PCOS, Letrozol

@gebruiker10269333 Ik heb al een tijdje meegelezen hier! Mijn verhaal: ik zou beginnen met 2,5 Letrozol vanwege pcos, toen moest ik een zwangerschapstest doen. En die was onverwachts positief, na een aantal dagen al een bloeding dus hele vroege miskraam. Mocht toen na een paar dagen gelijk met Letrozol beginnen omdat het zo vroeg was. Toen nog een redelijk lange cyclus, maar wel een eisprong. Toen was het gelijk weer raak, maar helaas bij de eerste vroege echo ook alleen een vruchtzakje gezien. Die is er bij ongeveer 8 weken uitgekomen. En twee weken later moest ik op controle of alles weg was. De week erna (nu) mocht ik beginnen met provera. Dat is voor mij voor het eerst, dus ben benieuwd! Nu geen controle meer in het ziekenhuis dus wel lastiger denk ik.. 

Hoi meiden, hier positief nieuws, had gisteren een positieve test in mijn handen! Ik ben dus zwanger!! Kan het nog niet echt geloven. hier een korte samenvatting: vorig jaar oktober gestopt met de pil en al snel dacht ik er is iets niet goed want mijn cyclus was rond de 50 dagen. Toen naar de gyn en idd het blijkt PCOS te zijn. Door naar de volgende gyn om met letrozol te starten. 2.5mg deed niks. Ik had ook geen bijwerkingen. 5mg sloeg aan maar wel met 1.5 dag migraine. Gecontroleerd met echo's en er zat 1 mooi dominant eitje. Na een week werd er bloed geprikt om te checken of er een eisprong is geweest en dat was het geval.  Nu op naar de eerste echo en hopelijk gaat dat allemaal goed. veel succes meiden! 

@LisetSB wauw! Wat een super geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd! Ik hoop ook dat alles goed gaat en dat je lekker kunt genieten van je wondertje!:)

Ik heb inmiddels de eerste ronde letrozol gehad. Ik heb heel veel last gehad van migraine achtige hoofdpijn, vooral op cd 6 en 7 (dus de laatste twee pilletjes). Aangezien ik nu op de lichtste dosis zit denk ik maar dat het dan wel wat doet met mn lichaam! Nu afwachten of er ook daadwerkelijk wat gebeurd :)

Wat leuk! Gefeliciteerd LisetSB! Fijn dat het zo snel heeft gewerkt!

@WillieP, spannend wat de letrozol gaat doen ?? Hopelijk groeit er al een mooi eitje :) 
Ik zit nu op CD19. Geen positieve ovulatietesten gehad. Wel vruchtbaar slijm. Heb een aantal keren gedacht dat ik de volgende dag wel een positieve test zou hebben, maar helaas. Inmiddels geen vruchtbaar slijm meer, dus ik verwacht geen positieve test meer deze ronde. Vanmorgen was mijn temperatuur wel iets hoger, mijn hoop is dat hij morgen nog hoger is. Dan heb ik de LH-piek gewoon gemist en wel een eisprong gehad. Maar daar ga ik niet echt vanuit. Volgende week dus even bellen naar het ziekenhuis om het vervolg te bespreken. 
@Lara en @Lau, hoe gaat het bij jullie?

Hoi meiden,  lees al even mee. In 2018 ook pcos geconstateerd. Toen zwanger geraakt door 5 mg letrozol. Willen nu gaan voor 2e kindje. Eindelijk is het morgen de 31e. Onze ziekenhuis afspraak. Vind het wel weer spannend. Zo benieuwd hoe of wat en hoe het deze keer zal gaan. 
nientje 

@liset gefeliciteerd, fijn dat het zo snel ja gelukt bij je. Succes met de eerste echo en lkkr gaan genieten nu.
@willie wat vervelend dat je zoveel bijwerkingen hebt van de letrozol. Ik zelf had enkel de bijwerking moeheid. Zo zie je maar dat iedereen er anders op reageert. Hopelijk gebeurd er iets! ☘️ 
@rshaa wat spannend en frustrerend te gelijk dat je wel vruchtbaar slijm hebt maar geen positieve ovulatietest. Hopelijk heb je gewoon alsnog een eisprong en kan je die vinden met je temperatuur! Ik ga hard voor je duimen.
@nientje welkom. Fijn dat het in ieder geval al een keer gelukt. Hoelang heb je er toen over gedaan en hoeveel mg slikte je? 
Hier gaat het goed, zit vandaag op CD23, ben er niet zo heel veel mee bezig deze maand. Dit omdat mijn vriend in eerste instantie weg zou zijn en dat was uiteindelijk niet zo dus we maken alsnog een kans. Maar tegelijkertijd heb ik geen hoop meer in de letrozol en kijk ik er naar uit om te gaan spuiten omdat ik het gevoel heb dat dat meer succes kan / zal brengen. Zeker omdat ik al zolang letrozol gebruik.

@Xxlara 
toen we eenmaal konden beginnen na alle onderzoeken ging het vrij snel. Weet niet precies hoe lang. 
eerst 2,5 mg dat was helaas niet voldoende. Toen over naar 5 mg toen eerste ronde zwanger geraakt. 
nu morgen weer naar het ziekenhuis. Spannend weer hoe het gaat en hoe of wat. 

nientje 

Ik heb even een vraag. 
Vorige week zondag heb ik de laatste provera tablet in genomen. 
nu werd ik gister om 16:00 ongesteld van gelijk helder rood bloed. Op dag 3 van mijn menstruatie mag ik beginnen met Letrozol. 

Moet ik dan morgen ochtend beginnen met Letrozol? Of morgen avond? 

Terug
Bovenaan