PCOS, Letrozol

@Bloem wat vervelend dat het niet veel doet. Hopelijk gaat 7,5 wel iets bij je doen ?? Het is iig de moeite waard om het te proberen! 

@rshaa spannend, mag jij elke keer de progesteron testen? Ik mocht dat alleen de eerste ronde en daarna gaan ze er denk ik van uit dat het goed zit? Nog een weekje in spanning, probeer te ontspannen :) 
@heefteenwens wat een verrassing dan zeg! Fijn hoor. En een leuke gynaecoloog is ook prettig! 

@nientjee ben benieuwd of jij dat wel mag prikken zonder controles. Ga je wel Lh zelf meten? 

@gebruiker dit was mijn cyclus deze ronde https://www.mupload.nl/img/vzmagr82rs21w.jpeg
Dus rond CD 18 en de keer daar voor 20 dus ietsje later. 

Succes allemaal ? 

@M'etje, zou dat niet kunnen/mogen bloed prikken als je geen echo's heb? Ja ik heb zelf ovulatie testen gekocht om te kijken of het lukt heb ze nooit eerder gebruikt.
nientje 

@nientjee zou wel kunnen. Maar bij mij gingen ze er dan vanuit dat het de volgende ronde goed was ofzo. Miss mag het in jouw ziekenhuis wel. Wat was jouw progesteron de vorige keer? Mijne 30 een week na eisprong. 

@ m' etje ziet er uit alsof je je piek gevonden hebt!  Ik had dus wel flinke druk op mijn eierstokken, maar geen vruchtbaar slijm en niet meer zin zeg maar... dus ik ben stiekem bang dat hij op dag 8 al gesprongen is, want nu is die pijn weg... maar dat zou wel echt extreem zijn...
@ Nientje... nee de gyn wil geen echo's doen omdat ik met eigen hormonen ook eisprong krijg. Alleen dat duurt lang... te lang waardoor onze kansen ook stuk minder zijn.. ik moet gaan testen...

@m'etje, heb het na de eerste ronde van m'n 1e zwangerschap wel gedaan. Wat het toen was weet ik niet meer.
ik heb het de afgelopen ronde niet gehad. Toen eigenlijk niet over gehad in het ziekenhuis en zelf niet aan gedacht. (Alleen te laat) dus dacht nu misschien deze ronde zonder echo's en dan bloedprikken. Maar dan zou ik moeten bellen of dat ze dat doen. 

nientje 

Even een update. Gister werd ik om 15:30 gebeld. In de waarde konden ze zien dat ik zelf een eisprong had gehad. Ze kon het niet precies zeggen welke dag maar dat was woensdag of donderdag geweest. Dinsdag avond rond 23:00 voor het laatst gezellig gehad met mijn vriend zo voor de eisprong. Zal dat voldoende zijn geweest voor een eerste echte poging voor een zwangerschap? 

Waarschijnlijk voor het eerst een eisprong gehad in mijn leven maar die dagen voelde niet anders dan normaal. 
Best een beetje bijzonder omdat ik er niet vanuit ging dat ik een eisprong heb gehad. 

Nu wachten op cyclus dag 36 of tot ik een menstruatie heb. Vandaag dag 25 van mijn cyclus. ??

@Heefteenwens mooi dat je nu wel een eisprong hebt gehad dan! Nu even spannend! Ik zou denken dat dinsdagavond goed is voor een echte poging?

@heefteenwens: dinsdagavond moet genoeg zijn. Je kunt het beste om de dag seks hebben in je vrichtbare periode, maar sperma kan 72 uur overleven. Dus dan zit je nu precies goed. Spannend!!! 
@gebruiker: ik heb 1 keer iets gehad dat leek op een opvlieger. Daarna niet meer. Dus of het de letrozol of de hittegolf was, weet ik niet. Een eisprong op dag 8 zou wel heel vroeg zijn, maar is vast niet onmogelijk. Je zou ovulatietesten kunnen doen om dat te checken. Of een volgende cyclus kunnen temperaturen. Dan heb je wat minder die onzekerheid :) Mijn eisprongen waren op cd17, cd20 en cd18. Allemaal wat aan de latere kant dus.
@Bloem: jammer dat 5mg niet gewerkt heeft. Lauwing had hetzelfe maar bij haar lijkt 7,5 wel iets te doen. Hopelijk geldt dat straks ook voor jou :) 
Mijn progesteron wordt gecheckt omdat deze hele cyclus gemonitord wordt. Vamwege die vroege miskraam. De echo's waren mijn eerste dus dat vond ik sowieso heel fijn om een keer te zien. Maar het bloedprikken voelt een beetje overbodig. Maar ach, het is anders alweer 2 weken geleden dat ik in het ziekenhuis was, dus ik ga wel weer even langs ?

Terug
Bovenaan