PCOS, Letrozol

Hi dames,
Ook ik ben een tijd stil geweest op dit forum. Maar ik ben jullie wel blijven volgen! Hoop iedere keer weer meer positieve berichten te lezen ???. 
Bij mij hebben alle drie de rondes (met verschillende dosis) letrozol helaas geen effect gehad, enorm frustrerend. Progesteron waardes waren iedere keer ontzettend laag waardoor blijkt dat ik dus geen eisprong had. Follikels groeiden wel maar springen dus blijkbaar niet en dan waren het weer cystes. 

inmiddels ook begonnen met injecties @Sill en @XxLara! dag 10 3 follikels gezien. 2 van 15 mm en 1 van 11 mm. Dag 12 waren er 2 van 18,5 mm en 1 van 15 mm dus mocht die avond ovitrelle spuiten??Nu afwachten... ik ben gestart met 75 trouwens. @Sill Hoop dat jij ook snel de juiste dosis vindt en dat de echo er vrijdag goed uit ziet. Hoe ervaar jij dit traject tot nu toe verder? Hoe voel jij je? 
groetjes, Louisa  

@Louisa, Wat fijn dat het spuiten nu wel eindelijk werkt. Het lijkt me erg frusterend als je telkens wel eitjes hebt maar ze uiteindelijk niet springen. Gelukkig slaat het spuiten wel aan. Hoe ervaar je het spuiten? vind je dit lastig om te doen of valt het mee? Welk tijdstip op de dag spuit jij? Als je op dag 12 al ovitrelle mag spuiten is natuurlijk super, ik lees ook weleens dat meiden echt drie weken non-stop aan het spuiten zijn omdat ze niet de juiste dosering hebben en telkens moeten ophogen. Niet fijn voor jou maar ik vind het wel fijn dat we onze ervaring kunnen delen over het spuiten nu we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Hopelijk brengt het spuiten ons meer succes :D

Hoi dames,

Bij mij is recentelijk geconstateerd dat ik PCOS heb. Ik heb een Provera kuur gekregen voor 7 dagen, waar ik afgelopen maandag de laatste van heb geslikt. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld en mijn arts had gezegd, als er wel een bloeding komt, begin je op cyclusdag 3 met Letrozol, komt er geen bloeding begin je ook op dag 3. Maar ik vraag mij uberhaupt af of Letrozol zin heeft ook al is er geen bloeding gekomen en wanneer zou dan mijn dag 3 zijn als ik NIET ongesteld wordt.. ingewikkeld allemaal.

Lilo1988: ja het is een jongetje inderdaad ? had het wel echt even nodig om te weten wat het geslacht dan is, maakt het toch echter ofzo ☺️ 18-09 heb ik de 20 weken echo ben nu 16+6 en heb inderdaad al een flinke buik ? vrij snel al en groeit naar voren dus zit echt een flink ei nu, de kleine is erg druk daar binnen maar ik heb de placenta ook voor liggen dus zal nog wel duren voor ik hem echt ga voelen helaas ? kan in ieder geval niet wachten.. we zijn bezig met een huis kopen dus moeten ook nog verhuizen enzo volgende maand ? druk druk druk maar wel leuk een echt huis voor ons gezinnetje straks met een tuin ?

Wat leuk om van jullie te horen JuliaTo, Lilo en Willkindje! Fijn dat alles goed gaat, al hoop ik dat je misselijkheid snel minder wordt JuliaTo ??

En wat een hoop dames die in deze periode starten met spuiten. Hopelijk gaat dat voor jullie werken. En @Lara: ik blijf voor je duimen dat het niet nodig blijkt :)
Hier een kleine mindfuck. 3 dagen na positieve ovulatietest nog geen duidelijke stijging van mijn temperatuur ? Verder lijkt alles er wel op dat ik een eisprong gehad heb, dus ik probeer het los te laten (maar vraag me wel af waarom ik niet gewoon gemiddeld ben ?. Lijkt me veel minder stressvol). 

Ik ga proberen de komende wachtweken wat minder met zwangerschap en baby's bezig te zijn, dus ik ga wat minder op het forum kijken (hoop ik ?) Succes allemaal deze maand! Ik hoop snel weer wat positieve berichten te lezen ???

@XxLara inderdaad wel fijn om erover te kunnen praten met elkaar!☺️ 
de allereerste keer spuiten dacht ik echt even: ga ik dit nu serieus doen ja ? Maar het viel alles mee! en daarna gaat het eigenlijk vanzelf. Ik vond de ovitrelle wel wat vervelender. Tijdstip dat ik het deed was 18 uur. Is even puzzelen wat het beste uitkomt want het moet echt op dezelfde tijd iedere dag. En ik dacht voor het geval ik bijwerkingen krijg dan is dat veelal s nachts en heb ik overdag minder last? voel me trouwens gewoon goed, zit lekker in m'n vel ( had ik met letrozol niet zo). 
Ik ben zeker blij dat het tot op heden zo voorspoedig verloopt, laat het een voorteken zijn ?? 
Heb jij de instructie al gehad? Je begint ook met 75 toch? Hopelijk heb je het gewoon helemaal niet nodig natuurlijk??? spannend! Wachten duurt lang! 
succes allemaal! 

@Louisa Ik heb inderdaad al wel spuitinstructies  gehad, ik vond het toen niet moeilijk om te spuiten. Ik denk alleen wel dat het de eerste keer een beetje eng is om het alleen te doen. Krijg jij ook ovaleap of Gonal f? ik krijg namelijk ovaleap. Ik wil het ook rond 18:30 gaan doen, dan ben ik meestal net thuis van het werk. Doe jij ook een kwartier voor het spuiten uit de koelkast halen of niet? Ik heb gehoord dat het vervelend kan zijn als het koud is...Ik begin inderdaad ook op 75. Ik hoop dat het inderdaad een voorteken is! Ik wacht gewoon mijn NOD af, dit zal maandag zijn.....  
@tesswater het kan nog wel een paar dagen duren voor je ongesteld word. Staat niet in de gebruiksaanwijzing hoeveel dagen? Bij mij duurde dit toen der tijd de eerste x 3 dagen de tweede x iets van 8 dagen. 

Hoi allemaal,
Wat zijn er veel nieuwe dames bijgekomen. Ik heb veel meegelezen en ik hoop en gun het jullie allemaal om zwanger te worden.
Ik ben inmiddels bijna 12 weken zwanger. Vooral heel moe en zere borsten, maar ik had als juf gelukkig vakantie, dus dat scheelde enorm.
Heb al 3 echo's gehad, met 6 weken in het ziekenhuis en tien klopte het hartje al. Dat was de laatste keer daar en eind gesprek met de gynaecoloog.  Met 8 weken bij de verloskundige en met 10+3 de termijnecho bij de verloskundige.  Ik ben uitgerekend op 20 maart 2021. 
Ik blijf voor jullie duimen!

Terug
Bovenaan