PCOS, Letrozol

@bloemetjeinknop ik snap ook wel als je aan een stuk door zolang heb moeten spuiten zonder tussen poses dat je het nu wel even fijn vind om een tijdje niks te hoeven en te moeten. Hoelang ben jij nu al bezig om zwanger te worden? Voor mij is in mijn ogen opgeven geen optie, daar is mijn wens te groot voor. Ik sta er nu zo in dat als het op ivf neer komt ik hier ook voor zal gaan. Maar....dat is wel hoe ik er momenteel in sta. Ik heb natuurlijk een jaar lang letrozol geslikt zonder controles etc.....hoe dat nu gaat zijn en hoe de medicatie aan gaat slaan is ook allemaal nog maar afwachten. Ik kan me wel voorstellen dat de teleurstellingen een grote impact hebben als je keer op keer slecht nieuws hoort tijdens controles. 

Hee meiden ff mentale break down hier.. 

De grootste ei blijkt een cyste te zijn en is nu 35mm groot.. En die andere van 17mm is nu 16, 5mm ? dus die groeit niet door..

Snap er niks van zo heb je op CD9 8 eitjes van 11mm en nu nog maar 1 van 17,5mm die niet door wil groeien..

Heb woensdag afspraak met eigen gyneceloog over hoe verder enz.. Die ik vandaag had was erg onprettig en heb 2 x gevraagd gaat die cyste zelf weg of hoe gaat dat als die niet springt en dat kon hij niet uitleggen.. Iemand hier ervaring mee met cyste? Gaat die gewoon weg of.. Ook zei hij dat de kans van overstimulatie erg groot is bij mij als ik ga spuiten ?? nou dat gaf heel veel hoop... Krijg er erg onprettig gevoel bij en ben ook erg verdrietig omdat ik nu nog steeds geen 1x een eiersprong heb gehad en misschien ga ik die wel nooit krijgen..

Ook start ik begin oktober op nieuwe werkplek en deze combinatie geeft veel stres.. Ik werk onregelmatig en ook buiten (geen kantoorbaan) en vraag me dus echt af hoe ik dat moet gaan combineren met spuiten en ook die vele echo's.. Ik kan dit echt nog niet vertellen op mijn werk en ben bang dat dit mogelijk consequenties heeft voor mijn baan (ik weet het dat mag niet maar ze kunnen altijd op andere boeg gooien ?)

Zoals jullie merken ik zit er ff doorheen en mijn koppie maakt overuren ?
@bloemetjeinknopp zo te horen heb je een hele lieve partner en je moet altijd doen waar je je goed bij voel.. Maar ik snap het gevoel en de controles elke keer is met slecht nieuws een klap in je gezicht.. Het idee van IVF vindt ik ook heel Spannend echter denk ik dat ik er toch voor zou gaan omdat ik alle kansen gepakt wil hebben.. Maar dat mentale deel Pfff.. Ik vindt vooral dit traject in combinatie met je leven ernaast heel moeilijk.. Soort van een geheim verborgen houden en maar blijven lachen en doorgaan...  Sterkte met je besluit ?maar wat rust nemen kan je ook misschien ff helpen.. 
Als ik moet gaan spuiten heb ik besloten hier ook pas eind november mee te beginnen om me ff een rustige start te gunnen op mijn nieuwe werkplek.. 
Liefs lau

@Lara. Ik ben deze maand een jaar bezig. Doordat ik nooit uit mezelf ongesteld ben geworden, kreeg ik op mn 17e een onderzoek waaruit al gelijk bleek dat ik pcos heb. Zodoende wist ik... als ik ooit kinderen wil moet ik meteen aankloppen bij het zkh. Dus dat heeft mn wel tijd 'bespaard'.  Begrijp wel hoe je erin staat hoor. Als je verder geen controles hebt steeds valt het wellicht ook wat makkelijker los te laten doordat je niet steeds op en neer moet naar het zkh. Ik heb even geteld, ik zit nu op ruim 40 echo's in een jaar. Los van de afspraken die we ook hebben gehad. Dus dat speelt wel mee aan mn vermoeidheid. Ik vindt t gek genoeg ook wel even heerlijk om die rust even te hebben. Ja.. mag woensdag voor controle. Omdat ze ff willen checken of t goed gaat met me. En dan pas na 2 weken weer. (Zelfs die zin is gek, PAS na 2 wkn weer?, maar zo ervaar ik het nu wel) Hoe gaat het verder met je? 
@Lauwing, hoe is het nu met je? Heeft wat slaap je goed gedaan? Ik herken je wanhoop wel hoor. Met cystes heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Wel k.t dat je zo'n ervaring hebt dat je je er niet prettig bij voelde. Dat heb ik ook bij 2 mensen. En das in deze extra naar. Gelukkig heb je wo een vervolg gesprek. 
Ik moest met spuiten steeds een vast moment kiezen. Kan me voorstellen dat als je op straat werkt, het lastig in te plannen is. Het is in principe zo gedaan, alleen moet het medicijn daarna wel terug in de koelkast. En als ze het op je werk niet mogen weten.... lastig!
Ik heb dat ook.  Steeds een happy face opzetten. Terwijl je eigenlijk of doodongelukkig bent, of geen zin hebt in mensen, of net rot nieuws gehad hebt. En idd, steeds maar zeggen: gaat goed hoor! Zn gangetje! Maar ondertussen?. 
Ik laat ivf mn gedachten nog eens passeren. Ga eerst t gesprek aan. En dan geef ik mezelf nog wat ruimte om erover te denken. Zodat t een weloverwogen beslissing gaat zijn. Verder gewoon heel moe. Wil lekker bankhangen. Dan sta ik weer in de tuin mn plantjes te doen. Gewoon ff rommelen in mn vrije tijd. En verder even niks?

@lau wat een gedoe en tegenvaller bij jou zeg. Ik hoop dat er woensdag een goed en duidelijk gesprek komt met hoe nu verder. Dat je in de periode dat je start met je nieuwe baan even wat rust gunt is geen slecht idee inderdaad. Hoe je dat dan praktisch moet regelen met eventueel spuiten daar heeft de gynaecoloog miss wel tips voor. 

@bloemetjeinknop ik was juist het tegenovergestelde. Ik heb dit probleem vroeger nooit gehad en was altijd regelmatig ongesteld. Ik ben nu ook een jaar medisch bezig, en daarvoor 8 maanden "normaal" zonder hulp. Ook al een flinke periode dus. Met mij gaat het goed, het spuiten gaat goed en ben benieuwd naar de echo van woensdag. Tegelijkertijd probeer ik er nog niet teveel van te verwachten hoor. Het zal best miss even zoekende zijn naar de juiste dosering. Hopelijk vind je je rust een beetje terug en kan je op die manier nadenken en beslissen of je voor ivf wilt gaan. 

Jeetje, wat is er veel gebeurd de afgelopen dagen! 

@Lau, hoe gaat het nu met je? Ik snap dat je er even doorheen zat. Wat vervelend ook dat de gyn zo onprettig was. Dat kun je echt niet gebruiken in dit traject. Ik hoopte echt voor je dat de 7,5mg beter zijn werk had gedaan. 

@BloemetjeinKnopp: goed weer van je te horen. Ook voor jou zijn het wel heftige weken geweest als ik het zo lees. Krijg je in dit traject ook iets van psychische ondersteuning? Of heb je een gyn waar je goed contact mee hebt? Is goed dat je nu even rust neemt in ieder geval. Het is een behoorlijke achtbaan. Soms goed om heel even een momentje van pauze in te lassen. 

@Lara: ben benieuwd hoe je echo woensdag is. Ik duim voor je! ??

Mijn cyclus was / is een hele rare. Echt gekmakend! Te vroeg begonnen waardoor ik eerder terug moest van vakantie. Pas op cd 20 een positieve ovulatietest. Een temperatuur die pas 3 dagen later echt hoog werd. En daarna zelfs 2 dagen heel erg hoog. Ik weet niet precies wanneer mijn eisprong was, en wat dus mijn NOD is. Ik schat mezelf op +/- 12 DPO nu. Vorige ronde zou dan vandaag mijn menstruatie zijn gekomen. Maar ik heb sinds gisteren hele lichte streepjes op gevoelige testen ?
Ik geloof het pas als ze verder oplopen. Dus ja, ook dit is wederom gekmakend!

XxLara. Fijn dat het spuiten goed gaat! Hopelijk vinden ze bij jou wel de juiste dosis. Ze beginnen vaak laag. Zodat je in de cyclus nog kunt opschroeven als dat nodig is. Ik zal voor je duimen!
@rshaa. Ik ben een paar keer naar een maatschappelijk werker geweest die verbonden is aan de afdeling. Wel fijn om even te sparren met iemand. Zeker omdat niemand weet waar we mee bezig zijn. Het is zeker een rollercoaster. Je wordt ook zo geleefd. Van moment naar moment. En hoppa, zo een jaar verder. 
Wat spannendddd!! Ik ga voor je duimen dat die strepen, knalstrepen worden!! Laat je het ons weten??

@rshaa ohhh wat spannend zeg, heb je een foto van je test? Een streep is een streep? Je kan je foto uploaden via https://www.mupload.nl/
Ik ga heel hard duimen dat je test oploopt. Hoeveel rondes ben jij nu totaal bezig? Nog niet zo heel lang toch? Het is je zo gegund!  ☘️ 

@bloemetjeinknop ik ben ook heel benieuwd hoe mijn echo uitpakt. We zullen het zien. 

Bovenste test is van zaterdag. Onderste is van vandaag. Ik schat zaterdag op 11 DPO (mijn app denkt 12) en vandaag 13 dpo (mijn app denkt 14). Woensdag ga ik opnieuw testen. Mijn vorige cyclus werd ik ongesteld op 12 of 13 dpo. Vandaar dat ik zo vroeg getest heb.
Ik vind 'm echt te weinig oplopen om er heel blij mee te zijn. Die vage streepjes zijn niet zo erg volgens mij, maar het zou wel op moeten lopen. Ik hou er sterk rekening mee dat het mis gaat (net ook even heel hard gehuild, dat luchtte op ;-) ). Ik ga straks het ziekenhuis bellen om te vragen hoe nu verder.  
Ik ben in mei gestart met de letrozol (loop wel al sinds december bij de gynaecoloog). Dit is mijn 2e eisprong geweest (3e ronde letrozol). Dus het is relatief snel gegaan inderdaad.   
Update: heb net het ziekenhuis gesproken. Die zeggen: een streep is een streep. Dat geldt ook voor ministreepjes. Maar omdat ik zo twijfel gaan ze morgenochtend daar ook een urinetest voor me doen. 's middags kan ik bellen voor de uitslag en wat/hoe nu verder. 

Terug
Bovenaan