PCOS, Letrozol

M'etje; wat super spannend. Op na maandag voor een nieuwe test? Of denk je het weekend weer te gaan testen? Alvast een mini gefeliciteerd.. ☺️ 

Rshaa; wat spannend zeg, lastig om te weten dat het elk moment kan gaan springen maar nog niet weet wanneer het precies is. In dat opzicht ben in best blij met de echo's. Nu hoef ik zelf niet te zoeken met ovulatie testen. Al wil ik er morgen toch mee gaan beginnen. Kijken wat de test aangeeft terwijl ik via de echo zie hoe groot de eitjes zijn.
Gister heb ik al mijn collega's gemaild met mijn verhaal. Ze waren begripvol. Zaterdag mag ik onder mijn dienst even naar het ziekenhuis voor een echo. Erg lief van mijn collega! Opzich best een opluchting dat mijn collega's het weten, zo hoef ik ook niet meer zo stiekem te doen. 

@M'tje waaauwww gefeliciteerd, die is al goed positief hoor?
@rshaa nog steeds geen menstruatie te bekennen, 15e dag na ovitrelle. Ik begin bijna bang te worden dat ik straks en negatief test en geen menstruatie heb. Maar goed ik zal me wel weer zorgen maken om niks en het zal wel eer plots op komen zetten. 

@heefteenwens, wat goed van je! Het is al stressvol genoeg en als je je dan ook nog in allerlei bochten moet wringen om echo's te kunnen krijgen is het helemaal lastig.

Hoi allemaal!
Hierbij weer even een update van mijn kant. Ik heb weer een aardig stuk bijgelezen en zie dat iedereen weer totaal andere ervaringen heeft met Letrozol en hoe het traject door het ziekenhuis wordt aangepakt. Blijf het soms gek vinden hoe dat zo kan verschillen.
Met mij gaat alles goed. De laatste loodjes komen er gewoon al bijna aan. Zit nu op 31+2 weken zwangerschap. Vorige week heb ik een groeiecho gehad en de baby doet het nog steeds heel goed. Ikzelf heb een beetje last van m'n bekken, maagzuur en harde buiken, en een beetje nesteldrang, maar die dingen horen erbij in het derde trimester. Dus in feite gaat het prima. Nog 4 weken werken en dan ga ik lekker met verlof. Zin in!
@Lara, sorry dat ik niet zo vaak meer van me laat horen. Ik merk dat ik wel graag af en toe even wat kwijt wil, maar omdat ik niet meer zo goed mee kan praten wil ik ook niet te aanwezig zijn.
Echt zo fijn dat je begonnen bent met prikken en dat het meteen zo goed aansloeg. En nu zit je alweer op het wachtbankje. Duurt wel lang als je nu op 15 dagen na de Ovitrelle zit. Kan me voorstellen dat je onderhand wel een beetje nerveus wordt. Hoeveel dagen na je eisprong kwam je menstruatie voorheen ook alweer? En hoe snel na het zetten van de Ovitrelle zou je ei ong moeten springen?
Ik denk aan je en ga sowieso dit weekend nog een paar keer hier op het forum kijken. Op zoek naar nieuws.
@Bloemetjeinknop, het is alweer even terug dat je je verhaal deed, maar wat onwijs vervelend hoe het bij jou is gegaan zeg afgelopen ronde. Zo'n enorme teleurstelling. Ik hoop zo erg dat het gewoon wel mag lukken voor jou.
@M'tje, (voorzichtig) gefeliciteerd! Ik moet zeggen dat het streepje echt al een stuk donkerder is dan de eerste positieve test die ik in maart deed (zat toen wel pas op 11dpo, maar toch). Dus wat dat betreft denk ik dat je die test wel echt als positief mag zien. Het is natuurlijk alleen nu wel weer even spannend of de volgende testen nog wat donkerder worden. Ik duim voor je! 
@alle andere dames, heel veel succes en sterkte! Ik blijf af en toe meelezen en heel hard voor jullie hopen dat het allemaal goed mag komen.

@lilo wat leuk om wat van je te horen, helaas zit ik nog steeds actief op het forum en is het ook weer deze ronde niet gelukt. Ik ben echt net ongesteld geworden. Alweer op naar de volgende ronde. De cyclus met spuiten duurde nu 27 dagen, dat gaat wel vlot en hoop ook dat het zo goed aan blijft slaan.  Ik snap dat je niet meer zo actief bent hoor, maar jeetje je bent gewoon alweer bijna uitgerekend echt zo bizar! Fijn dat het goed met je gaat op wat kwaaltjes na dan. Nog even en dan heerlijk genieten van je verlof! Ik ben ook zo benieuwd hoe het met @juliato gaat...

@Lara wat lief dat je ook benieuwd ben hoe het met mij gaat.. ik lees regelmatig het forum opzoek naar berichten van jou! Net als Lilo opende ik ook weer dagelijks m'n browser in de hoop positief nieuws te lezen van jou, maar lees nu dat je ongesteld bent geworden ? zo jammer!! Maar wel heel fijn dat je zo een mooie cyclus hebt met spuiten! Dat geeft toch weer hoop... het is je zooo ontzettend gegund! Ik blijf je echt volgen tot ik jou ook echt kan feliciteren❤️

Hier gaat alles goed! Inmiddels alweer bijna 15 weken en voel me heel goed, wel nog moe na werkdagen maar verder meer energie dan het eerste trimester en misselijkheid is ook helemaal verdwenen dus dat is heel fijn! over 2 weken hebben we een pretecho voor het geslacht.. ben heel benieuwd! Ik hou je iedergeval op de hoogte 
Doe jij rustig aan? Houd hoop hè! We blijven duimen draaien voor je 
@Lilo jeetje wat gaat het hard hè! Heerlijk vooruitzicht dat je over 4 weken verlof hebt, balen van je bekken maar je bent er bijna! Zet hem op meis?
@alle andere dames heel veel succes!! 

Hi dames,
Ik ben er sinds een klein maandje achter dat ik PCOS heb. Na jaren lang anticonceptie en de laatste 10 jaar mirena spiraal (daardoor nooit ongesteld geweest) wist ik eigenlijk nooit echt wat mn cyclus was. Sinds ik te horen heb gekregen dat ik pcos heb is alles in een stroomversnelling gegaan. 2 dagen geleden begonnen met een provera kuur om menstruatie op te wekken en dan op cyclus dag 3 meteen beginnen met 5 dagen leteozol. 

dit is allemaal erg nieuw voor me en besefte mij vandaag ineens dat ik veel ben vergeten te vragen aan de gyn. Ik begreep dat je pas na de kuur provera ongesteld wordt maar kan dat ook tijdens de kuur al beginnen? Ik heb namelijk de heledag al menstruatie krampen (nog geen bloed) 
mocht je eerder ongesteld worden moet je de provera dan toch doorslikken? 
Wat zijn jullie ervaringen met provera en letrozol? 

liefs!!

@juliato zo leuk om wat van je te horen, ik snap echt heel goed dat jullie je hier niet in mengen maar leuk dat jullie zo af en toe eens mee lezen en ook reageren. ohhhh zo spannend, heb je een voorgevoel wat het word? Ik ben ook wel heel benieuwd, laat je het hier weten zodra je het weet? Gelukkig dat je niet meer misselijk bent en je minder moe bent en weer wat meer energie hebt. Ik blijf hoop houden, hoe moeilijk het soms ook is. Ik vraag me soms af of het wel is weggelegd voor mij, het zwanger worden....maar daarin tegen ben ik ook vaak heel positief en ga ik er met volle moed weer tegenaan! Ooit moet het lukken,,,links of rechtsom. Ik kan in ieder geval niet wachten om het goede nieuws te delen, net als alle andere meiden hier waarschijnlijk haha!
@stephanie Welkom! Vervelend dat jij ook de diagnose PCOS hebt gekregen. Het kan inderdaad zo zijn dat je tijdens de kuur Provera al ongesteld word, ik heb dit zelf nooit meegemaakt. Ik begon daarom ook atlijd op cyclusdag 3 met Letrozol. Ik denk, dat als je ongesteld bent geworden je mag stoppen met Provera. Ik zou dit gewoon even checken bij je gynaecoloog. Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust:D

@Mtje voorzichtig gefeliciteerd!
@XxLara wat balen dat je ongesteld bent geworden
Gisteren weer een echo gehad (CD13), bms nu toch wat aan het verdikken gelukkig, dus dat was goed nieuws, maar nu meerdere follikels zichtbaar waarbij er niet echt eentje was die er uit sprong (allemaal zo net boven de 1), moet dinsdag weer terug maar heb nu voor deze cyclus weinig hoop. Afgelopen dinsdag zat er eentje rond de 1,2-1,3, maar het lijkt dat die niet echt heeft doorgezet helaas!

Terug
Bovenaan