wij rijden straks weer terug naar Nederland ? 
Ik heb wel even gehuild en gebaald van mezelf. Maar het is niet anders. Als het deze ronde lukt, hebben we in ieder geval een goed verhaal voor verjaardagen ?
Verder was het overigens geen probleem dat mijn luteale fase 'maar' 11 dagen was. 

@lisetsb wat fijn om te horen dat de 5mg aanslaat!! En 17mm op Cd13 is netjes!! Ga voor je duimen deze ronde!! Ik hoop dat je gelijk hebt en de 7,5mg wat voor me gaat doen ?☘️
@rshaa owwwnooo jammer maar indd slimme keuze om dan toch eerder terug te gaan ? al snap ik dat ff flinke dumper is!! Hopelijk heb je straks indd een mooi verhaal te vertellen als deze raak is ? op naar een mooie ronde!!
Ik heb morgen echo en dan zal ik wel weer mijn provera bij de apotheek op mogen halen ? en dan hopelijk met de laatste dosis het gewenste resultaat!! Heb de teleurstelling al wat meer een plekje kunnen geven..
Liefs lau 

@lilo jeetje 24 weken alweer, wat vliegt de tijd toch voorbij. Voelt dat voor jou hetzelfde of niet? Dank je wel voor je lieve woorden, ik zit even in mijn rustmaandje zodat ik weer vol goede moed verder kan bij de volgende cyclus, zit vandaag op CD7.
@rshaa zeker is elke ongesteldheid weer een teleurstelling, maar op den duur is het jezelf herpakken en weer doorgaan. Wat balen dat je eerder naar huis moest komen van je vanantie, was het niet mogelijk om daar ergens medicatie op te halen ofzo. 

@lauwing bij mij sloeg 2,5 mg ook niet aan en 5 mg naar een aantal x. Met 7,5mg kreeg ik echt pas stabiel en al een lange tijd een goede eisprong en cyclus. Ik ga voor je duimen dat 7,5ng wel iets doet?
@liset dan had je een goed eitje al op CD13. Als je eitje al zo groot is gaat hij in ieder geval wel springen, daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken. 

Hee meiden 
Nou laatste echo was heel bijzonder.. Mijn eierstok waar er 2 echo's terug eentje zat van 10mm die Plotseling was verdwenen zaten er nu 2 van 7 en 8mm en mijn andere eierstok 1 van 10mm... Mijn gyn noemt het koppige eigenwijze eitjes ?? en bms was 4,5mm dus nog heel weinig maar wel weer iets meer dan niks ?‍♀️... 
Wel blij om mijn eigen gyn weer gesproken te hebben nu hij terug is van vakantie.. Goed over alles kunnen praten en opties besproken.. Hij gaf me weer positief gevoel..
Ook over gehad dag ik geen een keer ongesteld wordt van provera en dan dubbel voelt om provera te slikken om wat af te breken en dat je zonder er iets gebeurd ik weer letrozol slik om wat op te bouwen.. Dat gevoel deelde hij wel beetje en hij kwam met  4 opties waaronder:
Provera en dan 7,5mg letrzol
Provera en dan hormoon spuiten
Gelijk letrozol (zonder provera) 
Of 1 maand aan de pil en dan letrozol of spuiten 
Ik heb gekozen voor weer provera en dan nu 10 dagen wachten ipv 7 dagen en dan letrozol.. (nu 4e dag provera) 
Had ook gevraagd of ik nog hoogste dosis clomid mocht proberen maar dan moet ik weer helemaal bij laagste dosis starten omdat toch ander soort medicatie is.. Iets om over na te denken maar als niet werkt ben je zo weer 3 a 4 maanden verder ☹️
wat zouden jullie doen? 
Liefs Lau

@lau jeetje wat een gedoe allemaal zeg. Ik zou in jou situatie ook nog een x Provera gedaan hebben en dan 7,5 mg. Mocht dit niet werken dan zou ik als ik jou was overstappen op hormooninjecties. Het schijnt dat de bijwerkingen van Clomid ook best wel heftig zijn. De medicatie heeft in principe dezelfde werking. Ook word je bij hormooninjecties beter gecontroleerd en kan er tussentijds opgehoogd worden met medicatie, dan hoef je niet weer een hele cyclus af te wachten.

Lastige keuze Lau! Je hebt weinig bijwerkingen van de letrozol toch? Dus je verliest er niks mee om nog 1 ronde door te gaan. Er was uiteindelijk toch enig effect zichtbaar, dus wie weet is 7,5 milligram gewoon jouw dosis :) De ene persoon is gevoeliger voor medicatie dan de ander. Daar is helemaal niks geks aan. Ik hoop voor je dat de 7,5mg voor je gaat werken.
Wat Lara zegt over de Clomid heb ik inderdaad ook gehoord. Het middel geeft net als spuiten ook best wat bijwerkingen. En de werking lijkt erg op die van Letrozol. Als je erg opziet tegen het spuiten kun je het wel proberen. Voor sommige vrouwen geeft het wel effect terwijl Letrozol dat niet doet (dat was ook bij JuliaTo toch?). Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je er weinig vetrouwen in hebt en wil kijken of spuiten meer succes gaat hebben. 
Eerst maar even afwachten wat die 7,5 mg doet. Ik duim voor je dat je hier effect van gaat hebben! (En dat je over 1,5 week eindelijk eens ongesteld gaat worden!)

Hallo allemaal,

Bij een beetje research naar letrozol kwam ik dit forum tegen en wil ik graag meepraten met jullie! Deels om een beetje ervaringen te delen, maar ook begrip omdat het soms lijkt of heel veel mensen het niet begrijpen?.
In juni ben ik terecht gekomen bij het fertiliteitscentrum van Isala. Wij zijn sinds 1 jaar aan het proberen om zwanger te raken, maar ik heb een cyclus waar geen pijl op te trekken valt. Mijn cyclus varieert van 12 dagen tot 54 en ik heb in een jaar tijd nog nooit een positieve ovulatietest gehad. De fertiliteitsarts is er dan ook vrij zeker van dat ik geen eisprong heb gehad tot nu toe en dus ook nog niet zwanger heb kunnen raken. Na de nodig onderzoekjes bij mij en mijn man heeft ze mijn nu een kuur provera voor geschreven om vervolgens te starten met letrozol! Ik zit nu op dag 7 van de provera, dus nog 3 dagen te gaan. Ben erg benieuwd of en hoe snel ik dan ongesteld wordt. En dan beginnen met de letrozol. 

Ik lees bij iedereen dat jullie gevolgd worden door middel van echo's. Dit wordt bij mij niet gedaan. Mijn arts heeft aangegeven dat indien ik binnen 35 dagen of zwanger ben of ongesteld ben ze weet dat de dosis goed is en ik het nog een keer met dezelfde dosis kan proberen. Als ik niet ongesteld word en ik ook niet zwanger ben dan heeft de dosis niet gewerkt en moet ik ophogen. Als het naar twee ronden niet is gelukt moet ik weer komen voor een echo en kijken we verder. 

Al met al vind ik het erg spannend maar kijk ik er ook echt naar uit dat er nu (hopelijk) iets gebeurd! Ik zit nog te twijfelen of ik ovulatietesten ga gebruiken. Doen jullie dit? Ik denk het wel helemaal omdat ik geen echo's heb.. hebben jullie verder nog tips voor mij?! Haha. En vanaf nu ga ik ook lekker met jullie meelezen en kletsen en hoop ik dat wij binnenkort ook eindelijk kunnen zeggen dat we zwanger zijn!

liefs, Willie

Welkom Willie!
Fijn dat je bent gestart! Na een jaar proberen is het fijn om nu wat hulp te krijgen. Hopelijk gaat de letrozol zijn werk doen!
Ik heb net als jij geen echo's ter controle. Daarom gebruik ik ovulatietesten en temperatuur ik. Dit geeft me nog een beetje een gevoel van controle. Zo wist ik zelf in de 1e ronde al dat ik geen eisprong had gehad. En zag ik 'm wel mooi in de 2e ronde. Behalve die 'controle' is het ook fijn om te weten wanneer je seks moet hebben. Ik ben steeds bang we per ongeluk het juiste moment missen ofzo ? 
Verder geen tips! Maar ik zit zelf ook pas in de 3e ronde, dus voel me ook nog redelijk onervaren ?

Succes in ieder geval! En hopelijk ga je snel effect zien!

Terug
Bovenaan