PCOS, Letrozol

@nientjee succes met je wachtweken ??
@bloem @rshaa Thnx meiden!!!
@xxlara hoe is het met jouw?
Liefs lau 

@Lau, zelfs vandaag nog steeds wat veel slijm. Geen idee wat het is. Dankjewel weer twee spannende lange weken wachten ? mocht ik wel ongesteld worden moet ik het ziekenhuis weer bellen. Benieuwd hoe alles loopt. Dat deze zorg wel door gaat. Zit helaas in de regio Rotterdam.
nientje 

Hi allemaal,   ik weet niet of ik hier ook mag meepraten. Maar ga toch de gok maar wagen.  wat klinkt het fijn om onderling ervaringen met elkaar te mogen delen. ik ben april dit jaar gestopt met de pil. Na 2 cyclussen van 41, 44 dagen (deze menstrueerde ik 21 dagen heftig) en een cyclus van 14 dagen heb ik een hele regelmatige cyclus van 20 dagen, waarvan ik 10 dagen menstrueer. de controlfreak die ik ben ben al 4 cyclussen geleden gestart met ovulatietesten haha. Tot mijn schrik geen een dag een positieve test. Toch maar naar HA gegaan, deze vond dit geen ontpillen. En heeft me doorverwezen naar de gyn omdat PCOS in de fam zit.  Na wat echo's en bloedtestjes te horen gekregen dat mijn luteale fase te kort is en ik mij  volgende cyclus moet starten met letrozol. Hier schrok ik natuurlijk wel van want stiekem hoopte ik dat de gyn zou zeggen dat het wss door het ontpillen zou komen. ik moet op CD 3 tot en met CD 7 de tabletjes slikken en op CD22 laten prikken om te kijken of alles goed is gegaan.  En als de dosis goed is moet ik over 6 maanden terug als k nog niet zwanger ben.
Zijn hier ook dames met een te korte luteale fase?  
En kun je ook gewoon ovulatietesten gebruiken als je letrozol gebruikt? Ik hoef namelijk tussentijds niet terug voor inwendige echo's om te kijken of de eitjes springen
Liefs Assie

Nientje; succes met je wachtweken! Ik ga voor je duimen.
Assis; welkom! Zelf niet bekend met een kort luteale fase. Hopelijk gaat de Letrozol zijn werk doen! Ovulatie testen werken ook met Letrozol alleen bij PCOS kunnen ze afwijken. Succes!! 

Vandaag CD6. Morgen nog 1 dag Letrozol en dan gaan we weer starten met de ovulatie testen enzovoort. Deze ronde wil ik ook gaan tempen aangezien de ovulatietesten niet duidelijk zijn bij mij. Hoe temperaturen jullie? Oorthermometer? Rectaal? Kan het ook vaginaal? 

Wat toch nog een beetje in mijn hoofd zit is dat een cyclus boven de 35 dagen niet 'normaal' is. Mijn cyclus was de vorige ronde 36 dagen. Dag 37 ongesteld geworden. 
Ik hoefde deze ronde niet de uitslag door te bellen want ik had nog Letrozol en kon dus gewoon weer starten. Achteraf heb ik spijt dat ik donderdag toch niet even gebeld heb naar het ziekenhuis om te overleggen of dit een prima cyclus is. 
Ik ga deze ronde nog op deze manier door en dan bel ik het ziekenhuis mocht ik nog niet zwanger zijn. Moet dan al zo bellen voor nieuwe medicatie maar ik wil ook dan weten of het een goede cyclus is. 

wat een gedoe toch allemaal! Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Vorige week echt een baal weekje! Nu sta ik er weer positief in! ?

Hi Heefteenwens,
mijn gyn gaf als tip om rectaal te tempen voordat je opstaat. Dus handig is dan om de thermometer alvast klaar hebt liggen langs bed. Alleen nadeel hiervan is wanneer je de stijging waarneemt je vaak al te laat bent. Vaak is ds stijging in temp zo'n 12-24u na de eisprong. Het is dus wel een goede methode om te weten of en wanneer je eisprong is geweest.
Ik probeer nu ook elke nieuwe cyclus weer erin te staan met nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar soms hakt het er inderdaad even in.
Hebben jullie dames nog last gehad van bijwerkingen van de letrozol? Ik had namelijk altijd al hele erge bijwerkingen van de hormonale anticoncepties. Dus maak me hier wel een beetje zorgen om

@heefteenwens, ja spannend weer dankjewel! Weer twee lange weken ?
&Assie, ik heb geen bijwerkingen gehad van de letrozol. Nu 2e ronde letrozol achter de rug.
Nientje  

Hoi allemaal, 
Er is veel gebeurd in een paar dagen tijd, teleurstellingen maar sommigen die ook moeten wachten.. Wat vervelend dat je én niet elke dag kans hebt én niet gelijk weet of het gelukt is.. Wat moeten we toch een geduld hebben.. 
@Assie ik merk, nu ik bezig ben met mijn 1e ronde letrozol dat ik in de avond uren vanaf 19u misselijk wordt. Het is mij nu 2x voorgekomen acher elkaar en dit is te 'toevallig' dus zal wel een bijwerking zijn bij mij. In mn koppie merk ik gelukkig geen verschil qua stemming. 
Vrijdag de 1e echo, ben heel benieuwd de grootste van 5 mm groter is geworden of niet. 
Ik ben wel blij te lezen dat jullie aangeven dat het gaande weg wat 'makkelijker' wordt om de teleurstelling te ontvangen. Ondanks dat het ronduit ()#$&#*( blijft natuurlijk. 
Ik heb mezelf ingesteld dat het ff gaat duren, wie weet en hopelijk valt het allemaal mee. 

Succes dames, houd het leuk en gezezellig zonder dat het teveel een verplichting wordt. (Lijkt me wel een ding trouwens als ze  het 'advies' geven om het geen verlichting te laten voelen.. )
x Irene

@lauwing wat jammer dat je menstruatie is doorgezet, op naar de volgende ronde! altijd even een tegenvaller als je dan na 2 wachtweken ongesteld word....Ik was even een beetje aan het meelezen en verder niet teveel aan het reageren, ik wilde het even een beetje 'loslaten" nadat ik me erg naar en verdrietig heb gevoeld. Na het zetten van de ovitrelle hebben we maar 1x gemeenschap gehad in de belangrijke periode wat ze adviseren, dit omdat de druk zo hoog lag en het even allemaal teveel werd....als je al meer dan een jaar gepland gemeenschap hebt in bepaalde periodes hakt dat er behoorlijk in. Ik was hierdoor erg verdrietig omdat we natuurlijk niet het uiterste eruit gehaald hebben en het dan een beetje als een verloren kans voelt. Ik verwacht er daarom deze maand niks van en ben er dus ook eigenlijk weinig mee bezig..
Er zijn zoveel berichtjes bijgekomen dat ik het wel allemaal gelezen heb hoor meiden maar het teveel berichtjes zijn om allemaal nog te beantwoorden. ?

Terug
Bovenaan