@Lara: ik snap dat je ff baalt

En herken het helemaal. Het is lastig om wat romantisch van die verplichte nummertjes te maken. Ik ben al meer dan 10 jaar samen met mijn vriend en hoe leuk we elkaar nog steeds vinden, de vonken spatten er niet meer vanaf. Dus ook hier moeten we soms echt zin maken. We proberen er dan wat van te maken met kaarsjes, massage, etc. Maar de ene keer gaat het makkelijker dan de andere keer.
Hoop voor jou dat die ene keer genoeg was! En misschien gaat het volgende maand ook weer wat makkelijker na een relatief 'rustige' maand
En voor de rest mijn ervaringen met temperaturen: ik gebruik de app Fertility Friend (ook in het Engels en deze maakt ook grafieken). Ik heb een aantal cyclussen iedere ochtend (oraal) mijn temperatuur gemeten. Meteen zodra de wekker ging de thermometer onder mijn tong gedaan. En dan herken patronen. Ik weet nu dat mijn temperatuur voor de eisprong altijd onder de 36.30 ligt. En na de eisprong zit hij hier altijd boven (uiteindelijk rond de 36.60). Wat Lilo zegt: je kunt het niet gebruiken om een eisprong te voorspellen. Maar het bevestigt wel dat je een eisprong hebt gehad. Overigens gaat mijn temperatuur pas later in mijn cyclus omlaag. Dus ik zie mijn menstruatie niet aankomen als ik alleen hiernaar kijk.
Ik weet nu wat mijn patroon is qua temperatuur, dus vanaf deze maand hou ik het iets minder goed bij. Ik ben op cyclusdag 9 begonnen met temperaturen en ga door tot 3 dagen na de eisprong. Anders maak ik mezelf gek.
Wat betreft het vruchtbare slijm. Dat vind ik nog wel een dingetje. Ik had vorige ruim voor mijn eisprong vruchtbaar slijm. Dus echt glibberig en rekbaar. Maar dit was op de dag van mijn positieve ovulatietest alweer verdwenen. En deze maand had ik zelfs al op dag 9 wat rekbaar slijm terwijl ik weet dat mijn eisprong de vorige keren pas veel later kwam (cd 17, 20, 18). Dus ik vind dit wel een beetje verwarrend. Vandaar dat ik wel gewoon ovulatietesten blijf gebruiken voor de zekerheid.
O en die alcohol... In het begin was ik hier wel streng in. Ik dronk geen alcohol. Hooguit 1 glas op de dag dat mijn menstruatie was begonnen. Maar nu het langer duurt wil ik wat minder streng zijn voor mezelf. Dus ik mag nu tot de eisprong wel 1 of 2 glazen drinken in het weekend. Daarna drink ik weer even niet.
Ik zit nu zelf op cyclusdag 12. Nog geen knipperende smiley. Die verwacht ik morgen. Maar tot nu toe is alles redelijk onvoorspelbaar bij mij, dus het kan ook nog alle kanten op ;-)