PCOS, Letrozol

Hee meiden ff update vanaf mijn kant..
Ondertussen 4 echos verder na die waarin ze dachten aan een overstimulatie...
Nou echo 2 waren er nog maar 2 eitjes ipv 8 dus dat was positief van 14 en 15mm en bms was goed! 4 dagen later weer echo 15,5 en 17mm (groeien erg langzaam) en vandaag weer echo ondertussen CD19 nu 1 van 17,5mm en 1 van 23mm.. Ik helemaal. Blij!! Echter nog geen eiersprong en gyneceloog denkt dat de grootste een cyste is... ??‍♀️ dus moet vrijdag weer voor 5e echo.. Merk dat ik wel beetje klaar mee ben ? en mijn moed zakt in mijn schoenen want zitten al op CD19...
Dit is de korte versie maar ik snap er niks meer van... Heb afgelopen 2 dagen ook ovulatie testen gedaan en die blijven gewoon wit... Misschien kunnen ze wel niet springen uit zichzelf bij mij? ?
@xxlara hoe is het bij jouw vandaag de 2e dag dat je moest spuiten toch? en valt het mee of? En hoevaak moet je nu Voor controle naar het ziekenhuis? 
@williep wat fijn dat je je eiersprong heb gehad en mogelijk zelfs gevoeld heb!! Mooi op cd13 dan werkt de letrozol goed voor zo te horen ??
@bloemetjeinknopp jeetje ik snap het helemaal dat het traject je zwaar valt!! Als het allemaal anders gaat dan je verwacht of hoopte wordt het ook zwaar.. Dat merk ik nu al en jij ben al veel Langer bezig.. En wat vervelend dat je zo lang moet spuiten en dan nu overstimulatie heb hopelijk deed het niet teveel pijn met de eitjes wegprikken.. en gaat de iui voor je werken!! ?  Wel fijn dat ze zo Meedenken in oplossingen!!  Sterkte ?
@rshaa jij in je wachtweken toch? 
En hoe is het met de rest van de meiden? 
Liefs lau 

Korte update van mijn kant.. helaas mocht het niet zo zijn. De gynaecoloog vond er vanochtend toch teveel eitjes zitten. Dus hij zag het niet zitten.. Ben er behoorlijk teleurgesteld over. Omdat het beeld met maandag niet heel anders was. Eind vd maand heb ik een gesprek met mn eigen aanspreekpunt (fertiliteitsarts) en volgende week een controle echo voor de zekerheid omdat het er dus zoveel waren. Ik snap het allemaal even niet meer. Ivf is nu de volgende optie. Maar ik weet nog niet wat ik daarvan vindt.  Nu eerst even heel veel slapen. En hopen dat ik niet teveel last krijg van die Ovitrelle. En dan kijken we rustig verder hoe of wat... ?

Vandaag dag 3 van de dipstick ovulatie testen. Deze gebruik ik aangezien ik niet weet wat mijn cyclus is en of ik überhaupt een eisprong heb.
dag 1: test was helemaal wit
dag 2: heel vaag mini streepje
dag 3: streepje is beter zichtbaar. 

morgen ga ik zowel de dipstick als de Clear Bleu gebruiken. Aangezien de Clear Bleu duidelijker het aangeeft. Vond het zonde om zoveel dagen een dure ovulatie test te moeten gebruiken en niet wetende of de medicatie aanslaat. 

Mag ik er nu dan vanuit gaan dat de medicatie wat doet? Aangezien de testen oplopen? 

Bloementjeinknop: Hoe zijn je eerste afspraken verlopen? Ik duim voor je!

@lauwing wat een gedoe zeg! Ook veel echo's moet je hebben. Ik snap echt dat je er nu wel een beetje klaar mee bent. Mij is weleens verteld dat je uiterlijk op CD21 je eisprong moet hebben om dus die cyclus van maximaal 35 dagen te hebben. Ben wel benieuwd wat dit allemaal bij jou gaat doen en wat je echo vrijdag voor uitslag geeft. Ik heb inderdaad vandaag mijn 2e injectie gezet, ik vind het helemaal nief zo erg om te doen en het is zo gezet. Ik moet dus volgende week op CD11 voor het eerst een echo en vanuit daar zal verder bepaald worden of er al iets groeit, de dosering juist is, etc....even afwachten dus. 
@bloemetjeinknop jeetje!!! Dan denk je voor iets te gaan en dan krijg je dit weer! Wat ontzettend verdrietig voor jullie zeg...  en ook rot dat je nu tot eind van de maand moet wachten voor een gesprek, wat een domper! Ik leef echt met je mee. Ik mag het tijdstip van het spuiten zelf bepalen, ik vind later op de avond fijner dus vandaar dat ik vrij laat spuit. 

@nientje dat de vorige x snel gelukt is heeft inderdaad geen garantie voor nu, ik ga wel voor je duimen dat het deze x weer zo snel lukt.
@heefteenwens, toen ik pas echt merkte dat ik regelmaat kreeg in de juiste dosering letrozol ben ik pas echt ovulatietesten gaan gebruiken. Dit omdat pcos de testen kan beïnvloeden. Op den duur wist ik dat ze bij mij wel werkte. De streepjes testen heb ik eigenlijk nooit niet echt gebruikt. Ik deed vanaf CD12 testen met clear blue en meestal had ik mijn eisprong tussen CD12 en 17 dus had ik niet heel veel testen nodig. 

@Xxlara, nee dus dat is wel weer spannend volgende week woensdag. Hopelijk groeit eer een mooi eitje. Enig idee hoe groot zo'n eitje dan moet zijn op cyclus dag 10? Vorige week maandag zag ze wel op de echo dat ik een soort van eisprong had gehad. Klinkt wel weer positief. Dat er wel iets gebeurd. Maar wachten in spanning af. 
nientje 

XxLara.. Heb er zelf voor gekozen om het naar het eind vd maand te trekken. Dan is mn 'eigen' fertiliteitsarts weer terug. Ik level wel lekker met haar. En eerlijk.. heel even rust die 20 dagen vindt ik heel fijn. Ik heb op 1 week na non-stop 10 weken gespoten. Even pas op de plaats en de boel rustig verwerken. Wel fijn dat je zelf het tijdstip van het spuiten mag bepalen! Ik had t dan ook eind vd dag gedaan ja. Moet je wel steeds hetzelfde tijdstip aanhouden?? Heel veel succes deze ronde!!? 

Heefteenwens! Ik ben ff op ja. Geen idee hoe we nu verder willen en of we dat willen. Mijn vriend staat sowieso achter mij welke keus ik ook maak. Das wel heel fijn.

Aan iedereen, hoe maken jullie de keus voor jezelf, dat je zegt, tot hier en niet verder? Als het steeds maar niet wil lukken? Waar zeg je, en nu is het genoeg geweest? Voor mij is IVF nog een optie. Maar ik weet niet of ik dat wil omdat dat ook weer een heel traject is. En ik ook bang ben voor de pijn. Van bv die punctie. En teleurstellingen.. die steeds maar weer terug komen. Het kost me bakken energie. Hoe doen jullie dat?

Terug
Bovenaan