PCOS, Letrozol

@Rshaa, heel herkenbaar dat wachten dat je dat al zat ben. Had ik ook en de tijd lijkt zo langzaam te gaan. 
ja dat is zo. En deze keer is natuurlijk ook geen garantie dat het weer gelijk in 1 keer raak was. Maar we gaan vol goede moet beginnen aan de 2e ronde. Nu geen echo's. Dus wel een beetje spannend.
nientje 

Wat fijn jullie reacties. Ik had het al helemaal uit mij hoofd gezet dat die niet meer ging springen, maar het kan dus nog wel! Toch weer wat opgewekte! ☺️ Morgen nog maar weer een keer gezellig maken!? 
Nientjee; balen van je doorgebroken menstruatie! Succes met de volgende ronde 
Rshaa; succes met de wacht weken, spannend toch wel weer. 

Gebruiker; bedankt voor je verhaal en welkom bij de club. Goed om al een beetje voorbereid te zijn wat ik kan verwachten als het niet springt. 
teleurstellingen; ja ik moet zeggen, ik ga dan juist leuke dingen opzoeken. Vanuit mezelf zeer positief ingesteld dus echt er door heen zit ik niet snel. Wel dat ik baal momenten heb. Maar dan zet ik de leukste meezing muziek op en dan wordt ik snel vrolijk. Ook bedenk ik mij wat ik allemaal voor leuke dingen ik nu nog kan doen zonder zwanger te zijn dat het of een kindje om me heen te hebben. 1 ding is zeker, ik geniet van elke dag! 

Hallo,
Vanmorgen weer een echo gehad. Ben een beetje van ontdaan. Ging er toch vanuit dat deze ronde niks ging worden, weer een kuur van provera en ophoging Letrozol. 

Dat bleek dus niet zo te zijn. De gynaecoloog zag een eitje van 33mm en daarachter nog 1 verstopt van 22mm. Er was ook wat vloeistof te zien, dit kan een teken zij van beginnende eisprong maar ook van darmvloeistof. Om daar zeker van te zijn mocht ik gaan bloedprikken. 

Omdat er toch 2 hele mooie grote eitjes zaten vond ze het zonde om deze ronde weg te gooien mocht het geen eisprong zijn. Ik werd door gestuurd naar de apotheek om een Ovitrelle injectie op te halen. Vanmiddag wordt ik gebeld met de uitslag van het bloed onderzoek en hoor ik of ik de injectie moet zetten of niet! 

Zo spannend ineens!!! Whaaaaaa... Ik heb een zorgachtergrond dus die injectie zetten komt wel goed. Maar zo niet verwacht dit!
Ik had trouwens een hele leuke gyneacholoog/verpleegkundige tijdens de echo. Ze nam de tijd om echt goed te kijken. Ze moest namelijk de arts even overhalen om der eitjes niet aan ons voorbij te laten gaan... 
Hoe gaat het bij jullie??? ☺️

O wauw! Wat een spannende wending ineens! Hopelijk een mooie eisprong straks. Fijn!!

Hier 4 dpo. Wachten duurt lang ? Maandag bloedprikken voor mijn progesteron. Daar verwacht ik niks spannends mee. En dan eind volgende week testen ???

@heefteenwens, oeee wat spannend. Hopelijk komt het goed. En gaat hij mooi springen. 
@Rshaa, voor jou ook spannend. Hopelijk een mooie uitslag van bloedprikken. 

Ik vandaag mijn eerste letrozol weer in genomen. Ga denk ik ziekenhuis wel bellen of ik mag bloed laten prikken om te kijken of ik een mooie eisprong heb gehad omdat deze ronde zonder echo's. 

nientje 

Update:
Dag 9, het is me meegevallen met de Letrozol, op een paar kleine opvliegers na en is dat normaal?  Soms echt krampen rond mijn eierstokken.

Ik hoef geen menstruatie op te wekken...de gyn kon er geen typerend PCOS beeld van maken, maar verhouding fsh/LH was niet in balans zeg maar.. ik word ook niet gevolgd met echo's. Op hoeveel dagen krijgen jullie je eisprong met letrozol? Zonder kreeg ik hem ergens tussen dag 21 en 30, soms helemaal niet... 

@Gebruiker, fijn dat je eigenlijk geen bijwerkingen heb van de letrozol. Ik gelukkig ook niet ergens last van. Krijg je echo's?

dit is mijn 2e ronde letrozol had nu een cyclus van 30 dagen. 

nientje 

@Heefteenwens fijn dat ze zo de tijd nam om te kijken, ben benieuwd wat er gisteren uit je bloedonderzoek is gekomen!
Ik had gisterenochtend weer een echo, en zoals verwacht was er niks gebeurd met deze ronde letrozol 5 mg, baarmoederslijmvlies bouwde in het begin wat op maar was nu weer helemaal dun. Weer zo dun dat ik geen mentruatie op hoef te wekken maar direct weer kan starten met letrozol 7,5 mg. Ze verwachten eigenlijk niet echt dat dit het middel voor mij gaat zijn, maar ze willen deze dosering toch nog wel proberen omdat het aan het begin met de 5 mg wel iets leek te gebeuren.
Ik had gisteren al niet verwacht dat er iets te zien was op de echo, maar toch een beetje een teleurstelling, je wordt weer met je neus op de feiten gedrukt dat er niets gebeurt. Nu dus wel direct door met 7,5 mg, dus ik ga zo wel snel door de doseringen heen haha.

Terug
Bovenaan