PCOS, Letrozol

Hoii meiden, 
gisteren eind van de avond ging ik naar het toilet en bleek ik ongesteld geworden te zijn. Omdat gisteren avond nog niet veel was. Vandaag dag 1. Woensdag straten met de letrozol. Vandaag ziekenhuis gebeld. Volgende week woensdag een echo. 
Wel weer spannend
Nientje. 

Hee meiden,
Ik heb echt al heel lang niets geschreven hier. Het traject valt me zwaar. Ik ben super moe. Deze maand een jaar bezig en pas 1 poging gehad.. maar goed. Ik las ergens iets over dat 5mg Letrozol te weinig was en 7,5mg weer teveel. Ik heb het destijds gehad met 5mg Letrozol wat teveel was en 2,5 mg deed niets. Toen hebben we een ronde 2-1-2-1-2 pillen gedaan. En die deden weer niets. Dus toen zijn we over gegaan op spuiten.
De eerste ronde spuiten had ik na 5! weken spuiten 1 mooi eitje. Helaas ongesteld geworden. De 2e ronde heb ik 5 weken gespoten en toen groeide er niets. Na overleg mocht ik toch nog een keer een ronde spuiten en nu - op dit moment- zitten er iets van 7 eitjes (spuit vanaf 6/8 nu). Veel te veel natuurlijk. Maar omdat ik al zoveel cancels gehad heb, mag ik morgen naar het zkh en gaan ze wat eitjes weg prikken. (Reductie) Mijn wederhelft moet morgen produceren en de boel inleveren en dan wordt ik een paar uur later geinsemineerd. (Bertha 001 present ?) Soort IUI. Omdat de boel wat geïrriteerd zal zijn na de reductie, doen ze het zo dat ik dan verder geen gemeenschap meer hoef te hebben. En dan is t afwachten zoals gebruikelijk. Ik ben behoorlijk nerveus. Vooral bang dat het zeer gaat doen. De baarmoeder foto vond ik ook echt k.t. Maar goed, als we het zo niet doen dan is het weer een cancel.. En wat dan.. er is al gesproken over ivf. Maar ik wil me nu vooral focussen op deze ronde. Vanochtend om 7 uur de ovitrelle gezet. En nu rustig afwachten tot morgen. Wat een rollercoaster he meiden. We moeten er heel wat voor over hebben?. 

Nientjeee; wat fijn dat jij controle echo's hebt. Ik heb de Letrozol geslikt en niet wetende of het wat doet. Best vervelend vind ik het zelf. Straks heb ik te veel goede hoop en het is niks. Ik probeer dus ook steeds tegen mezelf te zeggen dat de medicatie niks doet zodat alles mee kan vallen. Vandaag dag 2 van de ovulatie test, CD11. Vandaag heel licht een streepje te zien. We testen dus nog rustig door.. zal er dan toch een eisprong aan zitten te komen?! ??

Bloementjeinknopp; wat een heftig verhaal van jou! Ik wens je heel veel sterkte doe! Vermoeidheid is begrijpelijk, vooral die onzekerheid! Veel succes morgen, ik ga voor je duimen!

@bloemetjeinkop wat fijn om weer eens wat van je te horen. Ik had je nog wel een paar x opgeroepen hier maar ineens was het stil vanuit jou kant. Ik had gehoopt dat je intussen zwanger was geworden maar helaas! Wat een ellende maak jij ook mee toch. Heel veel succes morgen en hopelijk gaat dit wel succesvol voor jullie zijn. Ik zal heel hard voor jullie duimen! ☘️  Maar 5 weken spuiten, jeetje zeg! Hoeveel echo's heb je dan wel niet gehad en op hoeveel eenheden spoot je? 
@nientje wat spannend, heel veel succes weer en hopelijk komt je 2e wens ook snel in vervulling.
 @heefteenwens als ik je advies mag geven zou ik een ovulatietesten van clear bleu gebruiken. Geen gedoe met streepjes of je nu wel of niet een positieve ovulatietest heb maar gewoon duidelijk een smiley. 
Ik ga zometeen voor mijn eerste injectie, spannend..hopelijk word dit succesvoller voor mij dan letrozol....

XxLara, ohhh sorry!! Ik was even in mn eigen wereldje gekropen geloof ik. Niet meegekregen. Ik zit nu 3 rondes rond de 8/9 echo's per keer. Uitgangsecho niet meegerekend. Ik heb de laatste ronde de eerste 3dagen 150 IE gespoten. Alszijnde een soort boost. Toen terug naar 100 en dat is na 2 weken opgehoogd naar 125IE. Nu dus eierstokken vol met grotere follikels. Echt bizar.  Mn lichaam reageert er dus steeds weer anders op. 
Nu behoorlijk nerveus voor morgen. Ga zo proberen te slapen. Om 8.10 uur is mn eerste afspraak al..
Hoe is het spuiten gegaan bij jou? Viel het mee? Bij de prik instructie zeiden ze bij mij,  ervoor houden en hop, in 1x erin steken. Ik heb het zelf toch als prettiger ervaren om de naald rustig in te brengen. Tik voor je hem erin doet een keer tegen de pen. Er zit vaak nog een belletje richting de opening. En... ik heb ervaren, hoe dichter bij de navel, hoe pijnlijker. Dus iets ervan af doet vaak wat minder zeer. Haha. Ik voel me een ware ervaringsdeskundige;)
Thnx, heefteenwens, voor je support?

@bloemetjeinknop jeetje zoveel echo's....dat is ook echt niet fijn. Wat een zoektocht naar de juiste dosering is dit voor jou zeg. Nogmaals succes morgen! ☘️ 
Het spuiten is goed gegaan, ik heb het inderdaad iets rustiger aan gedaan met het zetten. Thnx voor de tip om een x tegen de pen aan te tikken. Ik heb het wel een half uurtje vantevoren uit de koelkast gehaald. Ik begrijp zo'n beetje dat iedereen wat anders zegt kwa bewaren. De een zegt voor opening in de koelkast bewaren en de ander zegt ook na het aanbreken ook in de koelkast bewaren. Ik heb hem voor de zekerheid maar terug de koelkast in gelegd en haal het morgen vantevoren er weer uit. 

XxLara. Het is zeker een zoektocht. En ook jezelf afvragen tot hoe ver je wil gaan. Maar goed.  Eerst deze ronde doorkomen met hopelijk resultaat✌.
Fijn dat het spuiten goed gegaan is. Wat betreft het bewaren, bij mij ligt ie ook in de koelkast. Hij komt ook uit de koelkast bij de apotheek. Ook na het aanbreken weer terug leggen. Alleen niet tegen de achterkant vd koelkast aan. Daar is het te koud. Ik heb hem nooit een half uur van te voren eruit gehaald. Ik heb daar navraag naar gedaan. Dit doen sommige omdat de koude vloeistof als vervelend ervaren kan worden. Meer niet.  Voor de werking maakt het geen verschil. Ik heb zat keren gehad dat ik er amper wat van voelde. En ook een paar x dat ik dacht, aaaauw! En een dikke blauwe plek verder.  Dus.. ik zou m gewoon in de koelkast leggen. Altijd. Ook de ovitrelle. En dat half uurtje is aan jezelf:)
Je mag trouwens wel laat spuiten. Ik moest een vaste tijd tussen 16u en 20u kiezen..

@heefteenwens, ik heb de vorige keer ook gehad. Zo fijn om even een ronde echo te krijgen. Ik heb nooit ovulatie testen gebruikt. Wat spannend zeg ook voor jou. Hoop voor je dat je je eisprong hebt. ik ben vandaag begonnen met de letrozol. 

@Xxlara, Vandaag begonnen met de letrozol. Spannend weer. Volgende week echo. Ja hoop het ook. Dat de vorige keer zo snel was helaas geen garantie. 

nientje 

Terug
Bovenaan