PCOS, Letrozol

@Lauwing aah frustrerend dat het er nu dan 3 zijn!

Ik heb gisteren weer een echo gehad op CD17, maar het was een beetje t zelfde als de vorige echo, er gebeurt niet zo veel, vrijdag nog wel een keer terug voor de zekerheid want de arts gaf aan dat het soms kan zijn dat er pas laat iets gaat groeien, maar verwacht er nu niks meer van. Hierna dan door met letrozol 7,5 mg, ik had nergens last van bij de 2,5 mg maar bij de 5 mg was ik wel echt emotioneler haha, dus ik ben benieuwd hoe het gaat met 7,5 mg :p

Vanmorgen dacht ik wacht nog 1 dag af. Helaas denk ik dat ik ongesteld ga worden. Bij afvegen wat bloed te zien. Helaas zet het nog niet door. Dus waarschijnlijk door naar een nieuwe ronde. Mochten nu zelf proberen zonder echo. Of toch bellen voor nog een echo ronde? 

nientje 

M'ertje; ik weet niet meer of ik je al gefeliciteerd heb, maar hierbij nogmaals gefeliciteerd. Spannend zeg! Fijn dat de eerste echo staat. Hopelijk dit keer een goede zwangerschap! 

Nientje; wat vervelend dat de menstruatie eraan zit te komen. Ik had het je zo gegund. 

Wat veel meiden in de groep, onthoud niet steeds alles! ?
Vandaag dag CD22, vanmorgen een echo gehad. Eitje is weer gegroeid. Nu 23mm. 
eigenwijs ding dat die niet wil springen. Vrijdag terug komen, dan moet die gesprongen zijn zei de gynaecoloog. Maar ben eigenlijk vergeten te vragen; wat als die niet springt. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat gaan ze dan doen?

@herfteenwens, oeee spannend. Hopelijk gaat hij gauw springen. Ik heb er geen ervaring mee. 

ja het is helaas doorgebroken. Viel een beetje tegen omdat het bij de vorige zwangerschap gelijk eerste ronde raak was. Vrijdag beginnen we aan nieuwe ronde met letrozol. Nu mogen we zelf proberen zonder echo. Weer spannnend. 

nientje 

Hi allemaal,
Afgelopen maanden heb ik stilletjes meegelezen met dit forum, omdat ik (ook) pcos heb en in het traject zit met letrozol. Tot nu toe nog niet echt de behoefte gehad om iets te schrijven, maar nu even wel. Korte achtergrond: Ik heb PCOS, ben sinds dec 2019 aan t proberen. Had redelijke cyclus van 35-40 dagen. In februari zwanger, maar miskraam. Daarna zijn mijn hormonen op hol geslagen dus toch maar aangeklopt bij het ziekenhuis. 
Bij 2,5mg letrozol had ik wel een eitje dat groeide, maar hij sprong niet. @heefteenwens Ik heb daar dus ervaring mee, ze wachtten toen even af of hij alsnog ging springen maar toen dat niet het geval was kreeg ik weer provera en naar een hogere dosis. En als het vaker gebeurt dan gaan ze volgens mij kijken of de aanmaak van hormonen voor een eisprong wel goed gaat.
Afgelopen maand 5mg en dat gaf op dag 10 al een groot ei van 26 mm. En die sprong gelukkig wel. :) Helaas geen zwangerschap, dus nu weer een nieuwe ronde in. Ik probeer er blij mee te zijn dat het voor het eerst in 9 maanden weer een echte kans was (want eisprong), maar ik moest toch weer huilen vandaag toen mn menstruatie begon.

Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met die terugkerende teleurstellingen? Soms lukt het gewoon even niet om positief te blijven en kan ik alleen maar doem denken. Sorry voor dit downer bericht maar tips om met die teleurstellingen om te gaan zijn dus super welkom!
En sowieso fijn dat jullie zo open vanalles delen over de trajecten. Het kan soms echt ff geruststellend zijn om hier berichten te lezen van mensen die een beetje in hetzelfde schuitje zitten!

@nientjee aah wat jammer zeg :( Toch goed dat je gewacht hebt. Hopelijk ga je met vol goede moed de volgende ronde in X 
@gebruiker (helaas) welkom bij de PCOS groep. Fijn dat je nu wel een eisprong hebt na een lange tijd. Succes aankomende maand ?
@heefteenwens dankje, spannende twee weken wachten nu! Jij een groot eitje nu.. Ik wist niet dat hij niet kon springen als hij al zo groot was. Dus geen idee. 
@lauwing hoe was jouw controle vandaag? 

@heefteenwens: klinkt herkenbaar. Mij ei is maandag gesprongen. Dat was 5 dagen nadat hij 18mm was. Volgens mij groeien ze sowieso langer door bij letrozol. Hij springt binnenkort vast wel :)
@Nientje: jammer dat je ongesteld bent geworden! Logisch dat je ervan baalt. De kans is klein dat het de eerste keer meteen raak is, maar dat maakt de hoop en de teleurstelling niet minder. Nu door naar ronde 2. 

@gebruiker: welkom! Balen dat het niet raak is :( Begrijpelijk dat je verdrietig bent. Ik heb geen tip om ermee om te gaan. Behalve dat je verdriet heel begrijpelijk is en dat het ook goed is om daar even bij stil te staan. Ik huil niet snel, maar heb nu steeds een flinke huilbui gehad toen ik ongesteld werd (misschien ook de hormonen? ?). Dat luchtte wel echt op. Daarna kon ik ook wel weer door en focussen op de volgende ronde. 

Ik ben nu al klaar met het wachten ? Als ze daar toch iets op konden verzinnen... nog maar 12 nachtjes slapen ?

@M'etje, spannend voor jou. 

ja het is weer even schakelen. Bij de vorige keer was het nu deze ronde raak. Viel een beetje tegen toen ik vanmorgen ongesteld geworden ben. Maar we gaan een vrijdag weer beginnen met een nieuwe ronde letrozol.
nientje 

Terug
Bovenaan