PCOS, Letrozol

@Williep wat vervelend zeg dat het telkens stopt, als ik jou was zou ik morgen voor de zekerheid even bellen en vragen om advies of je toch gewoon mag beginnen. 

@Xxlara Ja doe het even. Laatste uur zet het wel weer flink door, dus denk dat het wel echt menstruatie is! Maar voor de zekerheid even bellen kan geen kwaad :)

Welkom WillieP en gebruiker! En succes met jullie traject! 

@Lau: volgens mij is het niet erg dat je nu al ongesteld bent geworden :) Jij hebt ook 10 dagen provera gehad toch? Mijn gyn zei de vorige keer dat je dan soms zelfs al tijdens die 10 dagen een menstruatie kunt krijgen. Dus 1,5 à 2 dagen later, lijkt me helemaal niet erg. Fijn dat er iets is gebeurd!!! Nu duimen dat die 7,5mg ook zijn werk doet!
En @Lara: wat leuk dat deze 'tussenronde' ook nog zijn werk doet. Zou toch leuk zijn als je straks helemaal niet hoeft te starten met spuiten :) Ik duim voor je!
Hier CD13 inmiddels. Maar waar ik vorige maand al vanaf CD11 knipperende smileys had, heb ik nu nog een leeg rondje. Gisteren wel een heel klein beetje rekbaar slijm, vandaag niks. Na vorige maand was ik deze ronde redelijk relaxed en ging ik er vanuit dat het weer hetzelfde zou gaan, maar nu begin ik toch wel een beetje zenuwachtig te worden en bang dat de 5mg nu toch al niet meer werk :( (I know, er kan nog veel gebeuren in 1 week, maar kan het toch niet goed loslaten)

@xxlara bizar he!! Ik Weet daarom ook gewoon niet meer.. Gekke Provera en gek niet werken lichaam ?? maarja ik ben allang blij dat ik nu echt keer met letrozol kan starten met menstruatie.. (die nog steeds gaande is dus ik had dus echt wel meer dan 4,5mm bms kan ni anders lijkt me ?‍♀️)
Maar wat fijn dat je op Cd15 een eiersprong heb gekregen en je vriend ook nog eens thuis is!! Spannend ?? nog een extra kans!! Ga natuurlijk weer voor je duimen ? en haaruitval en afbreken heb ik helaas ook last van dat gooien ze toch ook op pcos... Ik slik. Wel B12, d2, omega3, en magnesium, en multi vrouwen tegenwoordig en wordt wel Minder erg.. 
@rshaa ik heb 7 dagen 5mg meegekregen dus eigenlijk minder dan normaal maar ik ga me niet meer druk maken ben iig ongesteld ? maar Cd13 spannend!!! Maar nog niet teveel stressen wie weet krijg je komende dagen die (knipperende) smiley een eisprong tussen dag 14 en 20 is volgens mij helemaal prima!! Ik hoop dat die snel mag komen voor je!! Ik heb nog alle hoop ?? wat doet je temperatuur? 
Liefs lau 

@williep klinkt wel als een menstruatie!! Maar bellen kan geen kwaad indd!! Maar ik ga indd vanavond starten met letrozol!! Dus we lopen indd gelijk!! Altijd leuk ? hopen dat bij beide doet wat moet doen ??

Liefs lau 

O sorry Lau, ik had je bericht niet goed gelezen! (Niet altijd even overzichtelijk zo'n forum..). Maar dat is inderdaad gek. Gelukkig wel met een positieve uitkomst :) 
Temperatuur schommelt deze ronde heel erg, maar ik zit nog aan de onderkant. Dus ik weet in ieder geval zeker dat ik mijn eisprong niet gemist heb.
Nu maar even weer proberen veel afleiding te vinden in werk en andere dingen (en niet te veel googlen....). En wie weet heb ik gewoon morgen een knipperende smiley en een paar dagen later gewoon een vaste. Er kan nog van alles gebeuren.

En ja, in het allerergste geval moet ik 16 september weer aan de provera, en dan in oktober verder met een hogere dosering. Ook geen ramp. Alleen zo zonde van de tijd. 

Hallo Dames! Ik zou me hier ook graag willen melden. 12 dagen terug de diagnose PCOS gekregen. Afgelopen zondag de laatste tablet in genomen van de provera. Hebben/hadden jullie ook last van bijwerkingen? Ik heb eigenlijk nooit wat maar ik doe leuk mee. Hoofdpijn, vermoeid, puistjes, steeds een droge mond?, gevoelige borsten. Best heftig eigenlijk. Nu dus in de wacht dagen tot de menstruatie en dan kan ik beginnen met de 2,5 mg Letrozol.
Misschien nog goed om te delen: maart 2019 gestopt met de pil, januari 2020 naar de huisarts ivm onregelmatig cyclussen van meer dan 100 dagen, in maart 2020 doorverwijzing naar de gynaecoloog en vanaf juli bij de fertiliteitsarts. 
Hoeveel mg Letrozol gebruiken jullie? 

@Lauwing yes het is ook menstruatie! Gisteren even contact gehad met mn arts en zij gaf aan dat een bloeding na provera vaak niet heel heftig is omdat het een soort onttrekkingsbloeding is en er bij min laatste echo al bijna geen baarmoederslijmvlies zat dus er ook niet heel veel hoefde te worden afgestoten! Dus gisteren eerste letrozol genomen. Ik ben erg benieuwd wat mijn cyclus gaat doen!

@heefteenwens Welkom! Leuk dat je hier ook bent. Ik ben zelf ook nog niet heel lang lid, maar het is fijn om te kunnen praten met dames die in hetzelfde schuitje zitten ? ik heb zelf geen PCOS maar wel een heel onregelmatige cyclus (tussen de 12 en 59 dagen). De behandeling is uiteindelijk hetzelfde. Zelf ben ik nu een jaar bezig en heb in dat jaar nog geen eisprong gehad. Ik heb afgelopen zaterdag de laatste pil provera genomen en 's middags begon mijn menstruatie al. Heb van de provera zeg weinig last gehad, alleen veel hoofdpijn. Mijn menstruatie is niet heel heftig maar nu toch al 4 dagen bloedverlies en veel last van buikkrampen en rugpijn. Ik ben gisteren met de letrozol begonnen en gebruik nu 2,5 mg! Merk tot nu toe nog helemaal niets van de letrozol ? word je gecontroleerd in het ziekenhuis dmv echo's of mag je ook helemaal zonder controle?
liefs Wil

Tot op vandaag nog geen menstruatie te bekennen. Opzich staat hier tussen de 3 tot 7 dagen voor. We wachten dus rustig af. 

WillieP: Ik hief niet naar het ziekenhuis voor controle echo's. We wachten het dus ook rustig af. Toch vind ik het best wel spannend. Je weet niet wat je kunt verwachten en welke dosering passend voor je is.
Verder heb ik vandaag via de post de ovulatie testen ontvangen. Ik durfde nog niet zo goed weer zwangerschap testen te bestellen. Zoveel teleurstellingen gehad dat ik het nu eerst ga afwachten. 

Terug
Bovenaan