PCOS, Letrozol

Hallo allemaal! Fijn om verhalen te lezen van vrouwen met dezelfde diagnose! Bij werd eind augustus ook PCOS vastgesteld (wat een rollercoaster aan emoties, wauw!). Ik was in januari gestopt met m'n pil en ik had, voor ik het goed en wel besefte, al een halfjaar lang geen menstruatie meer gehad. Toen bedacht ik me dat het echt wel dringend tijd was om bij de gynaecoloog langs te gaan. Het was een hele drukke periode geweest met de lockdown door corona hier in België, verhuizen in lockdown met maar één iemand extra van buitenaf toegelaten om te helpen, veranderingen op het werk, schilder- en andere renovatiewerken in huis, ... Het is eindelijk sinds lange tijd weer rustiger. Ik heb momenteel al één ronde achter de rug met eerst lutenyl om mijn menstruatiecyclus op te wekken (of te resetten zoals mijn gynaecologe zegt) en letrozole 2,5g. Dit had bij mij nog geen effect dus heb net opnieuw 10 dagen lutenyl genomen en wanneer mijn menstruatie weer doorkomt, de opdracht gekregen om 5g letrozole te nemen. Bij 2,5g voelde ik me al emotioneler dan anders (en ik ben sowieso al heel erg emotioneel), dus ik ben eens benieuwd wat die 5g zal brengen! Ik vind het in ieder geval heel fijn om verhalen te lezen van vrouwen die al verder in het hele systeem zitten. Dan kan ik me wat voorbereiden op waar ik me allemaal nog aan kan verwachten. Mijn moeder heeft het vroeger ook allemaal meegemaakt (zelf ben ik geboren na een intensief IVF-traject, maar er waren bij hen nog andere problemen), maar het is fijn om de hedendaagsere trajecten ook te lezen. Ik wens iedereen veel succes en goede moed en hopelijk krijgen we allemaal snel waar we zo op hopen en naar uitkijken!

@mateke, welkom in deze groep. Ik heb het zelfde gehad als jou twee jaar geleden. Bij mij was 2,5 ook te weinig. En toen bij de eerste ronde 5mg zwanger geraakt. 
wij zijn nu voor een 2e kindje. Net 1 ronde gehad met weer 5mg. Helaas afgelopen woensdag ongesteld geworden. Nu gaan we voor de 2e ronde. 
hopelijk mag je snel zwanger zijn. 

nientje 

Hee meiden het is weer ff geleden!! Dus moest ff flink bijlezen en jullie weer update geven ?? 
@mateke welkom!! Hopelijk gaat de 5mg wel zijn werk voor je doen ?? krijg je ook echo's in het ziekenhuis? 
@heefteenwens wat fijn dat jouw gyn zo. Doortastend is!! Nu in je wachtweken dus!! 
@rshaa mooi dat die controles zo goed bevallen! Zijn ook erg fijn maar zou van mij wel bij 1 x in de week mogen blijven ?? hou je je wachtweken nog beetje vol en merk je al iets? 
@gebruiker wat goed om te horen dat de medicatie gelijk zo goed aanslaat!!  Jammer dat niet gelijk raak was maar succes volgende ronde ?
@xxlara mijn nieuwe baan bevalt gelukkig goed tot nu toe! Alleen niemand weet van mijn traject en dat wil ik het liefs wel zo houden maar dat is best lastig met al die echo's :( morgen heb je weer je eerste echo toch? Spannend hopelijk net zo'n mooie ei als vorige ronde!! Hoe gaat het spuiten en heb je er last van? Bijwerkingen enz? En van die spuit die je moet zetten voor je eiersprong? 
@nientje wat jammer dat je menstruatie heeft doorgezet had zulke goeie hoop!! Hopelijk volgende ronde beter!! ??
@bloem jouw verhaal lijkt bijna hetzelfde als die van mij! 2,5mg deed niks bij mij.. 5mg alleen in het begin minimaal niks groter dan 12mm geworden.. En eerste ronde 7,5mg opeens 8 eitjes dachten ze aan overstimulatie en uiteindelijk bleven er 2 over dachten ze een cyste en 1 eitjes die niet doorgroeide dan meer dan 17mm echter opeens waren ze weg 4 dagen later.. en toen bloed prikken bleek ik toch een eiersprong te hebben gehad ?‍♀️ op CD21/ 22 en uit mezelf gaan menstrueren.. Dus toch besloten dat ik nog keer wil proberen.. Voor we overstappen op spuiten.. Ik snap je gevoel dat het opeens heel snel gaat... ik dacht okee binnen 3 maanden houden de tabletten gelijk Op hup Volgend traject (voelde ik me niet happy bij..) Het kan dus alles kanten nog op.. Hopelijk werkt die 7,5mg bij jouw!! 
Ik Had afgelopen woensdag CD13 echo en toen had ik eitje van 15mm en 2 van 18mm dus mocht nog steeds niks mee.. Op vrijdag weer echo CD15 en toen 1 ei van 20mm en andere eierstok 21mm dus nu mocht het ?? kon elk moment springen... 
Nou ik dus begonnen met ovulatie testen.. Ik heb er geen ervaring mee en ik snap er niks van.. Ik ziet toch echt lichte streepjes of is dat niks? Want die clearbleu geeft leeg rondje... (maar dat had ik vorige ronde ook ?‍♀️) misschien kunnen jullie meekijken ?? 
Maar nu is dus afwachten of ik ongesteld wordt geen echo's en ook geen bloedprikken.. Merk nu wel dat ik onzeker wordt of ze nu wel gaan springen ??‍♀️ 
Liefs lau 

denk dat gelukt is!? Lang leven Google!! 

ktwz9mpb3in.jpg

@Lauwing, wat een mooie eitjes. Zie wel mooie ovulatie testen. Heb ze ook nog nooit gebruikt. Heb ze voor me zelf deze ronde ook besteld.
had zelf ook wel goeie hoop. Ook dat het 2 jaar geleden ook in 1 keer raak was. Helaas is dat nu geen garantie. Ben weer begonnen met nieuwe ronde letrozol. 

nientje 

Terug
Bovenaan